پالت و باکس پالت

پالت و باکس پالت

پالت و باکس پالت چیست؟

پالت چیست؟

وسیله ای برای ذخیره سازی مواد و کالایی که توسط لیفتراک جابه جا می شود. پالت ها انواع گوناگونی دارند ، پالت معمولی روی قفسه قرار می گیرد و پالت های دیواره دار روی هم چیده می شوند و نیازی به قفسه ندارند . این دسته از محصولات ضمن صرفه جویی در فضا ، به عملیات تخلیه و بارگذاری سرعت و سهولت بیشتری می بخشد . پالت در واقع وسیله ای است که بارهای فله ای را سازمان دهی می کند ، اگر شما انبوهی از قطعات فاقد بسته بندی دارید با پالت دیواره دار به نتایج مقبولی می رسید . تمام پالت ها از تنوع بسیاری در زمینه های ابعادی و تحملی برخوردارند و این موضوع شما را در گروه رضایتمندان قرار خواهد داد . چرا که مشتریان زیادی از گروه مصرف کنندگان پالت هستند . صنایعی چون پتروشیمی ، خودروسازی ، سردخانه ها خطوط حمل و نقل دریایی و راه آهن ها و این روز ها انبوه معدن داران را می توان از مشتریان پالت به شمار آورد. در تصویر زیر شما یکی از انبارهای را ملاحظه می کنید . این پروژه و سایر پروژه هایی نظیر این در واقع انبوهی از پالت می باشند که دارای مزیت سهولت تخلیه و بارگیری هستند.

دامنه تنوع پالت:

پالت دارای انواع گوناگونی است که تقریبا” استفاده از آن در تمام صنایع کاربرد دارد .

پالت مسطح :

سکویی قابل حمل و نقل که برای گذاشت و برداشت بار توسط لیفتراک به کار می رود . بارهای این پالت عموما” از شکل هندسی منظم برخوردارند چرا که باید قابلیت قرارگیری وضعیت ثابت روی پالت را داشته باشند . بارهایی مانند کیسه های مواد ساختمانی ، غذایی ، بسته های کارتن ، مبل و اثاثیه منزل و اقلام صنعتی و حتی شکستنی در زمره ی این کالاها هستند . پالت مسطح صرفا” برای قفسه های پالتی کاربرد دارد ضمن این که در صنایعی چون چاپ و بسته بندی نیز بدون قفسه بندی استفاده می شود. ابعاد پالت ها تابعی از ابعاد دهانه و عمق قفسه است و در ، دو نوع دو و چهار طرفه ، طوری عرضه می شود که لیفتراک امکان بارگیری ، حتی از چهار طرف را داشته باشد . این پالت ها قابلیت ساخت دو رو را هم دارا هستند به طوری که می توان در صورت نیاز از هر دو طرف پالت استفاده کرد .

پالت بشکه:

اگر شما در زمره ی تولید کنندگان مواد شیمیایی نفتی ، غذایی، دارویی و کالاهایی که از طریق بشکه جابه جا می شود ، هستید برای نگهداری از این احجام ، ما پالت بشکه را توصیه می کنیم . این محصول ضمن اینکه تا 5 طبقه روی هم قرار می گیرد ، امکان بهره برداری همزمان از محتویات بشکه را به کاربر ارایه می دهد. البته اگر شما تعداد محدودی بشکه در محل انبار خود دارید ، بخشی از سیستم پالت راکه با یک وسیله ی الحاقی به نام زیر بشکه ای یا خود راهروی می تواند به شما کمک کند .

پالت دیواره دار:

یکی از پر مصرف ترین پالت ها می باشد که احتیاجی به قفسه نداشته و قابلیت چیدن روی هم دارد . دیواره ی این پالت ها از ورق ، توری یا پوشش نرده ای تشکیل شده و در صورت لزوم می تواند تاشو ، درب دار و جداشونده باشد . پالت ها هنگامی که خالی از بار هستند ، فضای زیادی اشغال می کنند ، اما در صورت جمع شو بودن پالت این مشکل تا حد زیادی مرتفع می شود و حتی جابه جایی پالت ها میسر می شود .

پالت دیواره دار:

خودروسازها و صنایع لاستیک سازی ، امروزه از بزرگترین مصرف کنندگان این محصول هستند ، مصرف میلیونی خودرو در کشور ، انبارهای میانی با فضای محدود در مراکز تجاری ، شهر را با محدودیت خدمات رسانی رو به رو می کند . ضمن اینکه قرارگیری مستقیم لاستیک روی هم نیز ، آن را از حالت استاندارد مصرف خارج می کند .کارشناسان بازار مصرف پالت لاستیک را بهترین وسیله برای انبارداری این محصول می دانند . قابلیت چیدن طبقه روی هم از ویژگی های این محصول می باشد .

پالت سفارشی:

با توجه به تنوع نیازهای مشتریان در نگهداری بارهای خود بر روی پالت ، تنوع در تولید پالت ها از ضروریت اصلی به شمار می رود . پالت ها با اشکال و ابعاد متنوع ، اتصالات ، عملکرد مختلف و موارد گوناگون قابلیت عرضه دارند .

منبع:پیشگامان صنعت