چگونه کف پوش های پارکت لمینت را تمیز کنیم؟

چگونه کف پوش های پارکت لمینت را تمیز کنیم؟

امروزه از کف پوش های پارکت لمینت در ساختمان ها در راستای زیباسازی هرچه بیشتر فضای داخلی ساختمان و ایجاد محیطی گرم و صمیمی استفاده می شود. شرکت آذران فضانما پیشرو در صنعت کف پوش های ساختمانی در سالیان متمادی به ساخت این محصول در طرح ها و رنگ های مختلف پرداخته است. نظافت و نگه داری مناسب کف پوش پارکت لمینت در ساختمان جهت افزایش ماندگاری آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از این رو در این بخش متخصصین شرکت آذران فضانما به توضیح راهکارهایی در راستای تمیزکاری کف پوش پارکت لمینت می‌پردازند.

در خصوص تمیزکردن پارکت لمینت در ابتدا می بایست کلیه گرد و غبار با برس نرم یا جاروبرقی گرفته شود تا از ایجاد خط و خش بر روی پارکت جلوگیری شود. سپس سطح موردنظر باید با یک دستمال مرطوب تمیز شود و هرگز نباید از دستمال کاملاً خیس بدین منظور استفاده کرد. استفاده از مواد شوینده‌ی نامناسب منجر به آسیب رسانی به سطح رویی پارکت لمینت می گردد، به همین سبب می بایست در انتخاب نوع شوینده دقت بیشتری داشت. می توان از محلول الکلی برای تمیزکاری لکه های موجود بر روی پارکت لمینت استفاده کرد. همچنین از سرکه سفید می توان جهت لکه گیری استفاده و پس از 3 الی 4 دقیقه با یک دستمال نرم و خشک به دقت آن را پاک کرد. لازم بذکر است که جهت استفاده از محلولات الکلی یا سرکه سفید باید دستمال را آغشته به مایع کرد و از ریختن مستقیم محلول بر روی کف پوش خودداری کرد.

در ادامه به ذکر دستورالعمل هایی جهت تمیزکاری و از بین بردن لکه های مختلف بر روی سطوح کف می پردازیم:
برای تمیزکاری لکه آب میوه، شیر، چای و نوشیدنی های گازدار می بایست تنها از یک پارچه جاذب یا نمدار بدون هیچ نوع شوینده ای استفاده نمود.

برای تمیزکاری لکه های چربی، ردپای کفش، لکه های مربوط به مدادرنگی یا مداد شمعی باید با کمک یک دستمال نرم نایلونی سفید، لکه را پاک کرده و سپس به صورت مدام بر روی لکه با دستمال نرم کشید.

برای تمیزکاری لکه های خون یا ادرار می بایست سریعاً با دستمال مرطوب لکه گیری کرده و با مواد شوینده با قابلیت تبخیر سریع مانند شوینده های شیشه، به سرعت لکه را پاک کرد.

جهت تمیزکاری لکه های ناشی از واکس کفش، لاک ناخن، رنگ، جوهر خودکار و وسایل آرایشی می بایست ابتدا با دستمال آغشته به استون، سرکه سفید یا تینر به آرامی لکه‌گیری کرد و استفاده از شوینده های شیمیایی نظیر وایتکس هرگز توصیه نمی‌شود.

برای تمیزکاری لکه های مربوط به پارافین شمع و آدامس در ابتدا باید با یک تکه یخ محکم بر روی آن کشید و سپس به آهستگی تکه شمع یا آدامس را از سطح پارکت لمینت جدا نمود. در انتها می توان با یک دستمال آغشته به آب گرم رد لکه را پاک کرد.
از دیگر نکانی که متخصصان شرکت آذران فضانما بدان تاکید دارند عرم استفاده از بخارشور برای کفپوش‌ها است. استفاده از بخارشو به دلیل اعمال دمای بالا و رطوبت بیش از حد به سطح کف پوش ها ممکن است موجب وارد آمدن آسیب های جبران ناپذیری به این سطوح گردد و به همین سبب برای تمیزکاری مناسب نمی‌باشد، همچنین از پدهای نظافتی نظیر اسکاچ و اسفنج های سخت نیز به علت امکان ایجاد خط و خش بر روی سطوح کف‌پوش و آسیب رسانی به آن یه هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

متخصصین شرکت آذران فضانما به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کف پوش های پارکت لمینت به طراحی و تولید محصولاتی متنوع در راستای پوشش نیاز بازار می پردازند. محصولات شرکت آذران فضانما از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار بوده و جلوه بخش محیط های مختلف ساختمانی است. با استفاده از تکنیک ها و راهکارهای ارائه شده می توان به حفظ و نگهداری هرچه بیشتر کف پوش ها و افزایش دوره کارکرد ضمن کاهش هزینه‌های مرتبط با آنها پرداخت.

منبع: www.azaran.com