۵ نکته راجع به مد مردان / سری 67

۵ نکته راجع به مد مردان / سری 67

1- در هنگام خرید پیراهنی که بر چسب آن جدید است، دقت کنید، که تا اندازه سایز آن بزرگ تر باشد، چرا که احتمال دارد بعد از شستشو مقداری آب برود. وقتی که در فروشگاه آن را آزمایش می کنید ممکن است کاملاً اندازه شما باشد، ولی بعد از این که یکبار شسته شد، یقه یا اندازه آن برای شما تنگ می شود.

2- هرگز قبل از اندازه کردن، هیچ پیراهنی را خریداری نکنید. فروشگاههای خوش نام پیراهن منتخب را برای شما باز نخواهند کرد و احازه می دهند آن را آزمون کنید، یا این که نمونه هایی برای آزمودن (البته تمیز) در تمام اندازه ها ارائه می دهند.

3- خرید هایی را که اجبار کمتری در آن است برای فصل حراج واگذارید، که بهترین جنس را با بهترین نرخ تهیه کنید. گران ترین فروشگاه ها عموماً بیشترین تخفیف را می دهند و به نسبت می توان گفت که این نوع فروشگاه ها از آن جا که بیشترین نسیت سود را برای اجناس خود در نظر می گیرند، بیشترین میزان تخفیف را هم در نظر می گیرند.

4- هنگامی که در خارج از کشور خرید می کنید مراقب باشید. در بعضی از کشورها وقتی که قصد پرداخت دارید جهت ارزش افزوده تفاوت واحد پولی، مجبور به پرداخت مبلغی بیشتر خواهید شد. هنگامی که در اطراف اروپا سفر می کنید بعد از رایج شدن یورو، واحد پول اروپا، که حدود یکی دلار ارزش دارد به غیر از انگلستان و دانمارک لازم نیست نگران محاسبه تفاوت ارزش پولی باشید.

5- از شکایت بردن نزد فرشنده اجتناب نکنید. پیراهنی که خرید می کنید بعد از ده بار شستشو نباید دو سایز کوچک تر شود. تخت کفش بعد از چند بار پوشیدن نباید از بین برود و درز آن بعد از سه هفته پوشیدن نباید باز شود.

برگرفته از کتاب ۳۶۵ نکته راجع به مد مردان

اختصاصی: زمات