هتل ایده آل

هتل ایده آل

7 ویژگی یک هتل ایده آل

ویژگی ها یک هتل خوب چه چیزهایی میتواند باشد؟ آیا داشتن وسایل تمیز و مورد نیاز کافیست؟

گروه خبری بانکی دات آی آر 7 ویژگی یک هتل ایده آل را گرد آوری کرده است تا در انتخاب هتل برای اقامت در طول عید نوروز بیشتر دقت کنید.
1-داشتن کارکنان منظم و خوش برخورد. کارکنان هتل باید همیشه لبخند بزنند این ویژگی هتل های لوکس و گران قیمت نیست بلکه شامل تمام مراکز اقامتی خواهد بود. برخورد کارکنان و مهمان نواز بودن آنها باید نه فقط به خاطر هزینه ای که پرداخت میشود بلکه باید به دلیل روابط مشتری مداری برخوردی به جا و مناسب با میهمانان هتل باشد.

2-کارکنان هتل باید صادقانه اطلاعات را در اختیار مسافران قرار دهند. کارکنان هتل باید در مورد منطقه ای که هتل در آن قرار دارد و همچنین دسترسی محلی اطلاعات لازم را داشته باشند. کارکنان باید از مراکز توریستی، فروشگاه ها و رستوران های محلی اطلاعات کافی داشته باشند و صادقانه پاسخ گوی مسافران باشند.
3-هتل ها باید معمولا در مواقع اضطراری اتاق ها و سوییت هایی را در نظر بگیرند. در واقع این مورد ربطی به کیفیت هتل ندارد هتلی که از خدمه و کارکنان مجرب برخوردار باشد همیشه برای این جور مواقع از قبل پیش بینی کرده و اگر بر حسب اتفاق پروازی به تعویق بیفتد یا بلیط مسافران دچار مشکل شود دیگر نگرانی بابت اقامت بیشتر نباشد.
4-مسافران باید اینقدر در هتل احساس راحتی کنند که گویی در منزل خودشان هستند. مثلا صبح از خواب بیدار میشوند و دوش میگیرند پس از آن به همراه خانواده صبحانه میخورند و هرآنچه را که بخواهند به کارکنان اطلاع میدهند و آنها با روی خوش به مسافران خدمات را ارائه می دهند. خیلی از هتل ها در ابتدا عنوان میکنند که اینجا مثل منزل خودتان است اما در عمل خبری از ارائه خدمات مناسب نیست.
5-هتل های لوکس و 5 ستاره معمولا تمام خدمات را به شما ارائه میدهند و فضاهای تفریحی دارند و شما کمبودی را احساس نخواهید کرد. اما لازم نیست حتما از هتل های لوکس برای اقامت تان استفاده کنید. مهمترین چیز در سفر لذت بردن همراه خانواده و داشتن اوقاتی است که با آسودگی خاطر همراه باشد بنابراین بهتر است کمی اقتصادی تر عمل کنید لذت بردن بیشتر به پول خرج کردن بیشتر نیست بنابراین بهتر است با توجه به بودجه تان برای سفر برنامه ریزی کنید مهمترین چیز این است که همراه خانواده به تعطیلات بروید.
6-تمیز بودن فضای هتل بسیار مهم است. وسواسی که همه در مورد محل اقامتشان دارند همین تمیز بودن اتاق ها و سرویس بهداشتی است. سالن نهارخوری، پوشش کارکنان و… باید تمیز و مرتب باشد. هتل خوب هتلی است که تمیز و پاکیزه باشد.
7-ارائه خدمات و سرویس به مسافران هم نکته ی بسیار مهمی است که بیان گر کیفیت هتل خواهد بود. کسانی که هتل را برای مرکز اقامتشان انتخاب می کنند انتظار سرویس دهی خوب دارند بنابراین اگر درخواستی برای حوله، لیوان، آب جوش و … داشته باشند باید بدون دریافت وجه این خدمات به مسافران ارائه شود. همچنین استفاده از اینترنت، تلفن، فکس و دیگر امکانات هم باید بدون دریافت وجه اضافی باشد.

هتل خوب و ایده آل معمولا زیاد نیست اما در دنیای امروز سرمایه گذاری های زیادی در زمینه ی هتل سازی و مراکز گردشگری انجام میشود بیش از این باید برای ایجاد امانات بهتر این هتل ها سرمایه گذاری شود تا ساخت آنان اما مطمئنا هتل هایی که خدمات بهتری دارند سود دهی بالاتری هم خواهند داشت. هتل هایی موفق خواهند بود که خدمات شان را در قبال وجهی که در یافت میکنند ارتقاء دهند بنابراین امید است که با روند صعودی هتل سازی در شهرک های توریستی خدمات این هتل ها نیز افزایش یابد.

 

منبع:بانکی . آی آر