هوای موهایتان را در این فصل داشته باشید

هوای موهایتان را در این فصل داشته باشید

با چه روش هایی می توانیم بیشتر از موهایمان مراقبت کنیم  توصیه های موثر در این زمینه کدامند در فصل زمستان این مراقبت ها چه تغییراتی می کنند و بسته به نوع فصل از چه نکاتی باید پیروی کنیم

دکتر صداقت پیشه متخصص پوست و مو گفت: به طور کلی مراقبت‌ و نگهداری از مو ارتباطی به فصول مختلف سال ندارد اما چون آب و هوای زمستان، سرد و خشک است و رطوبت مو بیشتر از بین می‌رود، افراد می‌توانند از روغن‌های مرطوب کننده مناسب استفاده کنند که علاوه بر رطوبت، باعث جلوگیری از شکنندگی موهای آنها بشود.
وی عنوان کرد: یکی از سریع ترین راه ها برای خشک کردن موها استفاده از سشوار است اما اگر از این وسیله درست استفاده نکنید، تهدیدی برای سلامت موهای شماست.همچنین نباید زیاد موهایتان را برس بکشید چون این کار ساقه موها را ضعیف و شکننده می کند. از همه مهمتر اینکه هیچ وقت برس را به موهای خیس نکشید.
صداقت پیشه در مورد ویژگی‌های شامپو و نرم‌کننده‌ها اظهار کرد: افراد باید با توجه به نوع موهایشان از شامپو و نرم‌کننده مناسب استفاده کنند، موهای خشک نباید هر روز شسته شود درحالی که شست‌وشو روزانه‌ی موهای چرب بلامانع است. به علاوه شامپوهای نامناسب می‌توانند باعث خشکی و تحریک پوست سر افراد شوند و بهترین PH برای شامپو حدود 5 تا 5/5 است که PH  طبیعی پوست و مو می‌باشد و از شوره و رشد باکتری‌ها هم جلوگیری می‌کند.
وی در خصوص شست‌و‌شوی مو با صابون بیان کرد: صابون برای شست‌و‌شو مو اصلاً مناسب نمی‌باشد چون ترکیباتی دارد که باعث خشک شدن بیش از حد مو و در نتیجه کدری موها می‌شود. همچنین وقتی موها زبر، خشک و خشن باشند موقع شانه کردن غلاف خارجی مو شکسته و موها سریع‌تر آسیب می‌بینند.
صداقت پیشه خاطرنشان کرد: تغذیه برای داشتن موهای سالم نقش به سزایی دارد، هر قدر تغذیه شما بهتر باشد و به رژیم غذایی تان اهمیت دهید، درخشندگی و زیبایی موهایتان هم بیشتر می شود. به طور کلی اگر در رژیم غذایی تان منابع غنی از آنتی اکسیدان ها مانند گوجه فرنگی و کلم بروکلی داشته باشید، به موهایتان لطف بسیار بزرگی کرده اید. البته روغن ماهی و پروتئین ها را هم فراموش نکنید چون بدون شک موهایتان سالم تر می مانند. موها از پروتئین ساخته شده اند.
باشگاه خبرنگاران جوان