هشت معجزه آسپرین

هشت معجزه آسپرین

تمیز کردن لکه های عرق، براق کردن موها و برطرف کردن جوش صورت. اینطور که معلوم است از این قرص کوچک می توان بهره های گوناگونی گرفت.

هر روزه با فواید و خواص معجزه آسای آسپرین، بیشتر آشنا می شویم. امر واضحی است که استفاده از آسپرین مانع حملات قلبی شده و احتمال ابتلا به سرطان رحم را کاهش می دهد. اما به نظر می رسد که فواید این داروی معجزه آسا از آنچه تا به حال در این مورد شنیده و مطالعه کرده ایم فراتر می باشند. در مطلب زیر شما را با هشت خاصیت متفاوت دیگر آسپرین در زندگی روزمره آشنا می کنیم:

بر طرف کردن لکه عرق

لکه های عرق زیر بغل، توسط ترکیبی از عرق بدن ما با نمک های آلومینیوم موجود در دئودورانت های زیر بغل ایجاد می شوند. اسید سالیسیلیک موجود در آسپرین به راحتی می تواند لکه های عرق پیراهن ما را برطرف کنند. چند قرص آسپرین را به صورت پودر خرد کرده و پس از حل در کمی آب، بر روی لکه عرق بمالید. پس از چند دقیقه، پیراهن را بشویید.

احیای رنگ مو

اگر رنگ موی شما مات و بی رنگ و رو به نظر می رسد، قرص آسپرین راه حل جالبی به شما پیشنهاد می کند. 8-6 قرص آسپرین را در آب حل کرده و برای 10 دقیقه بر روی موهای خود بمالید. پس از چند بار استفاده از محلول فوق شاهد برق خاصی در موهای خود خواهید بود.

درمان جوش صورت

اسید سالیسیلیک موجود در آسپرین برای برطرف کردن التهاب جوش صورت نیز مفید می باشد. این بار نیز، قرص آسپرین را در آب حل کرده و بر روی جوش صورت قرار دهید. چند دقیقه صبر کنید، پس از شستشو جوش صورت شما کوچک تر شده و التهاب آن کمتر می شود.

تسکین گزیدگی و زخم پوست

محلول معجزه آسای پودر آسپرین و آب برای تسکین سوزش پوست بر اثر گزیدگی یا زخم بسیار موثر می باشد.

تقویت گیاهان

قرص آ سپرین را در یک لیتر آب حل کرده و گیاهان پژمرده و آسیب دیده خود را نجات دهید. اسید سالیسیلیک موجود در آسپرین، تاثیر مثبتی بر ریشه، ساقه و برگ گیاهان گذاشته و حتی در رشد میوه و تقویت سبزی جات کمک فراوانی می کند.

تقویت و نشاط گل ها

چند قرص آسپرین را خرد کرده و در آب موجود در گلدان گل بریزید. مطمئن باشید که گل های شما برای مدت زمان بیشتری با طراوات باقی خواهند ماند.

درمان شوره سر

دو قرص آسپرین را در مقدار شامپوی مورد استفاده تان (شامپوی معمولی) حل کرده و برای چند دقیقه قبل از شستشو بر روی سر قرار دهید.

حرکت خودرو (به کار انداختن باطری)

واکنش شیمیایی حاصل از قرار دادن دو عدد آسپرین خرد شده بر هر یک از قطب های باطری خودرو، باعث به کار انداختن باطری و موتور ماشین می شود.

منبع: ladieez