۵ نکته راجع به مد مردان / سری 23

۵ نکته راجع به مد مردان / سری 23

1- از پوشیدن شلوارهای کتان خاکستری و تیره پرهیز کنید. یکی از دلایلش هم این است که این نوع شلوار قبلاً لباس فرم نظامیان آمریکایی در اقیانوس آرام بوده است. بنابراین، رنگ مناسب آن نظامی است، مثا: بژ، خاکی یا سبز زیتونی.

2- در اروپا نوعی کاپشن پشمی با دکمه های طلایی معمولاً به عنوان لباس فرم در سرکار مورد استفاده قرار می گیرد. ولی در آمریکا هم مثل انگلستان که موطن این نوع کاپشن های پشمی است، این پوشش را در طبقه بندی لباس عادی و شیک، قرار داده اند.

3- اگر پیراهن های یقه بسته به عنوان پوشش عادی، مورد علاقه شماست، بهتر است که در هوای سرد نمونه آستین بلند آن را به تن کنید. نمونه آستین کوتاه تابستانی آن در فصول سرد از ماه مهر تا اردیبهشت مناسب نخواهد بود.

4- کاپشن، بالاپوش، کت چرمی با کیفیت از جمله پوشش هایی هستند که سرمایه گذاری روی آنها مناسب است، چون آنها را هم سر کار خواهند پوشید و هم اوقات تفریح. با این وجود وقتی که همکاران محافظه کار با دیدن بالاپوش پشمی راه راه در تن تان روی برگردانند، احساس خواهید کرد، این مد مورد پشند دیگران نیست.

5- اگر در پایان هفته علاقه ای به زدن کراوات ندارید و شرایط موجود ایجاد می کند که کمی رسمی تر لباس بپوشید، بهتر است با کت و شلوار خود ژاکت یقه اسکی یا پلووری از پشم گوسفند مرینو به تن کنید.

برگرفته از کتاب ۳۶۵ نکته راجع به مد مردان

اختصاصی: زمات