ویژگیهای یک ساعت خوب

ویژگیهای یک ساعت خوب

انواع ساعت مچی در بازار موجود است، ارزان و گرانقیمت و در صدها مدل متنوع. برای خرید ساعت مچی در ابتدا دقت کنید که چه انتخاب هایی دارید و به نکات زیر توجه کنید. در این راهنما، بر روی نمونه ها ازساعت های مردانه آورده شده است اما بسیاری از نكات بین ساعت های مردانه و زنانه مشتركند.

1-عملکرد و پیچیدگی ساعت:

یک ساعت ساده تنها زمان و گاهی تاریخ روز را به شما نشان می دهد. اما اگر به عملکردهای پیچیده تری نیاز دارید، یک ساعت پیشرفته با امکاناتی از قبیل زمان نگار، زنگ ساعت، تقویم و غیره را انتخاب کنید، حتی گاهی ممکن است ساعت را به عنوان کرونومتر استفاده کرد.

2- قابلیت جابه جایی:

می توانید ساعتی انتخاب کنید که تمامی اجزا و قسمتهای آن قابل جدا شدن باشد.

3-ساعت کوارتز یا مکانیکی:

انتخاب دیگر، برگزیدن ساعت مکانیکی یا کوارتز است. ساعتهای مکانیکی که معمولا جمع کننده مجموعه ها از آن استفاده می کنند، ماندگاری بسیار زیادی دارد؛ این ساعتها می تواند تا یک قرن یا بیشتر دوام داشته باشد. آنها به طور دستی یا خودکار با حرکت مچ دست فرد می چرخند. اگر این ساعت را به طور مرتب کوک کنید، همیشه کار می کند، اگرچه ممکن است کمی آرامتر یا تندتر از زمان حرکت کند و نیاز به تنطیم دارد. این ساعت نسبت به سایر ساعتها ماندگاری بیشتری دارد، اما از دقت کمتری برخوردار است.

ساعت کوارتز ساعتی است که معمولا باتری دارد و تا زمانی که باتری داشته باشند، بسیار دقیق عمل می کنند. شما بسته به نوع عملکردی که نیاز دارید یکی از این دو نوع ساعت را انتخاب کنید. اگر ساعت خیلی دقیق مناسب کار شما است، ساعت کوارتز انتخاب کنید.

4- مقاومت در برابر آب:

ضد آب بودن ساعت به این معنا نیست که آن را در حمام یا شنا استفاده کنید. آب بزرگتری دشمن ساعت است. اگر با ساعتتان شنا و کارهای مشابه انجام می دهید، هر سال آن را چک کنید.

5- قدم بعدی انتخاب مدل و طراحی ساعت است.

سلیقه شخصی افراد در انتخاب رنگ، شکل و طراحی(داشتن تزئینات اضافی) همیشه برای تولیدکنندگان ساعت مهم است. آیا شما دوست دارید ساعتی به شکل دستبند به دست کنید، مدل جدید وبه روز باشد، مدلی معمول یا ساعتی رسمی؟

موقعیت کاری: ساعتی مانند ساعت زیر برای محیط کار و اداره مناسب است، این ساعت در حالی که براق است، محکم است و با کت شلوار، لباس اسپرت و هر چیز دیگری ست می شود. این مدل یک ساعت برای کارهای روزمره است.

منبع: www.goftogoonews.com