یک سوپر مارکت باید خود را به افرادی که در آن محله زندگی می‌کنند، معرفی کند. در حالی که آوازه شهرت یک کارخانه محصولات لبنی معمولا باید به تمام کشور برسد. بنابراین در تبلیغات موثر برای جذب مشتری باید ابتدا اندازه کسب‌وکار خود را در نظر بگیرید.

تبلیغات موثر برای جذب مشتری چگونه است؟ تبلیغات چیست و انواع تبلیغات موثر برای جذب مشتری چگونه است؟ با مشاوران ما در زمات همراه باشید

ممکن است شما صاحب یک کسب‌وکار سنتی یا آنلاین باشید، اما از تعداد مشتریان و فروش خود راضی نیستید. مدام این سوال ذهن شما را درگیر می‌کند که «چگونه تبلیغ کنیم برای جذب مشتری» یا روش‌های «تبلیغات موثر برای جذب مشتری» به چه صورت است.

تبلیغات یک نوع آگاهی بخشی به مخاطب بوده که از طریق انتقال پیام صورت می‌گیرد.

در واقع شما با اطلاع‌رسانی در خصوص یک محصول یا خدمت، مخاطب را در مورد ویژگی‌های مختلف آن محصول آگاه کرده و آنها را ترغیب به خرید خواهید کرد. این کار معمولا از طریق یک رسانه صورت خواهد گرفت.

این رسانه می‌تواند تلویزیون و رسانه‌های جمعی، مطبوعات و روزنامه‌ها یا تابلوهای تبلیغاتی باشد. اما انواع تبلیغات در کسب‌وکار متفاوت بوده و هر کدام از آنها باید روش خاص خود را انتخاب کنند.

ضمن آنکه تبلیغات با مفهوم بازاریابی و مارکتینگ شباهت‌های زیادی دارد و البته تفاوت‌هایی نیز دارد که آنها را از هم جدا می‌کند.

تبلیغات روش‌های مختلفی دارد که انتخاب یکی از آنها به نوع کسب‌ و کار بستگی دارد.با این اوصاف اینکه چگونه تبلیغ کنیم برای جذب مشتری؛ تا حد زیادی به تعریف و دیدگاه ما از تبلیغات بستگی دارد. چرا که انواع مختلفی از تبلیغ وجود دارد که ممکن است هر کدام از آنها برای گروهی از کسب ‌و کارها مناسب باشد.

به عنوان مثال، تبلیغات در کسب‌وکارهای سنتی و آفلاین کاملا متفاوت از کسب‌کارهای آنلاین است. در دسته اول؛ بیشتر به دنبال روش‌هایی همچون تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات محیطی، بنری و مواردی از این قبیل هستند.

این در حالی است که روش‌های تبلیغات موثر در کسب ‌و کارهای آنلاین بیشتر شامل تبلیغات کلیکی، بنری، بازاریابی محتوایی ، پیامکی و مواردی از این قبیل است.

در تبلیغات موثر برای جذب مشتری چکار باید کرد؟

تبلیغات از دیرباز پا به پای کسب‌وکار وجود داشته و بدون تبلیغات موثر هیچ کسب ‌و کاری نمی‌تواند موفق شود. با این حال مساله بر سر این است که روش‌های تبلیغات موثر با گذر زمان دستخوش تغییر می‌شود.

ضمن آنکه روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارد که متناسب با هر کالا یا خدماتی متفاوت بوده و تغییر می‌کند.

به هر حال؛ اینکه چگونه تبلیغ کنیم برای جذب مشتری؛ نیازمند در نظر گرفتن برخی نکات بوده که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

گام اول: برای تبلیغات موثر اندازه کسب و کارتان را در نظر بگیرید

سوپر مارکت فعال در ابتدای کوچه با یک کارخانه بزرگ تولید محصولات لبنی هر دو یک کسب‌وکار محسوب می‌شوند. اما اندازه‌ و سبک آنها بسیار متفاوت است.

یک سوپر مارکت باید خود را به افرادی که در آن محله زندگی می‌کنند، معرفی کند. در حالی که آوازه شهرت یک کارخانه محصولات لبنی معمولا باید به تمام کشور برسد.

بنابراین جهت پیاده‌سازی بهترین راه‌های تبلیغات برای جذب مشتری؛ باید ابتدا اندازه کسب ‌و کار خود را در نظر بگیرید و متناسب با آن اقدام کنید.

برای بسیاری از کسب ‌و کارهای خرد مانند کتاب ‌فروشی‌ ها، فروشگاه ‌ها یا اغذیه‌ فروشی‌ ها روش‌ های فیزیکی و سنتی مانند پخش تراکت و بروشور کارساز است.

اما برای کسب ‌و کارهای بزرگ و متوسط تبلیغات تلویزیونی یا اینترنتی می‌تواند راهگشا باشد.

عدم توجه به اندازه کسب‌ و کار به هنگام تبلیغات، باعث می‌شود تا آگهی شما به دست افرادی که باید برسد، نرسد. ضمن آنکه اندازه کسب‌وکار نقش تعیین کننده‌ای در میزان هزینه تبلیغات خواهد داشت.

ما به شما برای تبلیغات موثر کمک خواهیم کرد 

زمات همراه شماست...

Showing 10 from 235 Items

Toggle Filters
Count
Sort by
Order