کامپیوترها در آینده چگونه خواهند بود؟

کامپیوترها در آینده چگونه خواهند بود؟

آیا تا به حال در مورد آینده‌ی کامپیوترها فکر کرده‌اید؟ آیا تا به حال تصور کرده‌اید که کامپیوترها در آینده چگونه خواهند بود؟ بیایید در این مورد بدانیم.

پروژه‌ی سیستم‌های کامپیوتری نسل پنجم (FGCS) :

در سال 1982، وزارت صنعت و تجارت بین المللی ژاپن شروع به کار در مورد خلق کامپیوتری کرد که به طور انبوه از محاسبات موازی استفاده می‌کرد. این پروژه FGCS نامیده شد و هدف آن ساختن کامپیوتری بود که همانند ابر کامپیوتر عمل کند و پیشرفت‌های آینده در زمینه هوش مصنوعی را فراهم کند. قصد آن ساختن تعداد بیشتری از CPUها برای عملکرد اضافی بود.
کامپیوترها در آینده چگونه خواهند بود؟ آیا تا به حال در این مورد، فکر کرده‌اید؟ ممکن است کامپیوترهای آینده جانشین هوش انسان شوند. برخی معتقدند که حتی کامپیوترها با برابری با ظرفیت مغز انسان‌ها، جایگزین آنها خواهند شد. برخی پژوهشگران مطرح کرده‌اند که کامپیوترهای آینده، هوش درونی و باطنی خواهند داشت. آنها قادر خواهند بود رباتیک را تکمیل کنند. چون شبکه‌ی کامپیوتری منجر به مرگ فاصله می‌شود دنیا جای خیلی کوچکی برای زندگی خواهد بود.

اگر به تاریخچه‌ی کامپیوترها نگاهی بیندازیم متوجه می‌شویم که آنها از ماشین حساب‌های الکترونیکی ساده به وسایل دستی مدرن، پیشرفت کرده‌اند. ریاضی دانان و منطق دانان بزرگ زمان‌های گذشته، پیشرفت‌های بزرگی در زمینه محاسبات به وجود آورده‌اند. تکنولوژی مدرن کامپیوتر در وظایف دشوار و پر زحمت جایگزین انسان‌ها شده و امکان خطا را حذف کرده است. کامپیوترها می‌توانند عملیات‌‌ها را با دقت بالا و سرعت خیلی زیاد انجام دهند.
آینده‌ی تکنولوژی کامپیوتر چگونه خواهد بود؟ نسل‌های آینده ممکن است تعاملاتی با روبات‌ها داشته باشند. روبات‌ها می‌توانند جایگزین کارگرها در زمینه‌های مختلف شوند. آنها می‌توانند برای کارهای پر زحمت، دشوار، تکراری و ریسک پذیر استخدام شوند. پژوهشگران کامپیوتر نیز ظهور هوش مصنوعی کاملاً پیشرفته را در دنیای محاسبات مجسم کرده‌اند. روباتیک‌ها انجام کارهای خانگی روزانه و وظایف دشوار را بدون مداخله‌ی انسان ممکن می‌سازند. در نتیجه ماشین‌های هوشمند می‌توانند به عنوان استخوانی برای بشر عمل کنند.

نانو تکنولوژی یکی از زمینه‌های خیلی محبوب است که امروزه ظهور کرده است. پژوهشگران، این تکنولوژی را به عنوان یکی از زمینه‌های خیلی برجسته برای ظهور همراه با تکنولوژی کامپیوتر، در آینده در نظر می‌گیرند. آنها همراه با هم دیگر می‌توانند در زمینه‌های زیادی شگفتی بیافرینند.
کامپیوترهای آینده مطمئناً سریع‌تر، کوچک‌تر و همه جا حاضر خواهند بود. به خاطر اندازه‌ی کوچک این کامپیوترها، وصل کردن آنها به کوچک‌ترین وسایل، آسان خواهد بود در نتیجه کاربرد آنها افزایش خواهد یافت. سرعت محاسبات بالای آنها بسیاری از عملیات را آسان‌تر خواهد ساخت و انرژی و زمان انسان را ذخیره خواهد نمود.

* کامپیوترهای آینده قادر خواهند بود همانند یک انسان‌ با انسان‌ها ارتباط برقرار بکنند.
* آنها قادر خواهند بود محتوای کلمات را درک کنند در نتیجه زبان انسانی را بهتر درک خواهند کرد.
* ماشینی را تصور بکنید که همانند یک دوست با شما حرف می‌زند و دقیقاً معانی لفظی و محتوایی کلمات و اعمال شما را درک می‌کند!
* در آینده، کامپیوترها قادر خواهند بود همانند انسان‌ها آنالیز و استدلال بکنند.
* ممکن است آنها قادر باشند شوخی و مزاح را درک کنند.
* ممکن است ماشین‌های هوشمند از لحاظ عاطفی، توسعه و گسترش یابند.
* ماشینی را تصور بکنید که اهل مزاح است و یا چیزهای خنده داری را با شما به اشتراک می‌گذارد و یا جوک شما را بهتر درک می‌کند. آیا شگفت انگیز نیست که رفیق هوشمندی همانند او پیدا بکنید؟!
* نحوه‌ی ارتباط انسان‌ها با کامپیوتر از صفحه کلید و ماوس به لمسی‌ها و شناسایی صحبت نسبتاً اخیر، پیشرفت کرده است. در آینده، کامپیوترها قادر خواهند بود تفکر انسان‌ها را درک کنند و بر طبق آن واکنش دهند.
با نگاه اجمالی بر احتمالات مختلف این که کامپیوترها در سال‌های آینده چگونه خواهند بود، ما یک چیز را یقیناً می‌فهمیم و آن این که کامپیوترها آینده‌ی روشن و درخشانی خواهند داشت.

منبع:راسخون