تهیه شیرینی دونات خانگی

تهیه شیرینی دونات خانگی

مواد لازم برای تهیه دونات:

آرد: ۵۰۰ گرم
تخم‌مرغ: ۲ عدد
شکر: ۱۰۰ گرم
کره ذوب‌شده: ۱۰۰ گرم
ماست غلیظ: ۱۵۰ گرم
بیکینگ ‌پودر: ۲ قاشق مرباخوری
نمک: یک‌چهارم قاشق چای‌خوری

دستور تهیه دونات خانگی:

ابتدا تخم‌مرغ‌ ها را با کره ذوب شده و شکر مخلوط می‌کنیم و کمی هم می‌زنیم تا سفید و کش‌دار شوند.

سپس بیکینگ‌پودر و نمک را با ماست حل کرده و این دو مایع را با هم مخلوط می‌کنیم و آرد را داخل مواد می‌ریزیم. حالا آنقدر هم می زنیم تا مایه شکل خمیری پیدا کند که نه زیاد شل و نه خیلی خشک باشد.
روی خمیر را می‌پوشانیم و دو ساعت به آن استراحت می‌دهیم و بعد روی میز کمی آرد می‌پاشیم. از خمیر مقداری برمی‌داریم و روی سطح آردپاشی شده توسط وردنه آن را به قطر یک سانتی‌متر باز می‌کنیم.
توسط قالب‌های مخصوص (دایره‌میان‌تهی) خمیر را شکل می‌دهیم سپس داخل روغن داغ شناور و سرخ می‌کنیم تا دو طرف آنها کاملا طلایی شود. روی دونات‌ها را با کرم پاتی سیر، مروارید خوراکی و شکر طلایی تزیین کرده‌ام.

شیرینی پزی هنری است که شاید به جرأت بتوان گفت اکثر ایرانیان با آن آشنا هستند و در رده های مختلف از مبتدی تا حرفه ای کار شیرینی پزی در بین زنان و مردان ایرانی رواج دارد. گفتنی است که این هنر مانند سایر هنرها از قبیل آشپزی، خیاطی و… بیشتر در بین خانمها رایج است و البته خانمهایی که بچه دار هستند .

به پخت انواع شیرینی در منزل اهمیت بیشتری می دهند چرا که شیرینی هایی که از بیرون و به صورت آماده تهیه می شوند ممکن است آن کیفیت لازم را نداشته باشند و یا اصول بهداشتی به طور کامل در تهیه آنها راعایت نشده باشد و در هر صورت مصرف آنها برای سلامت فرزندان شان مضر باشد .

از همین روی نیز مادران عزیز خودشان در منزل سعی می کنند شیرینی مورد مصرف خانواده را تهیه کنند تا از سلامت اعضا خانواده و بخصوص کودکانشان مطمئن باشند. در این مطلب از پورتال تاروت رنگی دستور تهیه دونات را برای شما عزیزان همراه در نظر گرفته ایم.

دونات یکی از انواع شیرینی هایی است که طرفداران بسیاری دارند و ما نیز مطمئنیم شما و خانواده تان نیز از خوردن این نوع شیرینی لذت می برید و از طرفداران آن به شمار می آیید؛ بر این اساس آموزش تهیه آن را به شیوه ای بسیار ساده برای شما در نظر گرفته ایم که امیدواریم آن را درست کنید و از طعم آن راضی باشید.

منبع: www.jazabtarinha.ir