ویژگی‎‌‌های یک میز کنفرانس خوب

ویژگی‎‌‌های یک میز کنفرانس خوب

میز کنفرانس چیست؟

میز کنفرانس به عنوان یکی از لوازم و وسایل ضروری برای هر اداره، ارگان یا شرکت به شمار می رود که برای برگزاری همایش‎‌‌های علمی، فرهنگی، تجاری و جلسات گروهی مورد استفاده قرار می‎گیرد. حتی شرکت‎‌‌ها و موسسات کوچک نیز بی‌نیاز از میز کنفرانس نخواهند بود و وجود یک میز کنفرانس کوچک برای آن‌‌‌ها ضرورت دارد.

میز کنفرانس‎‌‌ها نیز همچون سایر وسایل موجود در شرکت در اشکال و طرح‎‌‌های متنوعی عرضه می‎شوند و اغلب از جنس MDF، چرم، شیش‌‌های، الومینیومی و ترکیبی می‎باشند. رنگ‎‌‌هایی که برای میز کنفرانس استفاده می‎شود شامل رنگ‎‌‌های ونگه، ما‌‌هاگونی و فندقی بوده که بر اساس سلیقه مشتریان انتخاب می شوند.

کاربرد میز کنفرانس

برگزاری همایش‎‌‌ها و جلسات

جلسات گروهی و تیمی در داخل شرکت

انجام مذاکرات و انعقاد قرارداد با سایر شرکت‌‌‌ها

استاندارد‌‌های میز کنفرانس

 

اگر چه میزهای کنفرانس‎‌‌ در اشکال متفاوتی ساخته می‎شوند اما ارتفاع استاندارد برای آن‌‌‌ها 75 سانتیمتر در نظر گرفته شده است.

طول میز کنفرانس بین 2 متر تا چندین متر است که بر اساس ظرفیت و تعداد مدعوین جلسات طراحی می‎شود.

به منظور جلوگیری از خمش ناخواسته در طول میز کنفرانس، بکارگیری تکنیک‎‌‌های خاص الزامی می‎باشد.

رنگی که برای میز کنفرانس انتخاب می‎شود باید متناسب با میزان نور دهی سالن کنفرانس و در تضاد با رنگ آن انتخاب شود. بدین معنا که در مکان‌‌‌هایی که نور طبیعی وجود دارد، می‎توان از میز کنفرانس را با رنگ‎‌‌های تیره سفارش داد. در عین حال نباید رنگ سالن کنفرانس را از نظر دور داشت. زمانی که رنگ سالن تیره باشد، میز کنفرانس باید متضاد با آن و از میان رنگ‎‌‌های روشن انتخاب گردد.

در هنگام برگزاری جلسات و کنفرانس‎‌‌ها، پذیرایی یکی از موارد ضروری می‎باشد. لذا میز کنفرانس باید به گونه‌ای طراحی شود که امکان پذیرایی برای مهمانان و مدعوین فراهم گردد. اگر میز کنفرانس دارای دو قسمت پلکانی باشد، امکان پذیرایی را فراهم می سازد.

زیبا بودن اتاق کنفرانس یکی از نکات مهم برای برگزاری جلسات و همایش‎‌‌ها می‎باشد که شکل و فرم میز کنفرانس نیز در زیبایی آن موثر است. در برخی از میز‌‌های کنفرانس انحنای آن تغییر شکل داده و یا بصورت قوس‌دار طراحی می‎شود که تاثیر زیادی بر زیبایی میز دارد.

رنگ کاری میز کنفرانس یکی از مراحل مهم ساخت آن می‎باشد. بدین منظور استفاده از رنگ‎‌‌های مرغوب و ماشین آلات صنعتی پیشرفته در افزایش کیفیت و زیبایی میز کنفرانس موثر بوده که نباید از نظر سازندگان دور بماند.

میز‌‌های کنفرانسی که از جنس شیشه هستند قابل استفاده به عنوان میز اداری نیز می‎باشند. یک نکته مهم اینکه، برای جلسات و کنفرانس‎‌‌های بسیار رسمی بهتر است از میز کنفرانس ترکیبی یا غیر شیشه‌ای استفاده شود که مخصوص و ویژه جلسات باشند و برای امر دیگری استفاده نشوند.

شیشه‌ای که برای میز کنفرانس‎‌‌های شیشه‌ای استفاده می‎شود باید دارای حداقل 12میلیمتر ضخامت باشد. جنس شیشه نیز از نوع مرغوب و با کیفیت تهیه شود. اگر بصورت مدام جلسات برگزار می شوند، میزهای شیشه ای مناسب نیستند چرا که نیازمند پاک کردن و مراقبت بیشتری دارند.

در میز کنفرانس‎‌‌های MDF باید تمامی اصول طراحی و نصب قطعات و اجزا رعایت شود. یک نکات مهم در ساخت و تولید میز کنفرانس‌‌های چوبی و MDF، استفاده از چسب‎‌‌های مرغوب برای متصل کردن قطعات می‎باشد که دوام میز را تضمین کند.

میز کنفرانس‎‌‌های مدولار برای ادارات و شرکت‎‌‌های که جلسات متعدد با ظرفیت‎‌‌های متفاوت برگزار می‎کنند، مناسب است. در ‌این نوع میزِ کنفرانس، چندین میز در کنار یکدیگر چیده می‎شود که اندازه آنها بر اساس تعداد نفرات مشخص می‎گردد. همچنین شرکت‎‌‌هایی که تصمیم قطعی برای تعیین سالن جلسه ندارند و مجبور به تغییر دکوراسیون هستند، برای آنها استفاده از میز کنفرانس مدولار بهترین گزینه است.

شکل هندسی میز کنفرانس براساس تعداد حاضرین در جلسه و نحوه برگزاری کنفرانس مشخص می‎شود. بدین معنا که اگر تعداد افراد حاضر در جلسه بیشتر از 70 -80 نفر است، بهترین انتخاب برای میز کنفرانس، شکل دایره یا بیضی می‎باشد که تمامی افراد بر یکدیگر اشراف داشته باشند و بتوانند بطور رو در رو با یکدیگر بحث و تبادل نظر کنند. در صورتی که قرار است در جلسه تنها یک نفر سخنرانی کند و دیگران به صحبت‎‌‌های وی گوش فرا دهند، میز‎‌‌های مستطیل و مربعی شکل کارایی بیشتری دارند.

منبع: www.azaran.com