چه برسی، با چه مشخصاتی، مناسب چه نوع مویی است؟

چه برسی، با چه مشخصاتی، مناسب چه نوع مویی است؟

انتخاب برس مناسب از جمله مسایلی است که می‌تواند هم در زیبایی و هم در سلامت موها می‌تواند تاثیرگذار باشد. در اینجا به این موضوع می‌پردازیم که چه برسی با چه مشخصاتی مناسب چه نوع مویی است و چگونه باید از آن استفاده کرد؟

برس‌های چوبی تخت:

برس‌های چوبی مستطیلی تخت به راحتی سبب باز شدن گره‌ها بدون شکستن بافت مو می‌شوند. این نوع برس‌ها برای تمامی موهای فر و مجعد مناسب است و دندان‌های چوبی آن بهترین گزینه برای شانه کردن موهای خشک و وز است.

برس با موهای نرم طبیعی:

برس‌های تخت که دانه‌های آن از بافت‌های نرم طبیعی تهیه شده باشند مناسب‌ترین گزینه برای موهای آسیب دیده‌اند زیرا بافت نرم دانه‌ها به موهای سست و خشک آسیب نمی‌رساند. این نوع برس‌ها همچنین برای موهای نازک و ظریف و حساس هم مناسب است. در ضمن بهترین گزینه برای موهای کودکان به شمار می‌روند زیرا بافت نرم دانه‌ها به پوست سر آنها آسیب نرسانده و شانه کشیدن را برای مادر راحت‌تر می‌کند.

برس‌های صاف‌کننده با صفحات سرامیکی:

این نوع از برس‌ها برای موهای ضخیم و موج‌دار مناسب است و می‌تواند سبب صاف و بلندتر شدن ظاهری موها شود. اما مراقب باشید زیرا این برس مناسب موهای فر نیست و نمی‌تواند آنها را صاف کند.

برس‌های دارای دانه‌های الیاف طبیعی و صنعتی:

این نوع برس‌ها مناسب موهای پرپشت طبیعی است و فرقی نمی‌کند موی شما کوتاه، بلند،‌ صاف یا مجعد باشد اما مناسب موهای فر نیست.

برس چوبی گرد با دندان‌های با فاصله:

این نوع برس به دلیل حالتی که دارد حرکت را آسان می‌کند و در ضمن جنس چوبی آن مانع از الکتریسیته می‌شود. این نوع برس که در سایزهای مختلف وجود دارد، مناسب موهای بلند یا نیمه‌بلند است و در صورتی که تمایل به براشینگ و حالت دادن به مو داشته باشید، موثر است. برس گرد مثل یک بیگودی بزرگ عمل می‌کند. برای استفاده قطعه باریکی از مو را در دست گرفته کمی آن را نم‌دار کنید و بعد با کشیدن برس گرد و پیچاندن مو به دور آن با سشوار مو را خشک کنید.

چطور موهايمان را شانه كنيم؟

حالا كه برس مناسب را انتخاب كرديد خوب است كه به چند نكته مهم در مورد چگونه شانه كردن مو اشاره كنيم.

نكته مهمي كه بايد به آن توجه داشته باشيد اين است كه با موي خود به ملايمت رفتار كنيد. غلاف اطراف هر تار مو به سمت پائين رشد مي‌كند. هنگام خشک کردن موها با حوله يا شانه و سشوار زدن هميشه از سمت ريشه به سمت نوك مو دست را حركت دهيد تا مو نشكند.

همانطور كه در بالا اشاره شد، از برس مناسب براي هر كاري استفاده كنيد. براي صاف كردن مو از يك برس گرد و قطور، براي مجعد كردن و حالت دادن از برس گرد نازك و از برس تخت براي صاف و يكدست كردن سطح مو استفاده كنيد.

استفاده از كرم‌ يا شامپوهاي نرم كننده مو پس از حمام کردن، مو را نرم تر كرده و شانه كردن مو را راحت تر مي‌كند.

موهايتان را پيش از شست وشو با شامپو برس كنيد تا خوب از هم جدا شوند.

وقتي كه مو خيس است شكننده تر است، بنابراين از خشك كردن خشن مو با حوله و شانه زدن و برس كشيدن سفت و سخت بايد جدا خودداري كنيد.

برس زدن بايد دو بار در روز (صبح و شب ) و هر بار دست كم يك دقيقه انجام شود.

براي از هم جدا كردن موها، ابتدا شانه را روي نقاطي كه گره‌هاي احتمالي وجود دارد بگذاريد‌ و گره‌ها را باز كنيد. موها را نكشيد و به تدريج دسته هايي از مويتان را شانه كنيد.

بهترين راه برس زدن موها اين است كه سر به طرف پايين باشد و از پشت گردن به طرف پيشاني موها برس شوند و سپس از كناره ها به طرف بالاي سر اين كار را ادامه دهيد و در انتها با بُرس كردن از پيشاني به طرف پشت سر كار را خاتمه دهيد.

اگر موهايتان را شستيد، صبر كنيد تا 80 درصد از موهايتان خشك شوند و بعد برس بکشيد.

منبع: zibashahr.com