دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی سازمان های كوچكی هستند كه به عنوان بخش مهمی از كانال توزيع محصولات اين صنعت فعاليت می كنند.

تعداد كاركنان اغلب اندك است و از ايشان انتظار می رود كه نسبت به عمده فعاليت های جاری در دفتر آگاهی و اشراف عمل داشته باشند.

به اين ترتيب ضمن اين كه در هر دفتر تقسيم كار در رابطه با خدمت رسانی به مشتريان انجام می شود، به طور معمول انتظار می رود هريك از كاركنان به كليه ی اموری كه در دفتر انجام می شود تسلط داشته باشد.

فعاليت های متعارفی كه در يك دفتر خدمات مسافرتی انجام مي پذيرد را می توان به قرار زير دسته بندی نمود:

  •  ارائه مشاوره به مشتريان بالقوه در زمينه گردشگاه ها و مقاصد گردشگری، سيستم ها و شركت های حمل و نقل و مسافرتی در سراسر جهان
  •  انجام ذخيره جا در خدمات گردشگری (هتل، هواپيما و ...) بر حسب نياز مشتری
  •  برنامه ريزی انواع سفرها
  •  محاسبه دقيق هزينه های بليط هواپيما و ديگر انواع حمل و نقل
  •  صدور بليط و ديگر اسناد مرتبط
  •  برقراری ارتباط مناسب با عناصراصلی صنعت گردشگری (هتل، شركت حمل و نقل هواپيما و ...) و مشتريان
  •  تهيه و نگهداری اطلاعات مربوط به ذخيره سازی جا از سوی مسافران
  •  در دسترس قرار دادن بروشورهای معرفی بسته های سفر
  •  انتقال ديدگاه ها و شكايات مشتريان به عناصر اصلی صنعت گردشگری (شركت های حمل و نقل، هتل ها، رستوران ها)

علاوه بر همه ی اين ها، كاركنان دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی مي بايد از توانايی لازم برای بهره گيری از اسباب ها و منابع اطلاع رسانی به اين صنعت نظير برنامه ی پروازها و ... برخوردار باشند. آن ها بايد بتوانند نرخ های دقيق سفر را از منابع مربوطه استخراج كرده، بليط سفر مشتری را صادر نمايند و با شناخت مناسب شأن او به وی پيشنهاد كنند. بديهی است تسلط به نرم افزارهای روز مورد استفاده در اين صنعت از جمله وي‍‍ژگی های اوليه ی كاركنان اين دفاتر به شمار می رود.

واقعيت آنست كه عمليات مذكور به واسطه ی دقت مورد نياز خود، كاری ساده و ابتدايی تلقي نشده بلكه فعاليتی زيركانه می باشد، زيرا اگرچه نرم افزارهای موجود سرعت عمل كاركنان در بهره گيری از منابع را به شدت افزايش داده است، اما همچنان يافتن پيشنهاد يك خط هوايی يا مسير دريايی به مشتری، لحاظ كردن كليه ی تخفيف هايي كه ممكن است مشتری بتواند از آن ها استفاده كند و ذكر محدوديت هايي كه پيش روی مشتری در برنامه پيشنهادی وجود دارد نظير فاصله ی كم بين پروازهاي پياپی يكديگر به جديت و پشتكار بسيار نيازمند است.

كاركنان دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی به منظور ارائه خدمت سريع و شايسته به مشتری لازم است اسباب هاي مورد نياز فعاليت خود از قبيل زونكن های مربوط به برنامه ی سفر، بليط از سوی آن ها را دارد را به ميزان كافی در دسترس نگه دارند.

بديهي است آن ها مكلفند به سرعت پس از انجام هر خدمتی براي مشتری اطلاعات مربوطه را برای مؤسسه ای كه به نيابت از آن خدمتي را به مشتری فروخته اند ارسال دارند. بعنوان مثال اگر اتاقي را در يك هتل برای مشتری ذخيره كرده اند، دستورالعمل ذخيره اتاق بايد به سرعت به هتل مربوطه منعكس شود تا از بروز ناهماهنگی هايی كه به تخريب وجهه ی دفتر و نيز عدم رضايت مشتری می انجامد پرهيز به عمل می آيد.

درآمد دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی به طور معمول از بابت حق كميسيونی است كه ايشان از عرضه كنندگان اصلی (شركت های هواپيمايی، هتل ها و ...) دريافت می كنند. درصد و سهم اين كميسيون بسته به زمان و با توجه به نوع محصول متفاوت است. بنابراين مي توان گفت آنچه كه بك دفتر خدمات مسافرتی انجام مي دهد، عرضه ی محصولات صنعت گردشگری به نمايندگی از سوی عرضه كنندگان اصلی همچون راه آهن، هواپيمايی، كشتی رانی، هتل ها و ساير امكانات اقامتی، جاذبه های گردشگری و تورگردانان است.

در عين حال اين دفاتر می توانند به منظور تنوع بخشيدن به فعاليت های خود و پوشش دادن انواع خدمات مرتبط با صنعت به جهت كسب رضايت بيشتر مشتری نسبت به ارائه خدمات جانبی همچون بيمه مسافرتی و تبديل ارز نيز اقدام كنند. در اين موارد دفتر ممكن است از شركت های بيمه يا صرافی ها بخواهد كه نمايندگی ای از سوی خود را در دفتر خدمات مسافرتی مستقر نمايند يا خود به عنوان نماينده ي آنها عمل نمايند.

Showing 10 from 40 Items

Toggle Filters
Count
Sort by
Order

شرکت پرشین ایی یو ✈️ شرکت پرشین-ایی-یو با سابقه درخشان و با داشتن وکلا و مشاورین مجرب و با تجربه در ایران و کشورهای لهستان، هلند، جمهوری چک، اکراین، گرجستان، مجارستان، مالزی و روسیه این افتخار را دارد که بتواند در زمینه‌‌‌های امور مهاجرت، اعزام…

امداد خودرو حضرتی ? خودروبران و امدادگران شبانه روزی حضرتی با امدادگرانی مجرب و کارآزموده ? حمل خودرو به صورت شبانه روزی با نیسان چرخ گیر و خودروبر (خودروسوار) با بیمه و بارنامه بدون آسیب رساندن به خودرو مشتری در خدمت

موسسه مهاجرتی پویا ?  اخذ بورسیه و پذیرش تحصیلی و دوره‌‌‌های فشرده زبان و اجاره خانه و سایر تسهیلات با کمترین هزینه در کوتاهترین زمان ممکن از دانشگاههای اتریش و مالزی ? انجام امور مهاجرتی شما به صورت تضمینی و در کمترین زمان و مناسبترین قیمت

موسسه مهاجرتی ویستا آریان ایرانیان ? انجام امور مهاجرتی شما به صورت تضمینی و در کمترین زمان و مناسبترین قیمت توسط: شرکت ویستا آریان ایرانیان (دارای شماره ثبت)، ? همراه با وکلای رسمی‌کانون وکلای ایران،

دفترخدمات مسافرتی و گردشگری کومش گشت ✅ مجری تور خارجی، تور داخلی، پرواز داخلی، پرواز خارجی، پرواز چارتر، پرواز سیستمی‌، قطار گرجستان، مالزی، تایلند، هند، اروپا، ژاپن کره جنوبی، مکزیک و کوبا ✅ تهیه بلیط‌‌‌های داخلی و خارجی از کلیه ایرلاین ها✅…

شرکت تعاونی مسافربری کاویان سیر پارسیان ? شرکت تعاونی مسافربری کاویان سیر پارسیان  که در امر حمل و نقل عمومی‌جاده ای مسافر با وسیله نقلیه سواری و ون و رعایت کلیه مقررات و موازین قانونی فعالیت می‌نماید. ? این شرکت همراه با پرسنلی مجرب و کارآزموده و…

سفرهای زیارتی سپهر ولایت✅ سفرهای زیارتی و سیاحتی ✅ در راستای خدمت رسانی به زائرین حرم مطهر رضوی و تسهیل سفر‌‌‌های زیار

مشاور اخذ اقامت دائم و موقت تضمینی? مهاجرت به ترکیه و دریافت اقامت این کشور به روش‌‌‌های مختلفی امکان پذیر است و به دو روش اقامت کوتاه مدت و بلند مدت انجام می‌شود.