کالری‌های موجود در پسته

کالری‌های موجود در پسته

کالری‌های موجود در پسته

آیا به دنبال اطلاعاتی در خصوص آجیل یا مغزی خوشمزه بنام پسته و کالری‌های موجود و ارزش غذایی آن می‌باشید؟ این مقاله به عنوان یک راهنما از فوائد پسته در سلامت عمل می‌کند.
مشاهده شده است که به محض تعارف آجیل به دیگران، کمی در خوردن آن تردید کرده و از محتوای بالای چربی این آجیل می‌ترسند. اما حقیقت پشت این آجیل‌های چرب بسیار فراتر از این چشم انداز کلی است. پسته درخت کوچکی است که بومی یونان، سوریه، ایران، قرقیزستان، ترکمنستان، ترکیه، پاکستان و افغانستان می‌باشد. و در سال 1854 توسط چارلز میسون با توزیع دانه‌های آن به منظور پرورش تجربی در کالیفرنیا، تگزاس و چند ایالت جنوبی دیگر به آمریکا معرفی شد. امروزه، تولید جهانی پسته در کالیفرنیا پس از ایران در مقام دوم قرار دارد. حدود 65% پسته‌ی تولید شده در کالیفرنیا به اروپا، کانادا و ژاپن صادر می‌شود. آیا می‌دانید که فوائد بسیار پسته، این میوه‌ی خشک شده‌ی محبوب در سلامت چه می‌باشند؟ ارزش غذایی پسته بسیار بالا بوده و با اطلاعاتی که در ادامه در خصوص حقایق تغذیه‌ای پسته آورده شده، این ارزش غذایی به شما معرفی خواهد شد.

ارزش غذایی پسته

ارزش غذایی پسته آن را به یک آجیل با میزان بالای انرژی تبدیل می‌سازد. کالری‌های موجود در پسته حدود 570 کالری می‌باشد. پسته منبعی عالی از مواد معدنی مانند مس، منگنز و فسفر است. این مواد معدنی به ساخت استخوان‌های محکم و سالم کمک می‌کنند. پسته همچنین حاوی پتاسیم و منیزیم بوده که به تنظیم ضربان قلب و فشار خون کمک می‌کنند.
پسته منبعی غنی از ویتامین B6 و ویتامین‌های دیگری است که به مبارزه‌ی سیستم ایمنی بدن در برابر عفونتها کمک می‌کنند. ارزش غذایی پسته همچنین نشان می‌دهد که به ساخت عضلات و فراهم ساختن انرژی فوری کمک می‌نماید. طبق مطالعه‌ی انجام شده توسط وزارت کشاورزی ایالات متحده، آجیل پسته بیشترین میزان آنتی اکسیدان را در مقایسه با 100 ماده‌ی غذایی مختلف دارد. وجود آنتی اکسیدان‌ها جهت مقابله با رادیکال‌های آزاد که موجب آسیب سلولی می‌شوند، بسیار اهمیت دارد. پسته حاوی ویتامین E است که سرشار از 23 گرم در هر وعده از توکوفرول گاما می‌باشد. که به حفظ یکپارچگی سلول غشای مخاطی و پوست کمک می‌کند.
ارزش غذایی پسته همچنین شامل وجود لوتئین و زیگزانتین است. این دو آنتی اکسیدان برای چشم بسیار خوب بوده و در مقادیر قابل توجه تنها در پسته یافت می‌شوند. اینها در کاهش ماکولا دژنراسیون (AMD) وابسته به سن، که موجب کوری در بزرگسالان بالای 65 سال می‌شود، بسیار مفید می‌باشند. ارزش غذایی پسته نشان می‌دهد که این آجیل حاوی 3 گرم فیبر خوراکی است که حدود 12% میزان توصیه‌ شده‌ی روزانه را در برمی‌گیرد. بنابراین، این حقیقت از ارزش غذایی پسته است که آن را معادل صرف یک وعده بلغور جو دوسر می‌نماید.
ارزش غذایی پسته شامل 6 گرم پروتئین و 9 گرم کربوهیدرات کل می‌باشد. پسته همچنین سرشار از چربی اشباع نشده است. این آجیل حاوی 7 گرم چربی اشباع نشده‌ی مونو (با یک پیوند دوگانه) در هر وعده (حدود 30 گرم) می‌باشد. به گفته‌ی دانشمندان، این چربی‌ها به حفظ کلسترول خوب که همان سطوح HDL می‌باشند کمک کرده و کلسترول بد یعنی سطوح کلسترول LDL را کاهش می‌دهند. پسته حاوی تنها 5ر1 گرم چربی اشباع شده در هر سرو یا وعده بوده و هیچگونه چربی ترانس نداشته و میزان کلسترول آن صفر می‌باشد.

فوائد پسته در سلامت

• پسته سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده مانند اسید اولئیک است. تحقیقات نشان می‌دهند که به پیشگیری از بیماری‌های عروق کرونر قلب، و حملات قلبی کمک کرده و سطح سالم لیپیدهای خون را حفظ می‌کند.
• فوائد پسته در سلامت نشان می‌دهند که این آجیل حاوی کاروتن، ویتامین E و ترکیبات پلی فنولیک می‌باشد. این ترکیبات مشخص شده است که رادیکالهای آزاد اکسیژن سمی را از بین برده، در نتیجه، از بیماری‌های سرطان و انواع عفونت جلوگیری می‌کنند.
• روغن پسته دارای خواص نرم کنندگی داشته که پوست را سالم نگاه داشته و اجازه نمی‌دهد خشک شود. این روغن در آشپزی مورد استفاده قرار گرفته و به عنوان روغن حامل و یا پایه در تولیدات تجاری دارو جهت ماساژ درمانی، آروماتراپی و صنعت لوازم آرایشی از آن استفاده می‌شود.
• پسته همچنین حاوی کلسیم بوده که به ساخت دندان و استخوان‌هایی قوی کمک کرده و عملکردهای طبیعی عصبی را پیش می‌برد.
• مزیت پسته در سلامت همچنین وجود آهن را نشان می‌دهد که جزء ضروری هموگلوبین در سلول‌های قرمز خون می‌باشد.
• روی نیز بخشی از خواص پسته در سلامت بوده و به بالا بردن تکثیر سلولی و رشد بافت در طول فرایند فرسودگی قسمت‌هایی از بدن کمک می‌کند.
• فوائد پسته در سلامت همچنین نقشی در کاهش وزن ایفاء می‌کند. پسته حاوی مقدار قابل توجهی پروتئین، چربی و فیبر خوراکی است که احساس سیری را در فرد ایجاد کرده در نتیجه احتمالات پرخوری را کاهش می‌دهد.
• پسته حاوی فیبر بوده که نقش مهمی در مدیریت وزن و کنترل سطوح قند خون ایفاء می‌کند.

حقایق تغذیه‌ای پسته

• پسته حاوی آنتی اکسیدان‌های بیشتری از چای سبز است.
• بیش از 10 نوع آنتی اکسیدان در پسته وجود دارد که به پیشگیری از بسیاری بیماری‌های مزمن کمک می‌کنند.
• مطالعات اخیر وجود اولئیل‌اتانولامید (oleoylethanolamide)، یعنی ترکیبی که به عنوان مهار کننده‌ی اشتها عمل می‌کند را کشف کرده‌اند.
• پسته به طور طبیعی عاری از چربی ترانس بوده بنابراین می‌تواند برشته یا بو داده شود.
• این آجیل حاوی فیتواسترول بوده که به کنترل کلسترول کمک می‌کند.
• مقدار پتاسیم موجود در یک وعده پسته بیش از مقدار پتاسیم موجود در نصف موز بزرگ است!
• یک وعده پسته حاوی فیبری است که با مصرف سه عدد آلو برابر می‌باشد.
پسته یک میان وعده بسیار سالم بوده که مواد مغذی ضروری شما را بدون ایجاد اضافه وزن تأمین می‌سازد. بنابراین مرتبه‌ی بعد که کسی به شما این آجیل را تعارف کرد، خجالت نکشیده و مقداری از این پسته‌های سالم را نوش جان کنید.

منبع:راسخون