Address & Contact

Our Address

اصفهان،بلوار کشاورز،بلوار گلها،فرعی دوم،بن بست نگین،پلاک 108

شرکت امین راه آرمین آپادانا در اصفهان

شرکت راه سازی، پل سازی اولین تولید کننده گل میخ های هشداردهنده ال ای دی ترافیکی در کل ایران

شرکت راه سازی،پل سازی و تولید کننده ال ای دی در اصفهان 

راهسازی عملیات آماده‌سازی جاده‌ای بر روی زمین با عرضی مشخص است به‌طوری‌که روندگان یا وسائط نقلیه بتوانند با گذر از آن از نقطه‌ای به نقطهٔ دیگر برسند.

عملیات اصلی راهسازی عبارت‌اند از ساخت اساس، زیراساس و روسازی. جدولکاری و نصب علائم راهنمایی و رانندگی هم در ساخت بسیاری از راه‌ها اجرا می‌شود. راه سازی، روسازی راه و مهندسی ترابری: از جمله تخصصهای مهم یک مهندس عمران، شناخت طرح و محاسبه زیر سازی و روسازی راههاست.

✳️عملیات راه سازی:

مطمئنا تا بحال به این موضوع فکر کرده اید که اگر راه ها وجود نداشتند چه بلایی سر بشریت می آمد. راه سازی و عملیات های مرتبط با آن برای تمامی افراد جامعه با اهمیت هستند از این رو ایجاد و توسعه راه ها امری بسیار فنی و دقیق است که دارای مراحل مختلفی است. عملیات راه سازی به طور کلی به 4 دسته اساسی تقسیم می‌شود.

زیر ساخت ( زیر اساس ) 
روسازی 
جدول کشی 
نصب علائم 

✳️زیرسازی:

در ساخت و ساز وقتی پروژه شروع به کار می کند اولین اقدامی که انجام می‌شود بررسی و ساخت زیرساخت یا همان زیر اساس است. زیر ساخت در راه سازی اهمیت بالایی دارد زیرا کیفیت و عمر راه ساخته شده بسیار به زیرساخت وابسته است.

عوامل بسیار در ساخت زیر اساس باید مورد توجه قرار گیرد عوامل محیطی مانند نوع خاکی که قرار است جاده روی ان احداث شود، مواد مورد استفاده برای ساخت جاده و عواملی جوی مانند آب و هوا، دما و موقعیت جغرافیایی و ….

نکته حائز اهمیت در زیر ساخت این است که برای داشتن جاده‌ای ایمن و با کیفیت نیازمند زیرسازی مناسب و با کیفیت هستیم.

✳️روسازی:

روسازی مشکل ترین و طولانی ترین مرحله در راهسازی است و این به عقیده بسیاری کیفیت و عمر راه به این مرحله وابسته است از این رو که استفاده از مصالح با کیفیت و صحیح باعث افزایش طول عمر و افزایش کیفیت بیشتر راه ها می‌شود.

نکته ای که در روسازی راه قابل تامل است این است که میزان کیفیت مواد مورد استفاده به صاف و هموار بودن آن مواد نیست بلکه کیفیت به میزان تراکم و ضخامت و آن ماده بستگی دارد.

معمولا زمین طبیعی از جنس خاک و یا حتی زمینی که کاملا برش خرده و صاف شده است حتی در حالتی کاملا متراکم و خوب بازهم مقاومت کافی را برای تحمل فشار های وارد شده از طرف چرخ های وسائل نقلیه و در شرایط جوی مختلف ندارد. از این رو، روسازی از بروز آسیب دیدگی هایی نظیر شکستگی و برش های به وجود آمده در راه و همچنین آسیب هایی که به وسایل نقلیه وارد می‌آید، جلوگیری می‌کند.

یکی دیگر از مسائل مهم در روسازی، شیب است. استفاده از شیب در روسازی نقشی کلیدی ایفا می‌کند به این صورت که، جدا از ناهمواری های زمین و پستی و بلندی ها مسائله مهم این است که در شرایط جوی بارانی و برفی باید شیب جاده به گونه‌ای باشد که شاهد تجمع برف و باران بر روی سطح راه نباشیم و تردد با مشکل مواجه نشود.

✳️جدول کشی:

جدول کشی پس از پایان روسازی راه انجام می‌گیرد و این عملیات قابلیت این را دارد که با گذر زمان جدول ها و تابلوها را تغییر، ارتقا و یا حتی حذف و اضافه کرد. جدول کشی جهت تقسیم محوطه به خیابان های اصلی و فرعی، پیاده روها، فضاهای سبز و … صورت می‌گیرد.

مصالح مورد استفاده در جدول کشی متفاوت است و وابسته به نوع راه و نحوه تقسیم بندی ممکن است مصالح مختلفی مورد استفاده قرار گیرد. مصالح عمومی مورد استفاده در جدول کشی بلوکه های بتنی از قبل ساخته شده است که به دلیل عمر بالا و مقاوت خوب برای جدول کشی رایج شده اند.

✳️نصب علائم:

نصب علائم و تابلوها بعد از اتمام عملیات جدول کشی صورت می‌گیرد که این مرحله زیر نظر کارشناسان راهنمایی و رانندگی انجام می‌شود و وابسته به کاربری راه و قوانین راهنمایی و رانندگی، علائم و تابلوها در محل مناسب نصب می‌گردد.

از عواملی که در امنیت راهها نقش پررنگی دارند نصب علائم و تابلوها است، نکته ای که در این مرحله از عملیات حیاتی است استفاده از تابلو و علائم درست، در مکان درست است که می‌تواند رابطه ای مستقیم با مرگ و زندگی انسان ها و جلوگیری از آسیب به وسایل و نقلیه داشته باشد.به همین دلیل است که تعمیر و نگهداری علائم و تابلوها همواره مورد توجه مسئولان راه سازی قرار می‌گیرد.

✳️پل چیست ؟

پل، سازه‌ای برای عبور از موانعی مانند آب، دره یا جاده بدون بستن مسیر زیرین دیگر است. این سازه امکان عبور از موانعی را فراهم می‌کند که گذر کردن از آن‌ها دشوار یا غیرممکن است. طراحی‌های مختلفی برای ساخت پل وجود دارند که هر یک از آن‌ها برای یک عملکرد و شرایط بخصوص مورد استفاده قرار می‌گیرند. طراحی پل‌ها با عملکرد مورد نیاز، شرایط زمین، مواد مورد استفاده و سرمایه در دسترس تغییر می‌کند.

به طور کلی، پل‌ها را می‌توان بر اساس کاربردشان به موارد زیر تقسیم کرد:

آباره (انتقال آب)
دره گذر یا چند قوسی (جاده یا ریل بر روی دره یا رود)
عابر پیاده 
بزرگراه 
راه‌آهن  
جاده بر روی راه آهن 
خط لوله انتقال 

⚡️اجزا تشکیل دهنده پل کدام هستند؟

✳️ساختار پل، به طور کلی به دو بخش روسازه و زیرسازه تقسیم می‌شود. عرشه و اجزای مرتبط با آن مانند دال، شاه‌تیر، خرپا و غیره در بخش روسازه و یاتاقان، کوله، پایه و فونداسیون و غیره در بخش زیرسازه قرار می‌گیرند.

عرشه پل چیست و چه کاربردی دارد؟

عرشه همان مسیر عبور و مرور بر روی پل است که بارهای اعمال شده از طرف وسایل نقلیه یا افراد را تحمل می‌کند. این بخش از پل، فرآیند انتقال نیرو به فونداسیون را بهبود می‌بخشد. المان‌های مورد استفاده در عرشه پل به جنس و نوع پل بستگی دارند. به عنوان مثال، شاه‌تیر یا تیرهای بزرگ به عنوان تکیه‌گاه عرشه (تحمل بارهای افقی) و پایه (تکیه‌گاه میانی) به عنوان نگهدارنده شاه‌تیر عمل می‌کنند. تمام این اجزا توسط یک فونداسیون عمیق نگهداری می‌شوند.

یاتاقان پل چه وظیفه ای را بر عهده دارد؟

بارهای اعمال شده به عرشه با استفاده از یاتاقان به اجزا زیرسازه منتقل می‌شوند. یاتاقان بخشی است که امکان توزیع مناسب و ایمن بار به بخش‌های دیگر را فراهم می‌کند. اگر اجزا زیرسازه قادر به تحمل مستقیم فشار وارد شده به پل نباشند، نقش یاتاقان اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. بارهای ناشی از عبور و مرور بر روی پل و تغییرات دمایی باعث اعمال نیروهای طولی بر شاه‌تیر می‌شوند. در صورتی که یاتاقان امکان جابجایی در جهت این نیروها را نداشته باشد، احتمال رخ دادن شکست در شاه‌تیر به وجود می‌آید. در واقع یاتاقان بخشی است که امکان جابجایی طولی را برای شاه‌تیر فراهم می‌کند.

انتخاب نوع یاتاقان به بار اعمال شده، هندسه پل، میزان نگهداری، فضای موجود، جابجایی مورد انتظار، چرخش مجاز، خمش مجاز، در دسترس بودن، نظر طراح و مسائل مالی بستگی دارد. به دلیل وجود این عوامل، طراح باید سیستم یاتاق در ساخت پل را به عنوان یک پروژه جدا در نظر بگیرد.

پایه پل چیست و انواع آن کدام هستند؟

پایه، سازه‌ای عمودی است که به منظور نگهداری عرشه یا یاتاقان برای انتقال بار به فونداسیون مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سازه‌ها معمولا در معرض نیروهای برشی (نیروهای جانبی) قرار می‌گیرد. پایه‌ها به عنوان کوله یا تکیه‌گاه دهانه‌ها در نقاط میانی پل عمل می‌کنند. به طور کلی، عملکرد پایه به دو مورد زیر تقسیم می‌شود:

انتقال بار به پی
مقاومت در برابر نیروهای جانبی

در اکثر موارد، طراحی پایه تنها برای مقاومت در برابر بارهای عمودی صورت می‌گیرد. در نواحی مستعدد زمین لرزه توصیه می‌شود بارهای جانبی نیز در طراحی پایه در نظر گرفته شوند.

اکثر پایه‌ها با استفاده از بتن ساخته می‌شوند و فولاد کاربرد کمی در ساخت این سازه‌ها دارد. البته در روش‌های جدید، ستون‌های کامپوزیتی مانند ستون‌های فولادی پر شده با بتن نیز برای ساخت پایه مورد استفاده قرار می‌گیرند. پایه‌های متشکل از چند ستون، خرک نام دارند. نوع پایه مورد استفاده در پل با توجه به نوع اتصالات، شکل سطح مقطع و پیکربندی چارچوب انتخاب می‌شود. به این ترتیب، انواع پایه عبارت هستند از:

بر اساس نوع اتصالات: یکپارچه یا طره ای (خرپایی)
بر اساس شکل سطح مقطع: توپر، توخالی، شش گوش، دایره‌ای، هشت گوش یا مستطیلی
بر اساس پیکربندی: منفرد، خرک، چکشی یا دیواری

تکیه‌گاه یا کوله پل چیست و چه اجزایی دارد؟

تکیه‌گاه یا کوله پل، سازه‌ای عمودی است که برای تحکیم و نگهداری زمین پشت سازه مورد استفاده قرار می‌گیرد. بارهای مرده و زنده اجزا روسازه توسط کوله‌ها تحمل می‌شوند. علاوه بر این، کوله از سوی خاکریز مجاور در معرض فشارهای جانبی نیز قرار می‌گیرند.

⚜️طراحی بارهای اعمال شده بر کوله به موارد زیر بستگی دارد:

نوع کوله مورد استفاده
ترتیب ساخت

به مدیریت:حسین رحیمی و افسانه سازنده 

شماره تماس

09130094551

09134034410

 

 

 

 

 

شرکت امین راه آرمین آپادانا در اصفهان , شرکت امین راه آرمین آپادانا , شرکت راه سازی در اصفهان , شرکت پل سازی در اصفهان , تولید کننده ال ای دی در اصفهان , راه سازی , پل سازی , ال ای دی , شرکت راه سازی حسین رحیمی , شرکت پل سازی افسانه سازنده , شرکت راه سازی افسانه سازنده , شرکت پل سازی حسین رحیمی , پل , راه , جاده , تونل , اصفهان , بهترین شرکت راه سازی در اصفهان , بهترین شرکت پل سازی در اصفهان ,  عملیات راه سازی , روسازی  , جدول کشی  , نصب علائم ,  زیرسازی , پل , عملیات راه سازی  , راه سازی پل سازی , راه سازی دراصفهان , پل سازی دراصفهان , تولیدکننده گل میخ , آرمین راه آپادانا , تولیدکننده گل میخ های ترافیکی ,