برای کسانی که میخواهند ناخن بکارند

برای کسانی که میخواهند ناخن بکارند

در فرایند کاشت ناخن مصنوعی موجب نرسیدن اکسیژن کافی به بافت زیر ناخن می شود‎

کاشت ناخن هم مانند خیلی چیزهای دیگر، از آن طوفان های زیباییست که بانوان کشور ما را در خود محو کرده و سیل افرادی که به گروه بزرگ ناخن کاشته ها اضافه می شوند، روز به روز در حال افزایش است. اگر می خواهید ناخن بکارید و دست هایتان را مانند ملکه ها زیبا کنید، ابتدا مطلب زیر را بخوانید.

چگونه ناخن را می کارند؟

نوع پودری معروفترین نوع کاشت است که در 85 درصد ازآرایشگاه های زنانه انجام می شود. در کاشت اولیه تیپ یا همان ناخن مصنوعی از نیمه ناخن با چسب ناخن چسبانده می شود و تا اندازه دلخواه کوتاه می شود. روی ناخن مواد ضد قارچ را می زنند، بعد پودر کاشت که همان مواد دندانپزشکی است روی ناخن زده و در امتداد قالب کار می کنند و بعد از آن با سوهان برقی به ناخن شکل می دهند. برای این نوع کاشت زمانی بیشتر و سوهان کشی دقیق و حرفه ای جهت یکسان بودن 10 انگشت نیاز است.

این نوع کاشت زمانبر است و در هر بار ترمیم(ماهی دو ماهی یکبار) حدود یک ساعت تا یک ساعت و نیم زمان شما را می گیرد و هر انگشت به صورت جداگانه و زمان بر احتیاج به سوهان کشی دارد.

وقتی ناخن می کارید چه اتفاقی برای ناخن خودتان می افتد؟

در فرایند کاشت ناخن مصنوعی موجب نرسیدن اکسیژن کافی به بافت زیر ناخن می شود و تغییر رنگ ناخن، کدر شدن و رشد کم ناخن از عوارض این اقدام است .

با قرار گرفتن ناخن مصنوعی روی ناخن فرد، ریشه از بین می رود و ناخن فرد دچار تغییر شکل می شود .

عفونت های قارچی و بیماری های ویروسی از جمله عوارض شایع کاشت ناخن است ، اغلب موارد استفاده شده در این نوع کاشت غیر استریل و چند بار مصرف هستند و از راه های انتقال بیماری های پوستی محسوب می شوند؛ بیماری های قارچی پوست، درمان عفونت قارچی و ارتباط آن با حیوانات خانگی .

مواد شیمیایی که در چسباندن این ناخن های مصنوعی استفاده می شوند غیر استاندارد هستند و موجب بروز حساسیت های حاد پوستی نیز می شود .

برای درمان عفونت های قارچی حاصل از کاشت ناخن از آنتی بیوتیک ها استفاده می شود اما گاهی ریشه ناخن به حدی آسیب می بیند که شکل طبیعی ناخن به طور کامل از بین می رود .

کاشت ناخن های مصنوعی باعث تغییر رنگ ناخن، التهاب دور ناخن، خط خط شدن و خرد شدن ناخن و کنده شدن لبه آزاد ناخن از بستر (انیکولیز) می شود .

متخصصان معتقدند که استفاده طولانی مدت از ناخن های کاشته شده یک بار مصرف گرفته تا ناخن های کاشته شده برای استفاده طولانی مدت می تواند باعث واکنش های دردناک و شدید شامل عفونت پوست اطراف ناخن ها و شل شدن ناخن ها شود .

خانم هایی که از ناخن های مصنوعی و کاشته شده برای زمان طولانی استفاده می کنند، ممکن است مشاهده کنند که ناخن های طبیعی آنها نازک تر و مات تر شده است و در مواردی منجر به عوض شدن جهت و محور ناخن می شوند؛ اگر اصراری برای استفاده از ناخن های مصنوعی وجود دارد، این ناخن ها باید هر 3 ماه یک بار برداشته شوند تا اجازه داده شود ناخن های طبیعی استراحت کنند .

از داشتن ناخن های طبیعی خودتان لذت ببرید‎

آیا می دانید که…

علاوه بر پُرهزینه بودن، کاشت ناخن در زمانی حدود 2 ساعت انجام می شود. برای این منظور سطح ناخن به وسیله سوهان های برقی تراشیده می شود تا جایی که تنها لایه بسیار نازکی از ناخن باقی بماند. علت این تراشیدن این است که وقتی از ژل یا پودرهای مخصوص برای فرم دادن به ناخن استفاده می کنند، ظاهری برجسته نداشته باشد.

ناخن های کاشته شده در مواردی که قابل تشخیص از ناخن طبیعی نیستند و به اصطلاح عامه «خوب کاشته شده اند»، خطرناک ترند و در صورت شکستن ناگهانی، آسیب جدی تری را برای فرد به دنبال دارند، چرا که مواد مصنوعی مورد استفاده برای کاشت ناخن بر روی لایه ای متشکل از یک ردیف سلول، چنان محکم چسبیده اند که اگر در اثر ضربه یا کشیدگی ناگهانی بشکنند یا کنده شوند، بافت زیر ناخن شامل پوست، گوشت و عروق نیز همراه با آنها جدا می شود و آسیب های جدی را به وجود می آورد.

کاشت ناخن همراه است با هزینه کردن، تلف شدن وقت، خطرات بیماری و…، پیشنهاد می کنیم برای زیباتر شدن، راه های سنتی و علمی زیباتر شدن ناخن های خودتان را انجام دهید و از داشتن ناخن های طبیعی خودتان لذت ببرید. البته این نکته را هم نباید از نظر دور داشت که در احکام شرعی كاشتن ناخن به صورتی كه برای وضو و غسل نتوانند آن را بردارند اشكال دارد ولی چنانچه شخصی مرتكب این عمل شده باشد، در صورت امكان، ناخن مصنوعی را بردارد و وضو و غسل به نحو معمول انجام شود و در صورت عدم امكان برداشتن ناخن، با همان حال وضو و غسل به عنوان جبیره انجام شود و احتیاطاً تیمّم هم كند.

منبع: تبیان