هندوانه و خواص آن

هندوانه و خواص آن

ارزش تغذیه ای بالایی داشته و انرژی کمی دارد

هندوانه نسبت به حجمی که دارد، چاق کننده نیست. به علاوه، منبع فوق العاده ویتامین A و C و پتاسیم است.

به بدن آبرسانی می کند

۹۲٪ از هندوانه رو آب تشکیل می دهد. در نتیجه، یک انتخاب بسیار خوب برای آبرسانی به بدن می باشد.

سرشار از لیکوپن است

رنگ قرمز هندوانه به دلیل وجود ترکیبی به نام لیکوپن در اون هست. لیکوپن خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و از بروز بیماری های قلبی – عروقی و برخی از سرطان ها و نیز آب مروارید، جلوگیری می کند. هر قدر که رنگ هندوانه، صورتی پررنگ تری باشد، لیکوپن بیشتری دارد.

توانایی ورزشی و ترمیم بدن رو افزایش می دهد

هندوانه هم استقامت بدن در طی ورزش و هم ترمیم وبازسازی بدن بعد از ورزش رو افزایش می دهد زیرا توانایی بدن برای حمل اکسیژن به عضلات رو افزایش داده و مانع از تأخیر در ترمیم عضلات می شود.

سلامتی پوست و مو رو حفظ می کند

به یمن وجود مقادیر قابل توجه ویتامین A و C در هندوانه، این میوه به سلامتی مو و پوست کمک می کند. ویتامین A از پوست در برابر اشعه مضر خورشید (UV) محافظت می کند و وجود ویتامین C هم برای تولید کلاژن،‌ ضروری است (کلاژن پایه و اساس و مو و پوست می باشد). این خاصیت ویتامین C از ایجاد چین و چروک در پوست و اثرات مخرب آفتاب که به پیری زودرس پوست منجر می شود، جلوگیری می کند.

برای سلامت قلب، مفید است

هندوانه بهترین منبع سیترولین است. سیترولین نوعی اسید آمینه است که بدن ما اون رو به اسید آمینه دیگری به نام آرژینین تبدیل می کند. آرژینین نقش کلیدی در آرامش رگ های خونی داشته و جریان خون رو بهبود می بخشد. پتاسیم موجود در هندوانه نیز به کاهش فشار خون کمک می کند.

منبع: blogs.webmd.com