ویژگی های مهم یک کارت ویزیت حرفه ای چیست؟

ویژگی های مهم یک کارت ویزیت حرفه ای چیست؟

کارت ویزیت چیست؟

کارت ویزیت به طور خلاصه و رسا، وسیله ایست ابتدا برای معرفی شما و سپس ارائه راههای تماس با شما. اما از آنجا که برخورد اول همیشه مهم و تاثیر گذار خواهد بود، کارت ویزیت به طور غیر مستقیم بخشی از کار بازاریابی و تبلیغات شما را برعهده خواهد داشت.

یک کارت ویزیت خوب باید به گونه ای طراحی شده باشد که بتواند بلافاصله توجه بیننده را به خود جلب کند و او را ترغیب به خرید محصول نماید و به عنوان آیتمی برای معرفی در نظر گرفته شود که برای برقراری ارتباط با مشتریان مورد استفاده قرار می گیرد. کارت ویزیت یکی از روش های تبلیغ و به نوعی ایستگاه اطلاعاتی در مورد شما و کاری که انجام می دهید می باشد. اگر کارت ویزیت نتوانست به مقاصد و اهداف شما در زمینه بالا بردن میزان فروش محصول و معرفی و شناساندن شما جامه عمل بپوشاند، این ثابت می کند که کارت ویزیت شما در سطح مناسبی برای تاثیر گذاری نبوده است.

کارت ویزیت یکی از مهمترین چیزهایی است که شما باید به عنوان یک مدیر و یا بازاریاب حرفه ای به آن توجه کنید ؛ زیرا کارت ویزیت شما،معرف شما و معرف هویت شرکتتان شماست.!

مهم ترین ویژگی کارت ویزیت آن است که پیش از هر چیز بتواند اطلاعات مورد نیاز مخاطب شما را، ساده و بی‌درد سر، در اختیار او قرار دهد و نباید او را گمراه کند. نمی توان توقع داشت که کارت ویزیت نقش یک بروشور اطلاع‌رسانی را بازی کند. بر خلاف آنچه بسیاری از افراد می‌پندارند، شما می‌توانید به قید کردن نام و نشانی و راه‌های ارتباطی بسنده کنید و از آوردن شکل یا تصویر بر روی کارت خود پرهیز کنید. مثلا هیچ لزومی ندارد کارت شما به عنوان یک دندان‌پزشک الزاما با تصویر یک دندان یا عنبر یا یونیت دندان‌پزشکی همراه باشد تا مخاطبانتان پی به حرفه و تخصص شما ببرند.

در نهایت و در یک جمله می‌توان گفت کارت ویزیت خوب نماینده تام‌الاختیار شما در بایگانی کارت‌های رنگارنگ کسانی است که کارت شما را نگه داشته‌اند.

kartevizit1

در ادامه نکاتی را که برای طراحی یک کارت ویزیت خوب و تاثیر گذار مورد نیاز است بیان می کنم :

در انتخاب کاغذ کارت ویزیت خود نهایت توجه را داشته باشید و به هیچ عنوان از کاغذ های ارزان و شل استفاده نکنید زیرا با این کار به صورت غیر مستقیم به مشتریتان می گویید که با یک فرد غیر حرفه ای و با شرکتی کوچک طرف هستند.

دقت کنید که در کارت ویزیت خود از چه فونت هایی استفاده می کنید،بعضی از فونت ها برای کارهای خاصی بنا شده اند و اصلا مناسب یک کارت ویزیت خوب نیستند. بهتر است که یک فونت اختصاصی برای شرکتتان داشته باشید و همه جا از همان فونت استفاده کنید.

در کارت ویزیت خود لوگو شرکت خود را قرار دهید،زیرا آن تنها نشانی است که به وسیله ی آن می توان شرکتتان را شناسایی کرد،طراحی یک نشان موفق(با توجه به کسب و کار شما) بسیار مهم است.

نام خود را در ابتدا بنویسید و سپس سمت خود را در کارت قرار دهید، شماره تلفن، آدرس، پست الکتریکی و وبسایت خود را هم در کارت قرار دهید.

تلاشتان را بکنید که یک کارت ویزیت متفاوت و خلاقانه طراحی کنید،سعی کنید با کارها و شعار های جالب و یا حتی قرار دادن عکس خود یک کار متفاوت را ارائه دهید. روانشناسی رنگ ها بسیار مهم می باشد و توجه کنید که رنگ متنتان متمایز از رنگ پس زمینه باشد. . از رنگ های متنوعی استفاده کنید از عکس هایی استفاده کنید که احساسات افراد را تحریک کند. از کارت های رنگی و کارت هایی استفاده کنید که دارای طرح های غیر معمول و غیر عادی است، به این طریق طرح کارت در ذهن بیننده باقی مانده و دیرتر فراموش می شود

نگران هزینه ای که باید برای کارت ویزیت بپردازید نباشید. با کمی بیشتر هزینه کردن برای چات کارت ویزیت بعدا می توانید درآمد بیشتری داشته باشید.

kartevizit2

سعی کنید مشخصات کلی خلاصه و در یک خط قابل خواندن و فهمیدن باشد از نوشتن متن های طولانی اجتناب کنید.
نوشته ای انتخاب نکنید که مردم قادر به فهم آن نباشند چون باعث می شود برخی از مشتریان خود را از دست بدهید.
از کارت ویزیت هایی استفاده نکنید که حاوی اطلاعات ارتباطی قدیمی، آدرس پستی و … است چون باعث می شود یک فرد غیر حرفه ای و اماتور به نظر برسید.
سعی کنید به جای نوشته های طولانی از نوشته ها و عبارات کوتاه و مختصر استفاده کنید. نوشته های بلند و طولانی باعث کمم شدن علاقه فرد به خواندن مطالب می شود.
پشت کارت شما باید حاوی نکات مهم و ضروری در مورد نوع فعالیت و سرویس دهی شما باشد. این باعث می شود مردم شما را بهتر و زودتر به یاد آورند.

kartevizit3

 وقتی کارت ویزیت تان را به مشتریان خود می دهید از آنها نیز بخواهید کارت شان را در اختیار شما قرار دهند. با این روش می توانید با آنها در ارتباط باشید بنابراین مطمئن باشید کار و شغل خود را در سطح وسیعی گسترش داده اید.

منبع: paa.ir