کاهش خطر تلفن همراه با چند پیشنهاد ساده

کاهش خطر تلفن همراه با چند پیشنهاد ساده

امروزه موبایل به دلیل امکانات متعددی که در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد، ما را از خرید چندین نوع وسیله بی نیاز کرده است و تنها با خرید یک تلفن همراه می توان از خرید وسایل متعددی ماند ضبط صوت، دوربین عکاسی، دوربین فیلمبرداری و .. بی نیاز شد.

اما استفاده کنندگان از تلفن همراه باید بدانند که مضرات تلفن همراه را نباید ساده تصور کنند، بلکه باید مضرات آن را نیز بشناسند و با استفاده صحیح و مناسب از تلفن همراه، به حفظ سلامت خود و خانواده‌شان کمک کنند.

یکی از بزرگ ترین مضرات استفاده از تلفن همراه آسیب هایی است که بر اثر امواج با طول موج کوتاه به وجود می آید.

همان طور که می دانید تلفن همراه، امواج با طول موج کوتاه تولید می کند. در بسیاری از موارد، امواج ساطع شده از تلفن همراه مانند امواجی است که از ماکروویو برای پخت و گرم کردن غذا ایجاد می شود. لذا اگر همین امواج موبایل غلظت کافی داشته باشد و قدرت آن بسیار بیشتر باشد،می تواند بافت بدن انسان را همانند غذای داخل ماکروویو طبخ کند!

مسمومیت رادیویی ناشی از تشعشات تلفن همراه

یکی دیگر از نگرانی های استفاده زیاد از تلفن همراه، مسمومیت ناشی از تابش تشعشعات تلفن همراه می باشد.

چند پیشنهاد برای کاهش خطرات تلفن همراه:

حتی المقدور از ارسال پیامک به جای صحبت کردن با گوشی تلفن همراه استفاده کنید، زیرا اشعه های کمتری تولید کرده و کمتر آسیب می رساند.

– در صورتی که می خواهید از تلفن همراه استفاده کنید، از دستگاههای هندزفیری استفاده کنید و از چسباندن مستقیم گوشی موبایل با سرخود خودداری کنید.

– گوشی موبایل خود را در فاصله دوری از بدن خود قرار دهید تا از تشعشات آن در امان باشید.

– اتصال به اینترنت موبایل ،امواج الکترومغناطیسی را چندین برابر می کند بهتر است در موارد ضروری از اینترنت آن استفاده شده و بعد از استفاده در حالت خاموش قرارگرفته و یا بهتر است در مواقع لزوم از وایفای موبایل بجای اینترنت سیم کارت استفاده گردد

– بهتر است تلفن همراه را در جیب شلوارتان قرار ندهید چون بافت‌های بخش پایینی بدن بیشتر از بافت‌های سر و صورت، اشعه‌های مضر تلفن همراه را جذب کرده و آسیب می‌بینند. نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد مردانی که تلفن همراه را در جیب شلوارشان قرار می‌دهند تعداد اسپرم‌هایشان ۳۰درصد کاهش پیدا می‌کند.

در حالت آنتن دهی بالای موبایل در محل سکونت یا محل کار و داشتن علائمی نظیر سردرد، وزوز گوش، اضطراب، عدم کیفیت خواب خوب مثل بی خوابی یا کابوس، سوزش چشم ، فشار خون بالا و یا حالت گر گرفتگی، اضطراب و دلهره، تپش نامنظم قلب، استرس و پرخاشگری به احتمال زیاد در معرض امواج قوی الکترومغناطیس قرار دارید.

– موارد بسیار زیادی از انفجار خودروهای در حال سوختگیری، به دلیل استفاده از موبایل در جایگاه سوخت بوده که پرتوها با ایجاد جرقه در محل بخارهای بنزین، باعث انفجار و شعله وری محل گردیدند. پس هنگام استفاده از پمپ بنزین، استفاده از موبایل را فراموش کنید.

منبع: http://www.pezeshk.us