چند نكته كوتاه و مهم درمورد خريد مبل

چند نكته كوتاه و مهم درمورد خريد مبل

شاید برای شما هم پیش آمده است که یک مبل مشابه را در چند فروشگاه  مختلف با قیمت های بسیار متفاوت ببینید و ندانید علت این همه تفاوت در چیست؟!!!!!! یا در انتخاب مبل مناسب دچار تردید شوید. آنچه که باید در خرید و انتخاب یک مبل خوب مدنظر داشته باشيم نکاتی است که رعایت و توجه به آنها موجب ان می شود كه با هزینه ای معقول بهترین انتخاب را داشته باشیم.

چند نكته كوتاه و مهم درمورد خريد مبل

به جنس پارچه رو مبلی، فنر، پد های نشیمن و نوارها و تزئینات مبل دقت کنید. همه این موارد از تنوع بالایی برخوردار هستند و مرغوبیت آنها باعث دوام یک مبل می شود. به عنوان مثال فوم های بکار رفته در مبلمان موجب راحتی و سفتی آن می شوند یا جنس پارچه هایی که در روکش مبل استفاده می شوند از تنوع بالایی برخوردار است.

بر اساس نیازتان نوع ،تعداد و تکه های مبل را مشخص کنید. اگر در خانه ای کوچک استقرار دارید ترجیحا مبلمانی راحت را انتخاب کنید مگر آنکه مبلمان استیل را بپسندید که در این صورت ست های ترکیبی( کاناپه راحت و مبل تک استیل) مناسب خواهند بود.

مبلمان را بر اساس کارکرد نهایی انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر سالمندی می خواهد از مبل استفاده کند به نرمی و راحتی بیشتری احتیاج دارد تا هنگام نشست و برخواست زحمت کمتری متحمل شود.

اگر از مبلمانی که در حال حاضر استفاده می کنید راضی هستید ولی ظاهر آن برایتان تکراری شده، فورا به اولین راه حل که همان خرید یک دست مبلمان تازه است نیاندیشید؛ در بسیاری از موارد تنها با تعویض روکش، استفاده از اکسسوری های تازه و یا خرید چند تکه جدید و ترکیب آن با قدیمی ها می توان جلوه ای نو به مبلمان قدیمی بخشید البته باید قبل از هر اقدامی یک برآورد هزینه انجام داد تا در صورت به صرفه بودن(که در بسیاری از موارد اینگونه است) آنرا عملیاتی کنید.