وظایف و مسئولیتهای وکیل پایه یک دادگستری

وظایف و مسئولیتهای وکیل پایه یک دادگستری

وکلا در زمینه های مختلف کار می کنند، از مسائل جنایی گرفته تا طلاق .اگر شما به یک وکیل پایه یک دادگستری با تحصیلات رسمی و توانایی کار بالا در یک محیط رقابتی نیاز دارید.

شغل وکیل پایه یک دادگستری شامل مشاوره مشتریان در مورد گزینه های قانونی و نمایندگی آنها را در دادگاه کیفری یا مدنی است. وکیل پایه یک دادگستری می تواند در دادگاه ها برای شما وکالت کند، یا حتی بسیاری از وظایف در خارج از دادگاه، از جمله تحقیق، تهیه موارد، و ارائه مشاوره به مشتریان را انجام دهد . مشتریان اغلب افراد هستند اما همچنین می تواند شرکت تجاری و یا سازمان باشد.

وظایف دقیق وکیل پایه یک دادگستری بسته به نوع قانون که در آن متخصص است متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال وکلای مالیاتی زمان کمتری از وکلای جنایی در دادگاه صرف می کنند. وظایف شما ممکن است شامل تهیه اسناد و مدارک حقوقی، انجام تحقیقات حقوقی، تشکیل پرونده دادخواستها، صحبت کردن با مشتریان، جمع آوری شواهد ، و تجزیه و تحلیل قوانین باشد.

قوانین برای تقریبا هر جنبه ای از زندگی از امور مالی تا امور ازدواج وجود دارد. وکلا اغلب در یکی از این مناطق تخصص به منظور ارائه بهترین عملکرد فعالیت می کند. وکلا تخصص خود را انتخاب می کنند و پس از اتمام تحصیلات رسمی، از آنجا که اکثر برنامه های آموزش و پرورش عمومی است؛ با این حال، اکثر برنامه ها به وکیل اجازه می دهد اختیاری انتخاب کند و برای تخصص آماده شود. برخی از گرایش ها عبارتند از دعاوی خانوادگی , دعاوی حقوقی , دعاوی کیفری, دعاوی ثبتی و ملکی

انواع وکالت

الف) وکالت مطلق :

یعنی این‌ که شخصی را برای تمام امور وکیل کند و این وکالت شامل امور اداری و مالی موکل می‌شود مثل فروش و یا خرید و یا پرداخت هزینه خانواده که در این قسم اعمال وکیل نیاز به اجازۀ موکل ندارد.

ب) وکالت مقید :

در این نوع وکالت، مورد وکالت مشخص و معین است و وکیل باید در همان مورد معین، عمل نماید. مثل خرید خانه یا فروش ماشین.

منبع: vakilemojarab.ir