هفت گام ساده و اولیه برای ساخت یک برند

هفت گام ساده و اولیه برای ساخت یک برند

به طور میانگین مشتریان در یک روز بیش از 2000 پیام بازاریابی را دریافت می‌کنند، در میان این شلوغی چگونه می‌توان توجه مخاطبان را جلب کرد؟ اقدامات رایج تبلیغاتی مانند شعارهای هوشمندانه، شعر جاذب و یا قطعات طنزآمیز برای ترویج محصولات کافی نیست، زیرا جذابیت آن‌ها بیش از حد زودگذر است. تنها راه‌حل مناسب برای ساخت ارزش‌های طولانی‌مدت برای سازمان‌تان برندینگ است، علاوه بر این تلاش‌های برندینگ شما باید به طور مداوم موثر واقع شوند.

7 گام ساده و اولیه برای ساخت یک برند را معرفی می‌کنیم:

1. از آن‌جا که همه چیز با یک تصمیم شروع می‌شود، برای ایجاد یک برند منحصر به فرد تصمیم بگیرید. موقعیت خود را به وضوح در بازار تعریف کنید و هر دو نقاط قوت و نقاط فروش بالقوه‌ی برند خود را تعریف کنید.

2. تصمیم بگیرید که کدام کانال با ارزش‌های برند شما در ارتباط است. به عنوان مثال فرض کنیم شما می‌خواهید ارتباطات خود را به صورت آنلاین برقرار کنید چون هنوز هم اینترنت یکی از کم‌هزینه‌ترین و موثرترین راه‌ها برای رسیدن به مخاطبان جهانی است. در این مورد شما احتمالا تصمیم می‌گیرید یک وبلاگ بسازید، پست‌های خود را از طریق رسانه‌های اجتماعی ترویج دهید و از بازاریابی ایمیل برای ساخت یک لیست وفادار مشترکان استفاده کنید. در این مسیر به یاد داشته باشید که از امنیت سیستم‌های خود بسیار محافظت کنید.

3. در مورد رقبای خود تحقیق کنید. رقبای شما چه کاری انجام می‌دهند که برای برندینگ آن‌ها مفید است؟ موقعیت برند آن‌ها چگونه است؟ انجام ارزیابی به برند شما کمک خواهد کرد تا مزیت رقابتی خود را بهتر کنید و موقعیت بهتری در بازار برای خود ایجاد کنید.

4. اطلاعات کمی و کیفی در مورد رفتارهای خرید مشتریان جمع‌آوری کنید. نیازهای اصلی آن‌ها چیست؟ آیا از طریق تبلیغات، بازاریابی محتوا و یا محصولات خود می‌توانید با این نیاز مقابله کنید؟ آن‌چه را که منجر به خرید و افزایش وفاداری مشتریان می‌شود را کشف کنید.

5. از یک مضمون که در ایجاد هویت برند نقش داشته باشد استفاده کنید. این مضمون می‌تواند هر چیزی باشد که به ترویج ارزش‌های اجتماعی بپردازد و برند را برای مردم ارزشمند کند. به عنوان مثال شرکت geico یک شرکت بیمه ماشین این ایده را در نظر گرفت که چرا شرکت‌ها با مشتریان به طور مستقیم در ارتباط نباشند و مردم پول خود را به جای این‌که به بیمه‌کنندگان بپردازند برای خود نگه دارند.

6. یادگیری از نمونه‌های موفق گذشته، برندهای موفق را به صورت موردی مطالعه و بررسی کنید. مطالعه‌ی موفقیت‌ها در هر زمینه‌ای مفید است و این کار به شما کمک خواهد کرد تا روی تکمیل و بهتر شدن برند تمرکز کنید.

7. در نهایت، همه چیز را پیگیری کنید. شما باید برخی از راه‌هایی که اثربخشی مفیدی در استراتژی برندینگشما داشته باشد را کشف کنید زیرا شما نمی‌دانید چه چیزی کار خواهد کرد و چه چیزی کار نمی‌کند. تحقیقات بازار و پیگیری نتایج به شما کمک خواهد کرد تا بدانید چه چیزی برای برندینگ شما مفید است و نتایج مثبت به بار می‌آورد.

به طور کلی علاوه بر چیزهایی که برای کسب‌وکارهای مشابه مفید بوده است، سعی کنید تحقیقات بازار را دقیق انجام دهید تا به نتایج مثبتی برسید.

منبع: atrin.net