کاربردهای روغن زیتون

کاربردهای روغن زیتون

کاربردهای روغن زیتون: استفاده از روغن زیتون برای درمان موها

روغن زیتون به خاطر فواید خود شناخته شده است و به تقویت موها کمک می‌کند. در این مقاله به بحث درباره‌ی استفاده از روغن زیتون برای درمان موها می‌پردازیم.
قرن‌هاست که از روغن زیتون برای اهداف مختلف استفاده می‌شود. این روغن که از میوه‌های درخت زیتون استخراج می‌شود، به خاطر کاربردهای درمانی ، آرایشی و آشپزی خود شناخته شده است. کاربردهای دارویی این روغن عبارتند از توانایی کنترل کلسترول و بیماری‌هایی مانند ورم معده و زخم معده. استفاده از روغن زیتون تنها به کاربردهای دارویی و آشپزی محدود نیست. این روغن همچنین برای حفظ آب و نرم کردن پوست و تقویت موها مفید است. شما چگونه می‌توانید از روغن زیتون برای تقویت موهای خود استفاده کنید؟ اجازه دهید پاسخ را بیابیم!

روغن زیتون و مراقبت از موها

این باور وجود دارد که مصریان باستان نخستین کسانی بودند که استفاده از روغن زیتون برای کاربردهای آرایشی را شروع کردند. آن‌ها از روغن زیتون برای محافظت از موها و همچنین پوست استفاده می‌کرده‌اند. روغن زیتون به طریق گوناگون برای موها مفید است. از روغن زیتون می‌توان به عنوان نرم کننده و برای خلاص شدن از دست شپش و بهبود دادن بافت موهای خشک و آسیب دیده استفاده کرد. اگر از موهای خشک و آسیب دیده رنج می‌برید، روغن زیتون راه حلی بی نقص برای مشکل شماست. استفاده از روغن زیتون به تقویت موها و سلامت آن‌ها کمک می‌کند. از روغن زیتون همچنین می‌توان برای تمیز نگه داشتن پوست سر استفاده کرد. بهترین قسمت ماجرا آن است که روغن زیتون به راحتی در دسترس است. به علاوه، شما خودتان می‌توانید از این روغن برای درمان موها استفاده کنید.

درمان موها با روغن زیتون

روغن زیتون منبع غنی از اسید‌های چرب غیر اشباع و ویتامین E است که به مرطوب کردن و تغذیه‌ی موها کمک می‌کند. برای دستیابی به نتایج بهتر همیشه سعی کنید از روغن زیتون با کیفیت استفاده کنید. روغن زیتون تهیه شده با فشار سرد بهترین نوع روغن در نظر گرفته می‌شود زیرا، فرآیند به کار رفته به حفظ مواد معدنی و ویتامین‌های موجود در آن کمک می‌کند.

مقدار مورد نیاز روغن زیتون را داخل یک ظرف بریزید. اگر روغن را در یخچال نگهداری می‌کنید، قبل از استفاده آن را مدتی بیرون یخچال قرار دهید تا به دمای اتاق برسد. روغن را به مدت 15 تا 20 ثانیه گرم کنید. روغن زیتون را به سر خود بمالید و با نوک انگشتان پوست سر خود را ماساژ دهید. این کار را تا زمانی که کل پوست سر را پوشش دهد ادامه دهید. بعد از پایان ماساژ دادن، موهای خود را با یک حوله‌ی گرم بپوشانید. این کار به جذب بهتر روغن کمک می‌کند. موها را به مدت 30 دقیقه بپوشانید و سپس، موهای خود را با یک شامپوی معمولی بشویید. برای دستیابی به نتایج بهتر قبل از شستن موهای خود را بخور دهید. این برای جلوگیری از شوره سر نیز مفید است. شما همچنین می‌توانید بعد از شستن موها از نرم کننده نیز استفاده کنید.

استفاده از روغن زیتون به نرمی و درخشندگی موها کمک می‌کند. با استفاده از روغن زیتون یک بار در هفته می‌توانید به نتایج خوبی دست پیدا کنید.
شما می‌توانید چند قطره روغن اساسی مانند روغن اسطو خودوس یا روغن رزماری نیز به روغن زیتون اضافه کنید. بعد از استفاده از روغن زیتون، می‌توانید از سرکه‌ی سیب برای تمیز کردن موها استفاده کنید. روش‌های دیگری نیز ممکن است برای استفاده از روغن زیتون برای درمان موها وجود داشته باشند. از مناسب‌ترین روش برای خود استفاده کنید.

منبع:راسخون