چرا نباید هرگز ایستاده آب خورد!

چرا نباید هرگز ایستاده آب خورد!

از نظر علمی نوشیدن آب به صورت ایستاده باعث ایجاد ضربه شدید به انتهای مری شده و در طولانی مدت اسفکتر انتهای مری و ابتدای معده شل و سفت می شود.

دلایل

۱ – ورم مفاصل (آرتریت)

با ایستاده نوشیدن آب بالانس مایعات در بدن شما بهم خورده و این موضوع اغلب منجر به تجمع آب در مفاصل و تحریک آرتریت می گردد.

۲ – پاشیدن آب به دیواره معده

زمانی که آب را سریع و ایستاده می نوشید آب مستقیما و با سرعت به دیواره معده شما می پاشد. این شوک در بلند مدت دیواره معده و دستگاه گوارشی شما را نابود می کند.

۳ – عدم رفع تشنگی

زمانی که ایستاده آب می نوشید احساس رفع تشنگی نخواهید کرد. بهتر است بنشینید و آب را در جرعه های کوچک و آرام بنوشید.

۴ – سوء هاضمه

زمانی که نشسته آب را می نوشید سیستم گوارشی و اعصاب شما در حالت ریلکس تری نسبت به حالت ایستاده هستند و همین امر سرعت جذب و هضم مایعات و مواد غذایی دیگر را در بدن بیشتر م یکند.

۵ – اختلال در کارکرد کلیه ها

زمانی که ایستاده آب می نوشید کلیه ها نمی توانند آب را تصفیه کنند و به همین دلیل ناخالصی ها در کلیه و مثانه باقی مانده و باعث ایجاد اختلال در کلیه و دستگاه ادراری می شود که گاهی این اختلال دائمی و غیر قابل جبران می گردد.

۶ – اسیدی شدن بدن

اسیدی شدن بدن می تواند ضرر های جبران ناپذیری به بدن انسان وارد کند. اگر آب را در جرعه های کوچک، آرام و نشسته ننوشید بدن شما نمی تواند اسید بدن را با آب کافی رقیق کند و این احتمالا باعث اتفاقات ناخوشایندی خواهد شد.

منبع: saten