همه ما برای ثبت بهترین لحظات زندگی مان بدنبال چیز های گوناگونی گشته ایم تا شیرینی لحظات خاص زندگی را باز هم تداعی کنیم. در این میان با کیفیت ترین وسیله ای که یافته ایم دوربین عکاسی و دوربین فیلمبرداری است تا بهترین لحظات زندگی ما را برای یک عمر ثبت کند. برای عروسی که رویدادی خاص در زندگی عروس و داماد است مهم ترین بخش عکاسی و فیلمبرداری از این مراسم زیباست.

وظایف آتلیه عکاسی و فیلمبرداری چیست؟

  • توضیح کلیه موارد مهم در عکاسی به عروس و داماد
  • مشاوره جهت انتخاب لوکیشن عکاسی و فیلمبرداری
  • مشاوره جهت تهیه اکسسوری های مورد نیاز عکاسی
  • تهیه کلیه تجهیزات عکاسی و فیلمبرداری که در قرارداد ذکر شده
  • تعهد به حضور کلیه افراد متخصص جهت استفاده از تجهیزات عکاسی و فیلمبرداری
  • مدیریت صحنه های عکاسی و فیلمبرداری در تمامی پارت های عکاسی و فیلمبرداری
  • ادیت یا روتوش عکس ها و تدوین ویدئو ها طبق مواد مندرج در قرارداد
  • ارائه عکس و ویدئو های عروس و داماد پس از روتوش نهایی (نکته*)
  • حفظ حریم خصوصی عروس و داماد و خانواده آنها و نگهداری و محافظت از عکس و ویدئو های خصوصی

تجهیزات و خدماتی که آتلیه های عکاسی و فیلمبرداری عروسی ارائه می دهند

آتلیه عکاسی و فیلمبرداری عروسی معمولاً بر اساس نوع تجهیزات و نوع خدمات خود هزینه های متفاوتی دارند. این هزینه را نوع خدماتی که به شما ارائه خواهند داد مثل تجهیزات، محل عکاسی و فیلمبرداری، تیم متخصص عکاس و فیلمبردار وسایر موارد این چنینی مشخص می کند. شما در هنگام عقد قرارداد انواع تجهیزات را بر اساس نیاز خود و بودجه مورد نظر از آتلیه عکاسی درخواست می کنید تا در لیست خدماتی که قرارداد آن را امضاء می کنید درج گردد. بدین ترتیب آتلیه عکاسی و فیلمبرداری عروسی موظف است عیناً خدماتی که با شما شرط نموده و در قرارداد ذکر شده در زمان مشخص انجام دهد. در ادامه به معرفی تجهیزات و خدمات آتلیه های عکاسی و فیلمبرداری عروسی خواهیم پرداخت.

استفاده از دوربین فیلمبرداری در عروسی

دوربین فیلمبرداری در عروسی جهت فیلم برداری از مراسم جشن عروسی و یا فرمالیته عروس و داماد استفاده می شود. برداشت های مختلف از فعالیت های پیش از عروسی (در صورت داشتن عکاسی و فیلمبرداری فرمالیته عروسی) توسط دوربین فیلمبرداری ثبت می گردد. در شب جشن عروسی بدلیل زیاد بودن تعداد میهمانان و وسعت سالن لازم است بیش از یک نفر جهت فیلم برداری از مراسم حضور داشته باشد و حداقل استفاده از دو دوربین فیلم برداری در شب جشن عروسی ضروری است. در هنگام عقد قرارداد حتماً سالن انتخابی خود و تعداد میهمانان را با آتلیه عکاسی و فیلمبرداری عروسی مطرح نمائید و در خصوص تعداد دوربین فیلمبرداری در آن شب به توافق برسید و توافق نهایی را در قرارداد ثبت نمایید.

استفاده از دوربین اسلوموشن در عروسی

یکی دیگر از خدمات آتلیه های عکاسی و فیلمبرداری عروسی استفاده از دوربین اسلوموشن است که وظیفه تصویر برداری با سرعت بسیار پایین را دارد. این سبک از عکاسی تمام حس و حال تصویر را به مخاطب منتقل می کند. استفاده از دوربین اسلوموشن در عکاسی باعث می شود ریز ترین واکنش های احساسی افراد در آن ثبت شود و برای تهیه کلیپ پروژکشن جشن عروسی و یا ویدئو یی که از مراسم عروسی تهیه و ارائه می شود، پلان های فوق العاده ای ایجاد نماید. اگر طرفدار صحنه های احساسی و رمانتیک هستید حتماً استفاده از دوربین اسلوموشن در عروسی را با آتلیه عکاسی و فیلمبرداری عروسی خود مطرح نموده و در قرارداد قید نمائید.

استفاده از کرین در عروسی

کرین به معنای بالا بر است. در واقع استفاده از نوعی بالابر مخصوص دوربین فیلم برداری در مراسم های مهم به ویدئو های ضبط شده جان می بخشد. بدین ترتیب که دوربین فیلم برداری حرفه ای بر روی کرین نصب می شود و فیلم بردار با توانایی کار با کرین قادر است ویدئو های فوق العاده ای از نقاط کور تهیه کند و بدون هیچ اختلالی در مراسم از تمامی زوایای دلخواه از ارتفاع بالا تا پایین فیلم برداری نماید. بعد ها که فیلم عروسی خود را ببینید حس میکنید، دید دوربین کرین مثل فرشته ای است که از بالا نظاره گر جشن عروسی و شادی شما بوده و این حس فوق العاده است. دقت داشته باشید استفاده از کرین در عروسی معمولاً هزینه ی نسبتاً بیشتری در قیاس با دیگر خدمات خواهد داشت و در صورت توافق به استفاده از آن در قرارداد خود و آتلیه عکاسی و فیلمبرداری عروسی درج نمایید.

استفاده از رونین در عروسی

به تازگی استفاده از رونین یا مو وی کم (Movie Cam) در فیلمبرداری عروسی رایج شده. رونین وسیله ای روباتیک است که با ساختاری خاص دوربین فیلمبرداری بر روی آن نصب می شود و فیلمبردار براحتی می تواند در حرکت بدون هیچ گونه لرزشی از عروس و داماد فیلم تهیه کند. استفاده از رونین در عکاسی و فیلمبرداری فرمالیته ضروری تر از شب عروسی است چرا که معمولاً لوکیشن های فرمالیته عروسی در طبیعت و مکان هایی است که جنب و جوش بسیار زیادی وجود دارد و حرکت فیلمبردار همگام با عروس و داماد ضروری است.

استفاده از هلی شات در عروسی

هلی شات نیز از جمله لوازم و تجهیزات مدرن آتلیه عکاسی و فیلمبرداری عروسی امروزی است که فیلم برداری از فاصله بسیار زیاد و پرواز با دوربین را مهیا نموده است. فیلم بردار بوسیله هلی شات قادر است از آسمان سوژه مورد نظر را فیلم برداری نماید و بدون محدودیت های انسانی اقدام به فیلم برداری از زوایای مختلف سوژه کند. عکاسی با هلی شات هم بسیار جذاب است . البته استفاده از کلیه این تجهیزات اصلا ضرورتی ندارد و انتخاب آن ها کاملاً بستگی به میزان بودجه و علاقه شما و سبک تصویر برداری مورد نظر دارد.

چاپ لیت یا گیفت عروسی

معمولاً آتلیه عکاسی و فیلمبرداری عروسی بر روی پکیج های خدماتی خود چاپ تعدادی لیت یا گیفت عروسی را نیز ذکر می کنند. لیت ها در مدل های مختلفی ارائه می شوند و محتوای آن عکس های ادیت شده عروس و داماد و ساقدوش های آن ها است. شما می توانید با توجه به تعداد میهمانانی که علاقمندید لیت عکس شما را جهت یادبود از آن شب داشته باشند، تعداد چاپ لیت خود را افزایش دهید.

عکاسی و فیلمبرداری فرمالیته

عکاسی و فیلمبرداری فرمالیته این روز ها در پکیج ها آتلیه عکاسی و فیلمبرداری عروسی رایج شده. چون عروس و داماد در روز عروسی معمولاً استرس و بی خوابی زیادی تجربه کرده اند و نگران خستگی تا پایان شب جشن عروسی هستند، یک روز را پیش از مراسم عروسی مشخص می کنند تا ایده های عکاسی خود را در لوکیشن های عکاسی که علاقمند هستند و یا فصل خاصی مانند پاییز که بیشتر دوست دارند انتخاب می کنند و لباسی متفاوت با عروسی و بعضاً همان لباس عروسی را پوشیده و با خیالی آسوده عکاسی و فیلمبرداری می کنند. عکاسی و فیلمبرداری فرمالیته کمی پر هزینه است چرا که تیم عکاسی و فیلمبرداری بر اساس خدمات درخواستی شما لازم است همگی در لوکیشن مورد نظر حضور یافته و عکاسی و فیلمبرداری را انجام دهند.

در این شرایط اگر شما لوکیشن عکاسی را جایی بجز کوه و دشت و دریا انتخاب کرده باشید که هزینه ورودی داشته باشد، لازم است آن را بپردازید. همچنین هزینه رفت و آمد تیم عکاسی و فیلمبرداری به مکان مورد نظر و هزینه خوراک در زمان عکاسی و فیلمبرداری را پرداخت نمائید. البته تمام این موارد توافقی است و لازم است قبل از عقد قرارداد در خصوص یک به یک آن با آتلیه عکاسی و فیلمبرداری عروسی خود صحبت نموده و توافق را در قرارداد قید کنید.

ویدئو پروژشکن عروسی

یکی دیگر از خدمات جالبی که توسط آتلیه عکاسی و فیلمبرداری عروسی ارائه می شود این است که شما فیلم هایی که در روز فرمالیته و یا روز عروسی خود تهیه کرده اید را به سرعت تدوین نموده و کلیپی کوتاه و جالب از آن بسازند تا در پایان مراسم جشن عروسی بهمراه میهمانان در سالن عروسی نمایش داده شود. این کلیپ می تواند خیلی رئال بوده و یا دارای صحنه های احساسی و رمانتیک باشد. همچنین برخی زوج ها علاقمند هستند ویدئو پروژشکن حالت فان و پشت صحنه داشته باشد تا شبی خاطره انگیز و شاد با میهمانان خود به پایان رسانند.

نمایش عکس در روز عروسی

یکی دیگر از خدمات آتلیه های عکاسی و فیلمبرداری عروسی این است که در صورت تمایل شما، تعدادی از عکس هایی که توسط شما یا تیم عکاسی انتخاب می شود را ادیت نمایند و در ابعاد مختلف چاپ نموده و روز عروسی ضمن هماهنگی با تشریفات محلی جهت آویزان نمودن و نمایش دادن آن در سالن انتخاب نمایند تا میهمانان عکس های عروس و داماد را مشاهده کنند. همچنین استفاده از LED های پایه دار جهت نمایش این عکس ها بصورت عمودی و افقی در سالن به تازگی رایج شده که می توانید عکس ها را با جلوه ای فوق العاده در LED ها مشاهده نمایید و لذت ببرید.

Showing 10 from 975 Items

Toggle Filters
Count
Sort by
Order