چگونه از شلوار جین خود نگهداری کنیم؟

چگونه از شلوار جین خود نگهداری کنیم؟

در این مطلب به شما نکاتی معرفی می کنیم که با رعایت این نکات می توانید استفاده بیشتر و بهینه تری از شلوار جینتان داشته باشید.

1. لباس های جین به طور کلی پس از شستشو آب می روند، پس بهتر است قبل از این که به فکر کوتاه کردن آن بیفتید یک بار آن ها را در آب و مقدارکمی مواد شوینده خیس کرده و بشویید.

2. اگر احساس می کنید شلوار جینی که خریده اید بیش از حد معمول رنگ می دهد ، کاری که می توانید برای تثبیت رنگ شلوار تان انجام دهید این است که در یک تشت آب ریخته و نصفه لیوان سرکه به آن اضافه نمایید و سپس شلوار را مدتی در آن خیس کنید.

3. برای کوتاه یا تنگ کردن شلوار، نزد خیاط مورد اعتمادتان بروید و هنگام اندازه زدن شلوار، کفشی که می خواهید با آن به پا کنید را بپوشید.

4. تا جایی که امکان دارد شلوار جین را نشویید . زیرا شستشوی زیاد عمر آن ها را کاهش می دهد.

5. وقتی می خواهید شلوارتان را با لباسشویی بشویید، آن را پشت و رو کرده و زیپ یا دکمه ها را نیز ببندید.

6. در ماشین های لباسشویی معمولا حالتی برای شستشوی البسه جین وجود دارد که بهتر است از آن استفاده کنید. نکته دیگر این که مواد شوینده مخصوص لباس جین وجود دارند که می تواند بسیار مفید واقع شود.

7. هیچ وقت از مواد شوینده به مقدار زیاد استفاده نکنید. پس از شستشوی لباس می توانید از مواد نرم کننده استفاده کنید.

8: شلوار جینتان را با لباس هایی بشویید که رنگ های نزدیک دارند، حتی جین تیره را با جین روشن نشویید.

9. هنگام پهن کردن شلوار جین حواستان باشد که تمامی چروک های آن را باز کنید تا بعدا به اتو کشی نیازی نداشته باشد. برای پهن کردن بهتر است شلوار را با گیره از قسمت کمر یا پاچه آویزان کنید که چروک نشود .

10. موقع اتو کردن شلوار جین ، آن را پشت و رو کرده و سپس اتو کنید. البته دمای اتو را هم کنترل کنید که زیاد نباشد.