پنج راه خوب و شادابی‌بخش جالب برای شروع روز

پنج راه خوب و شادابی‌بخش جالب برای شروع روز

پنج راه خوب و شادابی‌بخش جالب برای شروع روز

اینکه با احساس شادابی از خواب برخیزیم برای اغلب ما سخت است اما مطمئنا غیرممکن نیست. چند چیز وجود دارد که شما می‌توانید انجام دهید تا مطمئن باشید که صبح‌های شما سرشار از انرژی هستند. این پنج نکته ساده را رعایت کنید و هر روز یک روز فارغ از استرس داشته باشید.

یادآوری یک خواب سبک!

برای افزایش بهره‌وری و اطمینان از سلامت مطلوب، لازم است که افراد بالغ حداقل 7 تا 9 ساعت هر شب بخوابند.
هر چقدر هم که ما زود به رختخواب برویم یا اینکه فقط چند ساعت کوتاه بخوابیم، بیدار شدن هنگام صبح هرگز کار آسانی نیست. بسیاری از ما روش‌های منحصر به فردی داریم تا خودمان را سرزنده نشان دهیم مانند نوشیدن آب گرم، مدیتیشن، زدن آب سرد به صورت یا حتی مشغول شدن به فعالیت‌های هوازی. این روش‌ها ممکن است در مورد برخی کارساز باشد اما ممکن است کافی نباشد. البته هیچ فرمول خاص یا روش جادویی وجود ندارد که که به شما کمک کند روزتان را به خوبی شروع کنید. گرچه چند چیز وجود دارد که شما می‌توانید با انجام آن‌ها در صبح خلق‌تان را بهتر کنید و رئز خوبی داشته باشید.

شروعی با شادابی داشته باشید

دلایل زیادی می‌تواند وجود داشته باشد که نتوان با احساس سرزندگی بیدار شد؛ شاید ضرب العجل‌هایی در محل کار، یا وظایفی در خانه بر شما تحمیل شده است یا نمی‌توانید فکر کردن در مورد مسئولیت‌های روز آینده را متوقف کنید. کاملا شایع است که همواره احساس خستگی و ضعف کنید. گرچه کارهای خاصی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید تا هر روز را با احساس انرژی و تمرکز آغاز کنید.

تابش خورشید مهم است

به محض اینکه زنگ هشدار ساعت شما به صدا در می‌آید، دکمه خواب کوتاه را نفشارید. از رختخواب بیرون بیایید، حتی اگر نمی‌توانید چشم‌هایتان را کاملا باز کنید به سمت پنجره بروید. بدون توجه به هوای بیرون، پنجره را باز کنید تا هوای تازه و نور خورشید به داخل بیاید. تا جایی که می‌توانید بدنتان را بکشید و چندین نفس عمق بکشید.

به موسیقی گوش کنید

بعد از اینکه از خواب بیدار شدید، تنها ده دقیقه به دور از برنامه پرمشغله‌تان، به موسیقی مورد علاقه‌تان گوش کنید. تعدادی موسیقی انرژی زا یا الهام بخش در آپدتان داشته باشید ( یا رادیو را روشن کنید) و اجازه دهید تا ضربه‌هایی از درون به شما انرژی دهند.

30 دقیقه نرمش کنید

گفتنش، راحت‌تر از انجام دادنش است که هنگام صبح کمی فعالیت بدنی انجام دهید. نیازی نیست مسافتی طولانی را پیاده‌روی کنید یا به باشگاه بروید. آنچه ما سعی داریم بگوییم این است که فعالیت بدنی کمک به افزایش دما بدن شما می‌کند و باعث می شود متابولیسم شروع شود. شما حق انتخاب دارید که در جایی یوگا یا پیاده روی سریع انجام دهید، اطراف ساختمان‌تان پیاده‌روی یا دوچرخه سواری کنید یا برخی فعالیت‌های هوازی را در منزل انجام دهید؛ همه این فعالیت‌ها شما را گرم خواهند کرد.

یک دوش آرامش بخش بگیرید

این باور وجود دارد که یک دوش خنک نه تنها انرژی شما را تامین می‌کند، همچنین جریان خون شما را بهبود می‌بخشد، باعث رهایی از افسردگی می‌شود، پوست و مو شما را سالم نگه می‌دارد و سیستم ایمنی بدن‌تان را تقویت می‌کند. از آنجایی که ممکن است هر کسی ایده آب سرد را دوست نداشته باشد، می‌توانید در ابتدا کمی آب سرد به صورتتان یزنید و سپس با آب نه خیلی سرد و تقریبا ولرم دوش بگیرید. همچنین بوی خوش ژل شما برای دوش گرفتن، خلق‌تان را بهتر خواهد کرد.

یک صبحانه سالم

هر صبح خوردن یک صبحانه فوق العاده سالم، چیزی است که هر متخصص تغذیه و پزشکی آن را تایید خواهد کرد. صبحانه یکی از مهم‌ترین وعده‌های غذایی روزانه است. نیاز است تا دقت کنید که چه چیز برای صبحانه می‌خورید. وقتی می‌گوییم فوق العاده سالم به این معنی است که ترکیبی از پروتئین و کربوهیدرات باشد تا شما را هوشیار نگه دارد. به علاوه روش خوبی برای تعامل با خانواده در ابتدا روز است.

شب قبل

کم اتفاق نمی‌افتد که برنامه کاری شلوغی داشته باشید، وظایف و مسئولیت‌ها در منزل و همه چیزهای دیگری که باید حواستان به آن‌ها باشد. بنابراین آنچه در شب قبل انجام می‌دهید تاثیر بسیاری بر صبح روز بعد و ادامه آن روز خواهد داشت. از این رو لازم است تا برنامه معمول خاصی را هر شب قبل از رفتن به رختخواب داشته باشید.

بایدها

1. زنگ هشدار را تنظیم کنید و فهرستی از آنچه باید انجام دهید، تهیه کنید.
2. وسایل تان برای روز بعد را آماده کنید.
3. درهم ریختگی‌ها را از رختخواب حذف کنید.
4. قبل از رفتن به رختخواب چشم‌بندتان را ببندید.

نبایدها

1. رفتن به رختخواب در حال گرسنگی یا خوردن با فاصله کم قبل از خواب
2. نوشیدن قهوه یا الکل در آخر شب

توجه: اگر شب‌ها به این دلیل که ذهن تان مشغول است یا بسیار استرس دارید، مدت کوتاهی چیزی را مطالعه کنید یا اطراف خانه قدم بزنید تا خسته شوید یا یک لیوان شیر گرم بنوشید.
چند روز اول پیروی از این برنامه می‌تواند خارج از کنترل باشد و ممکن است احساس کنید در حال برگشت به وضعیت قبل هستید. اما سعی کنید که ادامه دهید و خود را وادار کنید. وقتی شما به خودتان انگیزه می‌دهید تا کاری مقبت در زندگی‌تان انجام دهید، کارها آن طور که می‌خواهید پیش می‌روند. این‌ها پنج راه ساده‌ای هستند که به شما کمک خواهند کرد تا صبح‌ها بعد از بیدار شدن، خلق‌تان را بهتر کنید. احساس داشتن انرژی بیشتری خواهید کرد و به آسانی روزتان را پیش خواهید برد.