چگونه با کمک طراحی داخلی فضای خانه را بزرگ تر از حد معمول نشان دهیم

چگونه با کمک طراحی داخلی فضای خانه را بزرگ تر از حد معمول نشان دهیم

راهکارهای بزرگ تر کردن فضا با طراحی داخلی

بزرگ بودن مساحت محل زندگی یکی از خواست های انسان آپارتمان نشین در قرن حاضر است. این انسان که با زندگی در فضای محدود و انباشتی از وسایل به ستوه آمده است، امروزه به این فکر افتاده که با شیوه های مختلف باعث بزرگ تر به نظر آمدن فضای زندگی خود شود. این کار نیازی به برداشتن دیوار ها و یا شکستن آن ها ندارد، تنها با فریب دادن چشم ها می توان به فضایی بزرگ تر از حد واقعی برسید. کافیست کمی هوشمند و خلاق باشید.

ترفند های زیادی برای بزرگ نشان دادن یک فضا وجود دارند که می توان با بهره گیری از آن ها محیطی دلچسب تر را برای زندگی فراهم آورد. یکی از این شیوه ها استفاده از رنگ های روشن در طراحی داخلی یک منزل است چرا که رنگ ها معجزه بی نظیری هستند.

استفاده از وسایل تک رنگ می تواند فضای خانه شما را تا حدودی دلباز تر و وسیع تر نشان دهد، این یک قانون در طراحی داخلی است و یک دلیل منطقی دارد؛ چشم ها با رنگ های متفاوت درگیر نمی شوند و باعث می شود تا راحت تر در محیط بچرخند و فضا را بازتر ببیننند.

استفاده از مبلمان ساده تر بدون طرح های پیچیده و خاص نیز می تواند فضای بزرگ تری را به خانه شما ببخشد، در انتخاب وسایل خود دقت کنید و به جای خرید مبل های سلطنتی که بیشتر فضای خانه را اشغال می کنند از مبل های ساده تر استفاده نمایید.

شیشه در طراحی داخلی خانه معجزه می کند. شیشه ها با عبور دادن نور از خود تا حدودی نورپردازی فضا را تامین کرده و با دادن نورهای روشن و سفید به محیط باعث می شوند خانه بزرگ تر به نظر بیاید. یکی از دلایل استفاده از این متریال در طراحی داخلی حمام و سرویس های بهداشتی خاصیت آن در بزرگ تر نشان دادن فضا می باشد.

استفاده از نور در تمام فضای خانه می تواند خانه شما را بزرگ تر نشان دهد. پس به جای این که تنها در سقف خانه از نور استفاده کنید نور روشن و ملایم را بر روی وسایل انداخته و حتی از نور پردازی کف نیز غافل نمانید، این کار کمک بسزایی در دلباز شدن فضای منزل شما می کند.

از کفپوش های یک تکه در سراسر خانه استفاده کنید. به جایی این که خانه را به قسمت های مختلف تبدیل کرده و کفپوش های جداگانه در آن به کار ببرید می توانید از یک کفپوش یک تکه در تمام قسمت های خانه استفاده کنید. این کار فضای منزل شما را بزرگ تر نشان می دهد.

استفاده از آینه ها می تواند فضا را تا دو برابر بیشتر نشان دهد. آینه ها به دلیل داشتن قابلیت انعکاس، فضای خانه شما را در خود منعکس می کنند. بدین ترتیب اگر یک آینه بزرگ قدی در ابتدای ورودی منزل نصب کنید جوری به نظر می آید که انگار ورودی مساحتی دو برابر حالت عادی دارد.

منبع:پارسیان