بازار میوه و تره بار یکی از قدیمی ترین بازارهای موجود در دنیا است. برای موفقیت در این بازار باید پشتکار و تلاش فراوانی داشته باشید، و البته به ابزارهای درستی نیاز دارید.

سرانجام فروش اینترنتی در میادین میوه و تره بار - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

راه اندازی یک مغازه میوه و تره بار می تواند بسیار پرسود باشد، اما برای این کار باید یک نقشه راه مناسب طراحی کنید. هرچند مشکلات متعدد مانند نوسانات ارزی و شیوع بیماری کرونا بر بازار میوه و تره بار نیز تاثیرات منفی گذاشته است، اما با برنامه ریزی درست و بهره‌گیری از ابزارهای مناسب هنوز هم می توان به موفقیت دست پیدا کرد. اما قبل از راه اندازی مغازه میوه و تره بار باید اطلاعات جامعی درباره این شغل و شرایط بازار کسب کنید.

.

1. تهیه بیزنس پلن و مشخص کردن ماهیت کسب و کار

قبل از انجام هر کاری باید تصمیم بگیرید ماهیت کار شما به چه صورت است و تصمیم دارید چه چیزهایی را در مغازه میوه و تره بار خود بفروشید. برای مثال تصمیم دارید مغازه را به شکل سنتی راه اندازی کرده و میوه و تره بار را به شکل کیلویی بفروشید و یا دوست دارید شکل مدرن تری به مغازه خود داده و مانند سوپرمارکت ها میوه و تره بار را به صورت بسته بندی به فروش برسانید و یا شاید دوست داشته باشید ترکیبی از این دو روش را انتخاب کنید.

🔹فروش میوه و تره بار

🔹محصولات مرتبط مانند ترشی، رب و مربا

🔹تهیه میوه مورد نیاز همایش ها و عقد قرارداد با سازمان و ارگان ها

🔹ارائه خدماتی مانند پاک کردن و خرد کردن سبزی، تهیه میوه های قاچ شده در قالب سبد میوه، خشک کردن میوه ها، تهیه سبدهای میوه مخصوص مناسبت های مختلف مانند شب یلدا و…

🔹ارائه خدمات پیک و تحویل درب منزل

2.انتخاب تامین کننده و زنجیره تامین مغازه میوه و تره بار

مسئول برخورد با وانت های میوه فروش کیست؟ | پايگاه خبری افکارنيوز

رای تهیه کالاهای مغازه میوه و تره بار، مانند بسیاری از مشاغل، به ارتباطات مناسب نیاز دارید. به طور عمومی فروشندگان میوه و تره بار از جای ثابتی میدان میوه و تره بار محصولات خود را تهیه می کنند. شما باید از قبل به میدان سر زده و با فروشندگان صحبت کنید. برقراری ارتباط با فروشنده ها و شناخت نسبی از آنها به شما کمک می کند تامین کننده خود را بهتر انتخاب کنید. اگر بتوانید محصولات خود را به طور مستقیم از کشاورزان تهیه کنید، می توانید در رقابت با سایرین قیمت های بسیار بهتری پیشنهاد بدهید؛ هرچند این کار چندان ساده نیست. انتخاب یک تامین کننده مناسب و منصف، نقش مهمی در مزیت رقابتی مغازه شما دارد. اگر خودتان وسیله ای برای حمل بار (مانند وانت) نداشته باشید، هزینه های اجاره وانت را نیز باید در نظر بگیرید. شما باید از زمان خرید محصولات و حمل آنها به مغازه، تا لحظه فروش و تحویل به مشتری، آماده رو به رویی با مشکلات مختلف را داشته باشید.

3. سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی مغازه میوه و تره بار

ساعت کار میادین میوه و تره بار در نیمه اول سال ۹۸ اعلام شد

سرمایه اولیه مورد نیاز برای راه اندازی مغازه میوه و تره بار شمال هزینه رهن و اجاره مغازه (یا خرید)، هزینه دریافت مجوز، هزینه خرید محصولات برای فروش و هزینه خرید تجهیزات مورد نیاز است. هزینه رهن و اجاره مغازه در طول زمان متفاوت است اما برای اجاره یک مغازه 12 متری در یک مکان پر رفت و آمد باید بین 70 تا صد میلیون تومان رهن و بین دو تا هشت میلیون تومان اجاره بپردازید. هزینه تهیه محصولات اولیه نیز بسته به نوع محصولاتی که قصد فروش آنها را دارید، می تواند بین پنج تا 25 ملیون تومان باشد. در کنار این هزینه ها باید هزینه دکور را نیز در نظر بگیرید، هرچند دکور هزینه ضروری نیست، اما می تواند به شما در افزایش فروش کمک بسیاری کند. هزینه تجهیزاتی مانند ترازو و نرم افزار حسابداری نیز از جمله مواردی هستند که باید آنها را در نظر بگیرید.

4. تهیه پروانه کسب مغازه میوه و تره و بار

برای راه اندازی مغازه میوه و تره بار باید از اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار مجوز اخذ کنید. برای تهیه پروانه کسب نیز باید ابتدا مدارک مورد نیاز را تهیه کرده و درخواست خود را ثبت کنید. سپس باید مکان مغازه را مشخص کنید تا بازرسان اتحادیه از آن بازدید کنند. پس از بازدید بازرسان و در صورت نبود مشکل، پروانه کسب شما برای فعالیت در صنف فروشندگان میوه و تره بار صادر می شود. تهیه این پروانه هزینه ای نزدیک به دو میلیون تومان (در سال 99) در بر خواهد داشت. فرایند تهیه پروانه کسب در صورت نبود مشکل حدود یک ماه طول خواهد کشید و پس از آن می توانید فعالیت خود را در این صنف آغاز کنید.

🟠تبلیغات و جذب مشتری

شروع به کار در مغازه میوه و تره بار مانند هر کار دیگری آسان نیست. البته میوه و تره بار جزء محصولات مورد استفاده روزانه هستند و مغازه شما در مدت کوتاهی مشتریان خود را پیدا می کند. اما برای کسب سود بیشتر نیاز به تبلیغات دارید. راه های مختلفی برای تبلیغات وجود دارد که شما بنا به نیاز خود می توانید مواردی که مناسب شما هستند را انتخاب کنید. اگر نمی توانید هزینه ای برای تبلیغات بپردازید، استفاده از شبکه های اجتماعی بهترین گزینه است. با راه اندازی پیج اینستاگرام و کانال تلگرام می توانید قیمت روزانه محصولات خود را قرار داده و یا برای مناسبت های مختلف (اعیاد ملی و مذهبی، روزهای خاص مانند روز کارمند یا روز معلولین و…) تخفیف های مناسبی را برای گروهی از مشتریان خود در نظر بگیرید.

راه اندازی یک مغازه میوه و تره بار (صفر تا صد) - گروه نرم افزاری محک

اما اگر بودجه ای را برای تبلیغات در نظر گرفته اید، بسته به اندازه مغازه و حجم کسب و کار، می توانید از تبلیغات میدانی مانند تراکت، بیلبورد، بنرهای شهری و… برای جذب مشتریان جدید استفاده کنید. ثبت مشخصات مغازه و شماره تماس در گوگل، راه اندازی سایت و تبلیغات از طریق گوگل، قرارداد با اپلیکیشن ها و سایت های خرده فروشی و واسطه و تبلیغ از طریق اینفلوئنسرهای محلی از جمله راه های تبلیغات برای کسب و کار شما هستند. هر کدام از این موارد مزایا و معایب خاص خود را دارند و شما باید با توجه به مکان فروشگاه و ظرفیت ارائه خدمات خود، تبلیغات مناسب را انتخاب کنید.

.

.

🟠دکور مغازه میوه و تره بار

بسیاری از کسانی که مغازه میوه و تره بار راه اندازی می کنند، به دکور مغازه توجهی ندارند. این در حالی است که دکور مغازه حتی قبل از محصولات داخل آن جلب توجه می کند. در صورتی که بتوانید یک دکور مناسب برای مغازه خود طراحی و پیاده سازی کنید، توجه مشتریان عبوری را جلب می کنید. توقف این عابران حتی برای مدتی کوتاه می تواند برای مغازه شما منفعت بسیاری داشته باشد. علاوه بر این یک دکور مناسب می تواند فضای استفاده از مغازه را افزایش داده و شما را قادر می سازد در فضایی کوچک محصولات بیشتر و متنوع تری را به فروش برسانید. برای انتخاب دکور نیز باید توجه داشته باشید که بیشتر محصولات فروشی شما شکل خاصی ندارند و درون قفسه های معمولی به خوبی قرار نمی گیرند. علاوه بر این باید دکور را طوری انتخاب کنید تا به راحتی قابل تمیز شدن باشد.

.

.

🟠بررسی موجودی انبار به صورت دائم

موسی‌پور: افزایش 54 درصدی صادرات محصولات میوه و تره بار | اعتمادآنلاین

یکی از مواردی که فروشندگان میوه و تره بار باید به آن توجه داشته باشند، موجودی انبار است. اغلب محصولات این مغازه ها قابلیت نگهداری بلندمدت را ندارند و صاحیان مغازه میوه و تره بار باید به صورت مداوم موجودی انبار را بررسی و در صورت نیاز برای محصولاتی که در شرف خراب شدن هستند راهکاری پیش بینی کنند (تبدیل به مربا و…).

.

.

🟠تجهیزات و ابزار مورد نیاز برای شروع کار

ترازو دیجیتال فروشگاهی رادین مدل 1230

برای راه اندازی مغازه میوه و تره بار به یک ترازو، یخچال یا سردخانه (بسته به وسعت مغازه و حجم کسب و کار)، یک لپتاپ یا کامپیوتر و یک نرم افزار حسابداری نیاز دارید. ترازوهای برندهای مختلف کاربردهای مشابهی دارند و می توانید هر کدام از آنها را انتخاب کنید.

Showing 10 from 23 Items

Toggle Filters
Count
Sort by
Order

صادرات و فروش عمده میوه لوکس فروت  ? فروش و صادرات کیوی ? فروش و صادرات انواع میوه شامل سیب، پرتقال، نارنگی، انگور، گیلاس، زردآلو، آلو و …، سبزی

تولید و فروش صیفی جات و سبزیجات خشک براتی  ? تولید و فروش صیفی جات، سبزیجات و میوه ? پیاز خشک، فلفل، شوید، نعناع خشک به صورت عمده و جزئی ?  انواع صیفی جات تازه و باکیفیت

بارفروشی و حق العمل کاری ولی کریمی  ? باسلام بارفروشی وحق العمل کریمی‌میدان مرکزی میوه تره بار ? همکاری با کشاورزان و بارکنان و همکاران و… و مساعده برای کشاورزان ? اعلام قیمت بروز میوه و تره باره برای کشاورزان و…