چگونه با هزینه کمتر اسباب کشی کنیم؟

چگونه با هزینه کمتر اسباب کشی کنیم؟

اسباب کشی گاهی یک کار پر استرس، سخت، پرهزینه و وقت گیر است. انجام این کار بدون کمک گرفتن از شرکت ها کمی دلهره آورتر به نظر می رسد. اما اگر قصد دارید که خودتان وسایل تان را به خانه ی جدید ببرید و با انجام این کار در هزینه هایتان صرفه جویی کنید، با راهکارهای زیر می توانید اسباب کشی تان را با هزینه ی کمتری انجام دهید.

1- کم کردن وسایل

اگر وسایل تان زیاد باشد تعداد دفعاتی که مجبورید از خانه ی قبلی به خانه ی جدیدتان بروید زیاد می شود. علاوه بر این باید پول زیادی برای بنزین بپردازید و وقت زیادی هم صرف کنید. برای اینکه تعداد دفعات رفت و آمدتان را کاهش دهید- بدون اینکه یک کامیون برای بردن وسایل اجاره کنید- باید وسایل غیر ضروری تان را کم کنید. زمانی که مشغول جمع کردن وسایل تان برای اسباب کشی هستید، هر چیزی در وسایل شخصی تان که لازم ندارید را کنار بگذارید. می توانید آنها را به کسی که نیاز دارد بدهید و یا دور بیندازید. این کار باعث صرفه جویی در وقت و هزینه هایتان می شود.

2- کمک گرفتن از دوستان

به جز زمانی که فقط یک چمدان با خودتان می برید و نه چیز دیگری، مجبور نیستید که همه ی کارها را خودتان به تنهایی انجام دهید. برای جا به جا کردن، بارگیری و بسته بندی وسایل مطمئناً به کمک احتیاج دارید. کمک گرفتن از شرکت های باربری و استفاده از باربرهای حرفه ای آسان ترین و کم استرس ترین راه برای انجام این کار است؛ اما در عین حال پرهزینه ترین هم هست. با کمک گرفتن از چند نفر از دوستان تان در بسته بندی، بارگیری و بردن به خانه ی جدید و باز کردن و حتی چیدن، هزینه هایتان کاهش می یابد. دوستان تان معمولاً از کمک به شما خوشحال خواهند شد و اسباب کشی برای شما و آنها ساده تر و سرگرم کننده خواهد بود. به جای پرداخت ساعتی پول به کارگران باربری، می توانید به دوستان تان فقط نهار و کمی نوشیدنی بدهید.

3- اجاره کردن کامیون

اگر حتماً باید یک کامیون اجاره کنید، از قبل برای این کار برنامه ریزی کنید که تا جایی که امکان دارد در هزینه هایتان صرفه جویی کنید. حتماً با چندین شرکت صحبت کنید و گزینه ای را انتخاب کنید که هزینه ی کمتری داشته باشد. در صورت امکان اسباب کشی تان را در روزی انجام دهید که هزینه ی اجاره ی کامیون در آن روز کمی کمتر باشد. نرخ اجاره معمولاً در تعطیلات آخر هفته بالاتر می رود؛ بنابراین بهتر است اسباب کشی را در طول هفته انجام دهید. زمانی که وسایل تان را در کامیون قرار می دهید، کاری کنید که تمام آنها در یک سری جا داده شوند و نیازی نباشد که بقیه ی وسایل را در یک سری دیگر منتقل کنید. زیرا رفت و برگشت کامیون به معنای مسافت بیشتر و سوخت بیشتر و در نتیجه هزینه ی بالاتر است.