چند نکته برای خرید تشک طبی خوب

چند نکته برای خرید تشک طبی خوب

خواب راحت و آرام برای همۀ افراد اهمیت فراوانی دارد به همین منظور افراد علاقه مند به فراهم کردن جای خواب مناسب و نرم هستند،امروزه با اینکه در سراسر جهان تشک های طبی در اشکال و اندازه های مختلفی از سفتی و نرمی تولید می شود اما بیشتر مشتریان هیچ اطلاعاتی از ویژگی ها و نکات مهم در خریداری کالا ندارند.

نکات تشک طبی مناسب

1- با اهمیت ترین نکته در انتخاب تشک خوشخواب، بررسی تاثیر آن بر سلامت آناتومی بدن و کیفیت خواب شماست. خوشخوابی را انتخاب کنید که به هنگام استراحت روی آن، عضلات شما دچار کوفتگی یا گرفتگی نشوند. انواع تشک‌های طبی موجود در بازار که سطحی سفت و غیر انعطاف پذیر دارند، برای سلامت بدن و به‌خصوص جلوگیری از گودی کمر و فاصله میان مهره‌های آن بسیار مفید هستند، ضمن اینکه مانع از بروز کمردرد زودرس می‌شوند.

2- انواع تشک‌های فنری با قابلیت مواج بیشتر برای تخت‌های یک‌نفره کاربرد دارد و بدون این قابلیت، برای تخت‌های دو نفره مناسب‌تر است.

3- زمانی که صبح‌ها به هنگام بیدار شدن، با کسالت و درد عضلانی و کوفتگی بدن مواجه می‌شوید و احساس خستگی می‌کنید، بدانید که این علایم نشان‌دهنده غیر استاندارد و یا فرسوده بودن خوشخواب تخت‌خواب شماست و زمان تعویض آن فرا رسیده است. بر اساس تحقیقات، عمر مفید یک تشک بین ۷ تا ۱۰ سال است و پس از گذشت این مدت باید تعویض شود.

4- سعی کنید هر سه ماه یکبار تشک را بچرخانید تا طول عمر آن افزایش یابد

5-  اگر به گرما حساسیت دارید، باید خوشخواب هاییرا خریداری کنید که به خوبی هوا را تهویه کنند و از الیاف خنک ساخته شده ‌باشند.

6- در مورد خوشخواب های دو نفره باید توجه داشته باشید، چنانچه تفاوت وزن ۱۸ کیلوگرم یا بیشتر است، باید به جای یک تشک دو نفره از دو خوشخواب تک‌نفره متناسب با وزن هریک در کنار هم استفاده شود.

7-  خوشخواب های روکش‌دار دارای سطح لطیف‌تری هستند ولی خوشخواب هایی که به وسیله برچسب‌ها و موادی خاص در برابر فرسوده شدن مقاوم می‌شوند، برای افرادی که دارای حساسیت هستند توصیه نمی‌شود.