۵ نکته راجع به مد مردان / سری 21

۵ نکته راجع به مد مردان / سری 21

 پلیوری که روی شانه ها خوب نشسته همراه با کفش ورزشی یا شبرو و عینک دودی که بالای پیشانی قرار گرفته، پوشش آشنای جوان شیک پوش ایتالیایی است که روزهای تعطیل یا توی فیلم ها او را می بینید. شیک پوشی فقط در انحصار ایتالیایی ها نیست، هر کس با کمی توجه به بعضی اصول و قواعد اساسی در پوشیدن لباس عادی خود شیک پش خواهد شد.

1- پوششی شیک فرض می شود که به طور مناسب با اجزایی شیک همراه باشد. برای مثال: شلوار جین کم رنگ با کمربند چرمی قلاب نقره ای، شال کشمیری روی پلیور پشمی، کفش کتانی با جامه سفید تابستانی.

2- شلوارک به عنوان یک پوشش عادی مناسب است، به شرط آن که موقعیت، اجازه استفاده از آن را بدهد و لباسی رسمی تر را ملزم نکرده باشد، همین طور پاهای تان ظاهر مناسبی داشته باشند. با شلوارک از جوراب ساق بلند استفاده نکنید، بهتر است کفش خود را بدون جوراب بپوشید.

3- در صورتی که از پوشش کتان راه راه استفاده می کنید، بهتر است که پیراهن، شلوار و کت شما از خطوط یک رنگ برخوردار باشند و یا رنگ خطوط آن با هم در تضاد باشند. انتخاب اتفاقی پارچه های راه راه معمولاً ترکیب مناسبی به وجود نمی آورند.

4- از ژاکت های یقه گرد یا یقه هفت در تمام فصول سال استفاده کنید. در فصل تابستان شما آن را دور کمر یا شانه های خود حلقه کنید و در فصل زمستان هم از آن به عنوان شال گردن خود استفاده کنید یا این که خیلی عادی آن را به تن کنید.

5- لباس هایی که از آنها به عنوان پوشش سر کار استفاده می کنید، هرگز به عنوان پوشش های عادی مورد استفاده قرار نمی گیرند. در اوقات فراغت هرگز از کت تیره یا کفش بند دار مشکی، مخصوص محیط کار خود استفاده نکنید.

برگرفته از کتاب ۳۶۵ نکته راجع به مد مردان

اختصاصی: زمات