یادبود قند مکعبی

یادبود قند مکعبی

وسایل لازم:

تور با رنگ دلخواه
قند تزیینی به شکل مکعب
گل و پرچم تزیینی
روبان نیم سانتی متری
پارچه حریر
نخ طلایی
کالسکه تزیینی
چسب حرارتی

 یادبود قند مکعبی

طرز اجرا:

با توجه به جنس پارچه و تور مورد استفاده به دو روش می‌توان قند مکعبی را تزیین کرد.
اگر تور یا پارچه شما کشی باشد:
قند را از قسمتی که سطح بزرگتری دارد روی پارچه بگذارید، سپس تور را از تمام جهات مکعب به سمت بالا بکشید، وقتی اطمینان یافتید تور کاملاً روی تمام قند را گرفته، با یک دست انتهای تور را محکم بگیرید و با دست دیگر نخ را چندین دور، در قسمت بالای قند بپیچید و در انتها چند گره زده و اضافه نخ را ببرید. باقی مانده‌ی تور را به اندازه‌ی دلخواه قیچی کنید. در انتها با استفاده از نخ طلایی و گل کاغذی روی قند را تزیین کنید.

 یادبود قند مکعبی

اگر تور یا پارچه شما کشی نباشد (به عنوان مثال پارچه حریر):

– برای قندهای موجود در بازار، پارچه را به طول 12 سانتی متر و عرض 6 سانتی متر ببرید، این اندازه به نحوی است که تمام سطوح قند را در بر گیرد. سپس قند را از یکی از سطوح کناری در وسط پارچه حریر قرار دهید. یک طرف پارچه را روی سطح قند بیاورید و با چسب حرارتی بچسبانید، سپس طرف دیگر پارچه حریر را نیز روی قسمت قبلی بچسبانید. زمانی که پارچه را روی قند می‌آورید دقت کنید فاصله‌ای میان پارچه و قند باقی نماند و پارچه از تمام جهات کاملاً روی قند قرار بگیرد، سپس به روش کادو کردن بالا و پایین پارچه را جمع کرده و به وسیله‌ی چسب حرارتی بچسبانید. در این قسمت نیز دقت نمایید هیچ جای کار فاصله ای میان پارچه و قند باقی نماند.
– برای پوشاندن محل‌های چسب و زیباتر کردن کار، روبانی را در زیر قند قرار دهید و دو سر روبان را در بالای کار بچسبانید و در دو طرف دیگر قند نیز همین کار را انجام دهید.
– برای ایجاد دسته، روبانی را حلقه کنید و بالای کار بچسبانید.
– با استفاده از پاپیون، گل‌های کاغذی و پارچه‌های تزیینی گیفت را دکور نمایید.
– در صورت تمایل می‌توانید یادبود تهیه شده را داخل وسایل تزیینی فلزی مانند کالسکه قرار دهید.

 یادبود قند مکعبی

منبع مقاله : نشریه‌ی ترمه، شماره‌ی 5.