چگونه یک آژانس مسافرتی خوب انتخاب کنیم

چگونه یک آژانس مسافرتی خوب انتخاب کنیم

در زمانی که سرویس‌های خرید آنلاین، کار رزرو بلیط و هتل را برای مسافران آسان کرده‌اند، هنوز هم آژانس های مسافرتی سرویس‌ها و تخصص‌هایی برای ارائه دارند که از یک سایت برنمی‌آید. هنگامی که شما از طریق اینترنت بلیط رزرو می‌کنید، موتور جست‌وجو فقط چیزهایی را می‌شناسد که شما به عنوان داده به آن می‌دهید، نه اینکه چه چیزی برای شما و خانواده‌تان واقعاً اهمیت دارد. موتور جست‌وجو تشخیص نمی‌دهد که مثلاً شما علی‌رغم اینکه ۶۰ سال سن دارید، هنوز هم مکان‌های تفریحی و بودن در مکان‌هایی که کودکان هستند را دوست دارید.

آژانس مسافرتی ممکن است خدمات یا قیمت‌هایی ارائه دهند که توسط سایت‌ها در دسترس عموم نباشند.

چگونه یک آژانس مسافرتی خوب انتخاب کنیم

در ادامه تعدادی سؤال مطرح می‌کنیم که به شما در انتخاب آژانس مسافرتی مناسب نیازهایتان کمک می‌کند.

۱- آیا شما به مقصد مورد نظر من سفر کرده‌اید؟

مهم نیست مقصد شما پاریس باشد یا پورتو ریکو، از آژانس مسافرتی بپرسید که آیا به مقصد مورد نظر شما رفته‌است، و چند وقت از زمانی که به آنجا رفته‌است می‌گذرد. با اینکه دفترچه‌های راهنما و وبسایت‌ها جزئیات بسیاری را در مورد یک مقصد خاص به شما می‌دهند، ولی این اطلاعات هیچگاه مانند زمانی که کسی شخصاً جایی را دیده باشد نمی‌شوند. اطلاعات موجود در کتاب‌ها و سمینارهای اینترنتی فروشنده‌ها کاملاً از تجربه‌ی مستقیم متفاوتند. تا زمانی که یک مسافرت دیزنی را تجربه نکنید نخواهید دانست واقعاً چقدر شگفت‌انگیز است: لذت،‌ توجه به جزئیات، موارد اضافه‌ی جزئی، تعامل با شخصیت‌ها و … .

۲- چه مدت طول می‌کشد تا به ایمیل جواب بدهید؟

اگر در انتظار ماندن به مدت طولانی برای دریافت پاسخ یک سؤال از طریق ایمیل شما را عصبی می‌کند، از قبل از آژانس مسافرتی بپرسید که چه زمان‌هایی در دسترس هستند و چقدر طول می‌کشد تا به شما پاسخ بدهند. بعضی از آژانس ها پاره‌وقت کار می‌کنند و مثلاً فقط بعد از غروب امکان دسترسی به آنها وجود دارد. بعضی از آنها فقط در روزهای تعطیلی در دسترس هستند و بعضی نیز تمام وقت کار می‌کنند. مطمئناً هماهنگ کردن برنامه‌ی شما با ساعات حضور آژانس مسافرتی کار هوشمندانه‌ای است.

۳- چه خدماتی ارائه می‌دهید؟

آژانس های مختلف، سطوح مختلفی از خدمات را ارائه می‌دهند. برخی تنها کار رزرو هتل و پرواز را انجام می‌دهند و جزئیات دیگر را به خودتان می‌سپارند، بنابراین اگر شما انتظار راهنمایی و کمک برای رزرو غذا و یا حمل و نقل زمینی نیز دارید، از قبل درباره‌ی ارائه این خدمات مطمئن شوید. یک آژانس مسافرتی خوب در تمام جزئیات دلخواه شما، به شما کمک خواهد کرد. مثلا برنامه‌ریزی مسافرت، بسته به خواسته‌ی مشتری تا جزئیاتی نظیر گردش‌ها، اینکه در چه روزی به چه پارکی بروید و هماهنگی وعده‌های غذایی را انجام می‌دهند.

۴- آیا شما گواهی یا اعتبارنامه‌ای دارید؟

درباره‌ی گواهی‌ها و اعتبارنامه‌های یک آژانس مسافرتی از او بپرسید تا دیدی نسبت به تخصص‌های آن آژانس پیدا کنید. بعنوان مثال اگر در حال برنامه‌ریزی یک سفر دریایی هستید،‌ می‌توانید بدنبال آژانسی با تاییدیه از سازمان بین‌المللی خطوط دریایی باشید. علاوه بر این، می‌توانید در باره‌ی اینکه یک آژانس هرچند وقت یکبار در سمینارها شرکت می‌کند تا اطلاعاتش در زمینه‌های مسافرتی به روز باقی بمانند نیز بپرسید.

۵-حق‌الزحمه به چه صورت خواهند بود؟

درباره‌ی هزینه‌ها بپرسید، چه هزینه‌های رزرو و چه کنسل کردن.

بعضی از آژانس‌ها نرخ‌های بالایی دارند و تا حاضر به پرداخت هزینه نباشید شما را راهنمایی نمی‌کنند.

البته ممکن است یک آژانس مسافرتی در حین پاسخ به سؤالات درباره‌ی سابقه و خدمات، شما را نیز محک بزند. این می‌تواند نشانه‌ی خوبی باشد، به دنبال کارگزارانی باشید که سؤالات آنها از نوع «چرا» است. این چیزی است که در اینترنت پرسیده نمی‌شود. چرا می‌خواهید به این مسافرت بروید؟ چرا یک سفر دیزنی را انتخاب کردید؟‌ آیا غذاهای ارائه شده نیز در تصمیم شما تأثیر داشتند؟‌. زمانی که یک آژانس از شما اطلاعات می‌گیرد، قادر خواهد بود تا مسافرت را هرچه بیشتر متناسب شما و خانواده‌تان برنامه‌ریزی کند.

منبع: eHow