افرادی که از ارتباط با افراد مختلف در طول روز یا حتی کل سال لذت میبرند می توان گفت شغل آرایشگری برای این افراد بهترین گزینه است.

لوازم مورد نیاز برای آرایشگاه زنانه | ایمالزدر واقع کار آرایشگران یک کار ذوقی و هنری می باشد. اگر به آرایشگری علاقه داشته و از روبرو شدن با افراد مختلف لذت می برید، این شغل می تواند برای شما مناسب باشد.

?آرایشگاه زنانه

در طول تاریخ زیبایی مورد توجه همه ی افراد بوده است. می توان گفت ظاهر افراد تا حد زیادی نشان دهنده شخصیت آنها می باشد و در ارتباطات شخص با افراد تاثیر گذار است.  یکی از مواردی که باعث شده آرایش برای افراد خیلی از اهمیت خاصی برخوردار باشه، پوشاندن عیب های موجود در مو و پوست و زیباتر شدن می باشد.

در واقع می توان آرایشگری را اینگونه تعریف کرد که آرایشگری فن و هنراست که به زیباتر جلوه دادن ظاهر افراد (کمک می کند. آرایش به معنی اضافه کردن و پیرایش به معنای کم کردن است. در ایران اغلب آرایش برای خانم ها و پیرایش برای آقایان است.آرایشگاه زنانه به کوتاه کردن، مدل دادن، رنگ کردن ، آرایش صورت، پاکسازی پوست و طراحی ناخن ها می پردازد. در آرایشگاه های مردانه کارهای کوتاه کردن، حالت دادن و رنگ کردن موها و اصلاح صورت انجام می شود.در جهان باید گفت که آرایشگری حرفه ای به یک علم تبدیل شده است و قواعد خاص خودش را دارد. به عنوان مثال در مورد رنگ مو  آرایشگر حرفه ای، با تجربه‌ای که دارد فرم صورت از نظر استخوانی یا گوشتی بودن، جنس مو، رنگ پوست، و سایر گزینه‌ها را در  نظر گرفته و سپس تصمیم می‌گیرد که مو را چگونه رنگ کند. برای داشتن یک آرایشگاه زنانه و آرایشگر شدن می توانید دوره های فنی موجود را گذرانده و یا در کنار یک آرایشگر ماهر کارآموزی کنید و کار را به طور کامل و حرفه ای یاد بگیرید. برای آرایشگری باید مهارت های ارتباطی خیلی عالی داشته و به بهترین شکل با مشتریان ارتباط برقرار کنید و خدمات ارائه دهید. و هم چنینی باید خلاق و به روز باشید و از آخرین مدل ها و مدها و روش ها اطلاع داشته باشید. طبق تحقیقات انجام شده، آرایشگری تقریبا شادترین شغل دنیا می باشد. البته در بلندمدت ممکن است آرایشگر دچار مشکلاتی از قبیل کمردرد و پادرد  و غیره شود.

قبل از اقدام به زدن آرایشگاه زنانه باید بدانید که کار آرایشگری معمولا به صورت تمام وقت است. و در زمان های خاص سال مانند اعیاد تا ساعات طولانی حتی در شب ها و تعطیلات نیز آرایشگرها باید سر کار باشند و خدمات ارائه دهند. البته افرادی که سالن زیبایی و آرایشگاه  زنانه برای خودشان باشد ساعت کاری طبق میل خودشان است.محل کار یک آرایشگر در سالن های زیبایی و آرایشگاه زنانه های مختلفی می باشد که باید شرایط خاصی داشته و مورد تایید وزارت بهداشت باشد.

.

? آرایشگاه زنانه و مسائل مربوط به آن ?

?وظایف آرایشگر

استقبال وخوشامدگویی به مشتریان

شستن موهای مشتریان

کوتاهی های ساده

اطمینان از تمیز و آماده بودن لوازم کار و حوله ها

?تمیز و مرتب کردن سالن

  باید زمان مشخصی را برای تمیزی سالن در نظر بگیرید و به این جمله تمیزی سالن بعد از ساعت کاری توجه کنید و حتما حتما وظایف باید مشخص و تعیین شده باشد.

?نوبت دادن به مشتریان و تحویل پول از آنها

در واقع به عنوان یک آرایشگر ماهر باید با مشتریان خود در مورد نوع کاری که می خواهند صحبت کنید و مشاوره های لازم را به آن ها بدهید و در نهایت جدید ترین روش ها و مدل ها را به اطلاع آن ها برسانید.

?به طور کلی کار یک آرایشگر حرفه ای در آرایشگاه زنانه عبارتند از  :
?کوتاه کردن و مدل دار کردن مو
?رنگ کردن، فرکردن یا صاف کردن مو
?دادن مشاوره در خصوص مشکلات پوست و مو
?انجام اصلاح ابرو و صورت
?انجام آرایش های صورت، پاکسازی پوست و طراحی ناخن ها  
?رعایت کامل اصول بهداشتی در کار

?تهیه مواد و وسایل لازم برای آرایشگاه

معمولا درآرایشگاه اغلب به صورت تخصصی کار می کنند یعنی همه ی خدمات را فقط یک نفر انجام نمی دهد برای مثال یک آرایشگر فقط مسئول رنگ کردن مو،آرایشگر دیگر مسئول خدمات ناخن است .مسئول سالن برای راحتی کار پرسنل در نتیجه بازدهی خوب برای خودش باید تمام تجهیزات لازم را در اختیار پرسنل قرار دهد تا زمانی که مشتری مراجعه می کند همه چیز برایش محیا باشد .

? مهارت و دانش مورد نیاز آرایشگاه زنانه ?
?مهارت های عملی خوب
?خلاقیت و داشتن ذوق هنری – به عنوان مثال آرایشگر در انتخاب مدل و رنگ مو با توجه به رنگ پوست و نوع چهره مشتری، بهترین ها را به او پیشنهاد بدهد.
?مهارت های ارتباطی که در جذب مشتری در این کار بسیار تاثیرگذار است.
?توان ارائه خدمات مناسب به مشتری
?اطلاع از مدهای جدید
?توانایی یادگیری روش های جدید
?آشنایی با مسایل ایمنی و بهداشتی
?آراستگی ظاهری

?چگونگی ورود به شغل آرایشگری

شما می توانید آرایشگری را به صورت کاملا تجربی و نزد یک استاد ماهر یاد بگیرید. اما برای یادگیری حرفه ای در شغل آرایشگری شما می توانید پس از گذراندن سال اول دبیرستان وارد شاخه کار و دانش در رشته های آرایش و پیرایش زنانه، در صورت علاقه مندی می توانید در رشته های پیرایش زنانه و مردانه و مراقبت و زیبایی مو و پوست که به تازگی در دانشگاه جامع علمی کاربردی راه اندازی شده اند، ادامه تحصیل دهید.

یا می توانید در دوره های ۳ تا ۴ ماهه آموزشگاه های زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای ثبت نام کنید و پس از موفقیت در آزمون وزارت کار، مدرک معتبر فنی و حرفه ای دریافت کنید. البته باید بدانید که دوره های تخصصی دیگری هم هستش که در صورت داشتن علاقه می توانید در آن ها شرکت کنید.

? بازارکار آرایشگاه زنانه

شما می توانید در آرایشگاه های مختلف شروع به کار کنید. در شغل آرایشگری معمولا به صورت درصدی و توافقی با صاحبآرایشگاه زنانه کار می کنند.

اگر تجربه لازم و سرمایه مورد نیاز را دارید، می توانید مستقل شده و برای خود آرایشگاه زنانه راه اندازی کنید. اما اگر سرمایه کافی ندارید، می توانید با چند آرایشگر دیگر به صورت مشترک و توافقی ، آرایشگاهی را تاسیس کنید.

همچنین می توانید با گذراندن دوره های تخصصی و گرفتن مدرک مربیگری آموزشگاه آرایشگری راه اندازی کنید. هزینه های راه اندازی یک آرایشگاه زنانه یا آموزشگاه آرایشگری ممکن است زیاد باشد، اما آرایشگران اگر بتوانند خدمات خوبی را به مشتریان ارائه دهند و مشتری را جذب کارشون کنند، به زودی با درآمد حاصله می توانند این هزینه ها را جبران کنند.

?آیین‌نامه نحوه تشکیل و اداره آموزشگاههای فنی و حرفه‌ای آزاد

همانطور که می دانید امروزه مردم به زیبایی بیش ازهر چیز دیگری اهمیت می دهند و به صورت یکی از نیازهای اصلی آنها درآمده است، در وضعیت بازارکار مناسبی برای آرایشگری وجود دارد و روند رو به رشدی را نیز در سال های آتی برای آرایشگری می توان پیش بینی کرد.

?درآمد آرایشگر

پر درآمد ترین و شادترین شغل دنیا - آموزشگاه آرایشگری مردانه آقای خاص پر درآمد ترین و شادترین شغل دنیا

آرایشگری یک شغل بسیار زودبازده می باشد. به این صورت که فرد بعد از گذراندن آموزش های لازم، در مدت زمان کوتاهی می تواند درآمد کسب کند و سودی که در کوتاه مدت می توانید طعم شیرین آن را حس کنید.. درآمد آرایشگران بسیار متفاوت است. میزان مهارت، توانمندی، به روز بودن و تجربه آرایشگر و میزان رضایت مشتری در موفقیت او و کسب درآمد بیشتر بسیار تاثیر گذار می باشد. در کل می توان گفت که آرایشگری درآمد مناسبی دارد. آرایشگرانی که آرایشگاه زنانه یا آموزشگاه آرایشگری مستقل دارند، درآمد بالاتر و حتی گاهی می توان گفت درآمد بسیار بالاتری نسبت به سایر آرایشگران دارند. البته این در صورتی است که همیشه خدمات مناسبی به مشتریان ارائه دهند.آرایشگاه های زنانه چون در کنار آرایشگری خدمات بهداشتی،زیبایی و پوستی بیشتری نسبت به آرایشگاه های مردانه ارائه می دهند، درآمد بالاتری دارند.

? اشتباهاتی که نباید انجام بدهید ?

همه ی ما باید از اشتباهات دیگران عبرت بگیریم بریا مثال بعضی از افرادی که آرایشگاه زنانه دارند در طول چند سالی که کار کرده اند تجربه هایی بدست آورده ان که ما باید از این تجربه ها استفاده کنیم تا بتوانیم زودتر به هدف برسیم و ختی اشتباهات آنها را سعی کنیم تکرار نکنیم.

? پرداخت دستمزد بالا  

مدیریت سالن زیبایی و دستمزد آرایشگران زنانه | فرشته الوندی

در ابتدا که شروع به کار می کنید به هیچ وجه نباید دستمزد های بالا پرداخت کنید چرا که پرداخت دستمزد های بالا برای شما مشکل ساز خواهد شد. این را باید بدانید همان ابتدا که آرایشگاه زنانه خود را افتتاح می کنید ممکن است که کسب و کار شما رونقی نداشته باشد و ساعات زیادی را بدون مشتری بگذرانید که این امر طبیعی است.در ابتدا آرایشگری را که می خواهید استخدام کنید در مورد هدف ها باهم صحبت کنید و او را متقاعد کنید که آرایشگاه شما آرایشگاه خوبی است اگر شما را باور کنند و این کار را بپذیرند قطعا به مجموعه شما خواهد پیوست.

?انتخاب نامناسب آرایشگر

برای استخدام پرسنل خود به هیچ عنوان عجله نداشته باشید و همه ی معیار ها را در نظر بگیرید از جمله:سابقه،توانایی،آموزش های را که دیده که همه ی این موارد به زمان زیادی نیاز دارد چرا که درنتیجه ی اعتماد بی جا برای خودتان درد سر درست می کنید.

? استخدام آرایشگر بدون آزمون

حتما از افرادی که برای استخدام به آرایشگاه زنانه می آیند را مورد تست قرار دهید به این صورت که یا از او نمونه کار بخواهید و یا یک نفر را مدل آن شخص قراردهید تا بتوانید کیفیت کار او را بسنجید و سپس تصمیم به استخدام بگیرید.

? مکان آرایشگاه زنانه

این نکته را باید بدانید که آرایشگاه های معروف و خوب معمولا در جاهای شلوغ و پر رفت و آمد قرار دارند بنابراین فکر تاسیس آرایشگاه زنانه در جاهای خلوت و پرت را نداشته باشید چرا که ارایشگاه معروف و موفق معمولا از طریق تابلو و تبلیغات عالی به مشتری ها اعلام می کند که چه خدماتی را ارائه می دهد.

.

.

? مدیریت آرایشگاه زنانه

از همان ابتدا که سالن را تاسیس کردید به فکر ارتقا و پیشرفت آن باشید و فقط روی سرمایه گذاری تمرکز نکنید یک مدیر موفق باید با تمام دقت به اداره کردن آرایشگاه خود بپردازد به این صورت که با مشتریان خود ارتباط بر قرار کند و در مورد عملکرد پرسنل از آن ها سوال کند و تمام موارد را به دقت ثبت کند تا حق هیچ شخصی ضایع نشود.

.

? اهمیت ندادن به پرسنل

همان اندازه که از پرسنل توقع کار خوب را دارید باید برای آنها ارزش و احترام قائل باشید و در هنگام بروز کوچکترین مشکلی بین پرسنل حتما رسیدگی کنید تا مشکل بزرگتر نشود .سعی کنید محیط شادی را برای پرسنل محیا کنید و آنها را از خود راضی نگه دارید چرا که نتیجه ی این کار به نفع شما می باشد چرا که این موضوع را باید بدانید که اگر نیروی کار خود را از دست بدهید قطعا بسیاری از مشتریان سالن هم از دست دادید.در نهایت شما با استخدام نیرو های خوب و کار بلد و تشویق کردن آنها به کار های گروهی و هم چنین از طریق تبلیغات مختلف از جمله تبلیغات اینترنتی قطعا می تواتید یکی از بهترین آرایشگاه زنانه شهر خود شوید.

Showing 10 from 2398 Items

Toggle Filters
Count
Sort by
Order