چند راه برای جلوگیری از آلزایمر (1)

چند راه برای جلوگیری از آلزایمر (1)

آلزایمر یکی از شایع ترین بیماری های موثر بر زندگی بسیاری از مردم جهان است که با افزایش سن به آن مبتلا می گردند. عدم وجود درمان مناسب برای این بیماری، تحمل آن را برای بیماران و بستگان آنها بسیار دشوار نموده است. چه کارهایی باید برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری انجام شود؟ شما می توانید با مطالعه این مقاله بخشی از این کارها را بیاموزید. با ما در قسمت اول این مطلب همراه باشید.

1. مغزتان را فعال نگه دارید

حل معما ها و پازل ها، یکی از کارهایی است که ذهن شما را فعال تر نگه می دارد. تست های سنجش مغز ثابت کرده است که فعالیت های ذهنی در برابر بیماری آلزایمر اثرات پیشگیرانه غیر قابل انکاری دارد. در یک مطالعه که در آن 329 نفر شرکت کردند، بسیاری از شرکت کنندگان کتاب می خواندند، بازی های ذهنی انجام می دادند و پازل حل می کردند. بر اساس نتایج حاصل از این مطالعه افرادی که فعالیت های ذهنی بیشتری داشتند، تراکم سلولهای مغزی آنها در مناطق خاصی از مغزشان بالاتر رفته بود.

2. ویتامین E مصرف نمایید

اخیرا در دو مطالعه مختلف اثر مهار کنندگی ویتامین E در برابر بیماری آلزایمر مشخص شده است.

3. مرتبا در شک و تردید نباشید

با توجه به مطالعه ای که اخیرا در مجله مغز و اعصاب، در مورد خطر ابتلا به زوال عقل منتشر شده، افراد شکاک و دارای تردید همیشگی، ریسک ابتلای بالایی به بیماری آلزایمر دارند. در این مطالعه، 1449 نفر به سوالات خاصی که برای اندازه گیری شک و تردید آنها پرسیده شده بود پاسخ دادند و در ارزیابی دیگری که از همان گروه پس از 8 سال دوباره انجام شد، مشخص گردید، کسانی که بیشتر دچار شک و تردید بودند، 3 برابر بیشتر از دیگر شرکت کنندگان دچار بیماری آلزایمر شده بودند.

منبع : hipokampus