یو پی وی سی چیست؟

یو پی وی سی چیست؟

u.p.v.c ماده اوليه ساخت پروفيل درب وپنجره هاِي upvc ميباشد که از مخفف کلمات unplasticised polyvinyl chloride تشکيل شده است. اين ماده يک نوع ترموپلاست مدرن ومتشکل از مشتقات اصلي نفت خام ونمک طعام است. درفرآيند توليد u.p.v.c با افزودن مواد مختلفي چون ضربه گيرها ، مواد استحکام بخش دربرابرحرارت دربلندمدت ، پرکننده ها ، کمک کننده ها ، روان کننده هاي داخلي وخارجي و رنگهاي صنعتي با ترکيب ماده هاي فوق با پودر p.v.c ماده (u.p.v.c) بدست مي آيد که ترکيب جديدي از ماده اوليه p.v.c بوده ولي به علت خواص فيزيکي متفاوت اين ماده جديد اصطلاحآ به آن يک ماده غير پلاستيک اطلاق ميشود.

موارداستفاده(u.p.v.c)

بيشتر در صنعت ساختمان سازي(درب و پنجرهاي دو و سه جداره) لوله و صنايع غذايي- داروئي- بهداشتي مورد استفاده قرار مي گيرد. مواد اصلي UPVC را نفت خام و نمک طعام تشکيل ميدهند از نفت خام ، اتيلن و از نمک ، کلر بدست مي آيد و از طريق پليمريزاسيون ، کلر ، اتيلن ، وينيل کلريد با هم ترکيب و پلي وينيل کلريد يا بصورت خلاصه PVC بدست مي آيد که ماده اي پلاستيکي و قابل ارتجاع است. امروزه PVC در کنار پلي اتيلن- پلي پروپيلن- پلي استيرول به عنوان يک ماده استاندارد در زمينه هاي مختلف کاربرد فراواني دارد.

-مقاوم در برابر نفوذ باد؛ گرد و غبار، آب و باران به داخل تا ۱۰۰%

– مقاوم در برابر پوسيدگي و زنگ زدگي

– عدم نياز به رنگ

– عايق صوتي، حرارتي و برودتي

– غير قابل اشتعال در مواقع آتش سوزي

– قابليت بالاي انعطاف و تنوع در ساخت نگهداري و نظافت آسان

– داراي عمر مفيد طولاني

– نصب سريع و آسان

– دوست دار محيط زيست ( بدون سرب)

در ساخت در و پنجره ازجنس UPVC از پروفيل هاي مناسب که داراي غلظت بالاي مواد متشکله هستند استفاده مي شود تا استحکام کافي را داشته باشند. UPVC بعلت داشتن امتيازات زياد و خاص از اواخر دهه ۶۰ وارد بازار شد و جاي خود را در بازارهاي جهاني پيدا نمود. در حال حاضر UPVC نسبت به ساير مواد پليمري از امتيازات بالاتري برخوردار بوده و درصد مصرف بيشتري را به خود اختصاص داده است ( بيش از ۶۰% از سهم بازار)

ويژگيهاي در و پنجره‌هاي UPVC:

۱- استحکام

۲- زيبايي فوق‌العاده

۳- صرفه جوئي در مصرف انرژي تا ۴۰%

۴- کاهش آلودگي صوتي

۵- پائين بودن ضريب انتقال حرارتي

۶- حفظ محيط زيست از طريق بازيافت

۷- مانع ورود گردو غبار و دود و گازهاي موجود از محيط بيرون به داخل

۸- مقاوم در برابر شرايط مختلف آب و هوايي

۹- مقاوم در مقابل نفوذ اشعه ماوراء بنفش خورشيد

منبع:karaj-upvc.com