کالری‌های موجود در بادام بو داده

کالری‌های موجود در بادام بو داده

کالری‌های موجود در بادام بو داده

با آنکه من عاشق بادام بو داده‌ی خشک هستم، فرزندانم همیشه بادام بو داده‌ی عسلی را ترجیح می‌دهند. اگر شما نیز بادام بو داده را ارجح دانسته به این دلیل که میان وعده‌ی سالمی است، در این صورت این مقاله را خوانده تا به مواد مغذی و کالری‌های موجود در این نوع بادام پی ببرید. این مقاله اطلاعاتی را در خصوص فوائد بادام در سلامت نیز فراهم ساخته است.
بسیاری از افراد در فهرست غذایی خود مواد غذایی کم کالری را وارد نموده و وعده‌های غذایی خود را به شیوه‌ای عالی برنامه‌ریزی می‌کنند. اما هنگامی که نوبت به برنامه ریزی برای میان وعده و یا تنقلات می‌رسد، این افراد از این کار صرفه نظر می‌کنند. بادام بو داده‌ی شور یا شیرین میان وعده‌ی بسیار عالی هم برای کودکان و هم بزرگسالان به طور یکسان به حساب می‌آید. بادام پوست کنده در دستور غذایی مختلفی به خصوص در دسرهای غیر شیرین و خوش طعم مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما در صورتی که می‌خواهید آنها را بو دهید، نیازی به پوست کندنشان نیست. بادام بو داده حاوی فیبر بیشتری نسبت به بادام پوست کنده است. می‌توانید یا بادام بو داده‌ی خشک و یا بو داده‌ی روغنی را نیز نوش جان کنید. کالری‌های موجود در بادام بوداده ممکن است با توجه به روش آماده سازی و مواد بکار رفته در آن تفاوت کند.

بادام بوداده

شما می‌توانید بادام را به شیوه‌های مختلف برشته کنید. می‌توانید بادام (500 گرم) را با کمی (1 قاشق غذاخوری) روغن زیتون فوق بکر، نمک و فلفل قرمز یا پاپریکا بیامیزید. آنگاه می‌توانید بادام‌ها را به طور مساوی در یک ماهیتابه‌ی از پیش آماده شده پخش کنید. قرار است که بادام‌ها را در فر با درجه حرارت 325 درجه‌ی فارنهایت و یا 160 درجه‌ی سانتیگراد برشته کنید. پس از 10 تا 15 دقیقه به رنگ قهوه‌ای روشن و خوشبو در می‌آیند. پوست بادام ممکن است کمی جدا شده و شکافته به نظر رسد. می‌توانید بادام‌های بوداده را (البته نه به صورت داغ، بلکه اجازه دهید خنک شوند) در ظرفی که هوا وارد آن نمی‌شود به مدت 4 تا 5 روز ذخیره کرده و یا به مدت 15 روز در یخچال نگهداری کنید. بادام بوداده‌ی عسلی می‌تواند یا به صورت شیرین و یا تند باشد.

کالری‌های موجود در بادام

بر طبق پایگاه اطلاعاتی کتابخانه ملی کشاورزی آمریکا،
• 100 گرم بادام شور، حرارت دیده در فر، خشک، حاوی حدود 595 کالری است.
• 1 فنجان بادام ممکن است 138 گرم وزن داشته باشد. این بادام‌ها هنگامی که به صورت خشک با نمک بوداده شوند، حدود 821 کالری خواهند داشت.
• 1 اونس بادام، (22 بادام و یا 35ر28 گرم بادام) هنگامی که به صورت خشک با نمک بوداده شود، حاوی 169 کالری خواهد بود.
• 1 اونس بادام بوداده‌ی عسلی 168 کالری خواهد داشت.
• 100 گرم بادام بو داده‌ی عسلی حاوی 594 کالری است.
• 1 اونس بادام (حدود 22 عدد)، هنگامی که با روغن و نمک بوداده شود، حاوی 172 کالری خواهد شد.
• 100 گرم بادام، بوداده با استفاده از روغن و نمک، حاوی 607 کالری است.
میزان کالری بادام بو داده شور و بدون نمک تقریباً همانند یکدیگر است. اطلاعات فوق همچنین نشان می‌دهد که کالری‌های موجود در بادام بوداده‌ در روغن کمی بیشتر از کالری‌های موجود در بادام بوداده‌ی خشک است. به طور کلی، بادام بوداده سرشار از کالری بوده و به عنوان میان وعده، تنها بایستی در یک زمان چند عدد از آن را مصرف نمایید. مصرف بیش از حد بادام بوداده می‌تواند به افزایش وزن و مشکلات مرتبط با سلامت منجر شود. بادام هنگامی که در حد اعتدال مصرف شود، می‌تواند به طرق مختلف سلامت کلی شما را بهبود بخشد. نگاهی به فوائد بادام در سلامت بیاندازید.

فوائد بادام در سلامت

حدود 35 گرم بادام بو داده خشک حاوی 206 کالری است. میزان چربی اشباع شده‌ی بادام پایین بوده و حاوی کلسترول نمی‌باشد. بادام، کربوهیدرات، پروتئین، فیبر و چربی‌های خوب را تأمین می‌سازد. همچنین سرشار از ویتامین‌های مختلف خصوصاً ویتامین B و ویتامین E است که موجب برخورداری از پوستی صاف و درخشان می‌شوند. بادام سرشار از فولات بوده که به هنگام مصرف آن توسط زنان باردار، به جلوگیری از نقص‌های مادرزادی در جنین کمک می‌کند. بادام بوداده سرشار از کلسیم، پتاسیم، فسفر و منیزیم بوده که موجب استحکام استخوان‌ها و دندان‌های شما می‌شوند. ویتامین‌های مختلف، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌های موجود در بادام به تقویت سیستم ایمنی شما کمک می‌کنند. آنها از ابتلاء شما به بیماری‌های مختلف جلوگیری می‌کنند. بادام به پایین آمدن کلسترول بد ( کلسترول LDL) کمک کرده و در نتیجه به کاهش خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی کمک می‌نماید. همچنین از شما در برابر دیابت با کنترل سطوح گلوکز خون پس از صرف غذا محافظت می‌کند. بادامی که با پوست مصرف شود، به بهبود سلامت قلب شما کمک می‌کند. فلاونوئیدهای موجود در پوست بادام خواص منحصر به فردی را از خود نشان می‌دهند که به بهبود قلب و سلامت کلی کمک می‌کنند.
بادام بو داده خوراکی سالمی بوده و هنگامی که در حد اعتدال مصرف شود، می‌تواند سلامت شما را به طرق مختلف بهبود بخشد. کودکان در حال رشد، جوانان و زنان باردار و شیرده، و سالخوردگان همگی بایستی بادام بوداده را به طور منظم و در حد اعتدال مصرف نمایند.

منبع:راسخون