خرید فرش و موکت خوب برای خانه‌ی خود

مسلما کارشناسان فرش با توجه به دانش و تجربه‌ای که در رابطه با فرش دارا هستند، قادر خواهند بود ما را در زمینه خرید فرش ماشینی خوب به بهترین شکل ممکن راهنمایی نمایند. در نهایت ما خواهیم توانست در این رابطه برای خانه خود به نتیجه‌گیری درستی برسیم.

همچنین یکی از مهم‌ترین اقدامات در رابطه با فرش ماشینی خوب این است که قبل از خرید فرش مناسب برای خانه حتما می‌بایست ابعاد خانه خود را به دقت اندازه‌گیری کنیم . از این طریق بفهمیم چه متراژی از فرش را برای استفاده در منزل نیاز داریم.

اگر در خانه ما مواردی همچون ستون و موارد مشابه آن وجود داشته باشد باید در هنگام خرید فرش برای منزلمان به آن‌ها نیز توجه کافی داشته باشیم. همانطور که می‌دانید فرش‌های ماشینی انواع گوناگونی دارند از جمله فرش‌های ترنج‌دار، فرش‌های طرح ماهی و فرش‌های افشان.

جالب است بدانید از آنجایی که فرش‌های افشان ترنج ندارند فضای داخل خانه را بزرگتر نشان می‌دهند. طرح گل‌ها در این دسته از فرش‌ها می‌تواند کوچک یا بزرگ باشد. فرش‌های ترنج‌دار برای محیط‌های بزرگتر مناسب هستند. زیرا در این حالت ترنج فرش مشخص‌تر است علی الخصوص اگر لوستر در قسمت بالا سر آن‌ها قرار داشته باشد.

پُرز یک فرش خوب می بایست به چه صورت باشد؟

پُرز فرش از جمله مواردی است که می‌بایست در زمان خرید فرش ماشینی خوب به آن دقت و توجه کافی داشته باشیم. خصوصیات پُرز خوب برای یک فرش عبارتند از: بادوام‌بودن، درخشان‌بودن و انعطاف‌پذیری پُرز. فرش‌هایی که دارای پُرزهای نرمی هستند نسبت به فرش‌هایی که پُرز آن‌ها ضخیم‌تر است از دوام کمتری برخوردار هستند. همچنین میزان جذب ذرات ریز در آن‌ها بیشتر است و دشوارتر از فرش‌های دیگر می‌توان آن‌ها را تمیز و پاکیزه کرد.

بافت یک فرش خوب باید به چه شکلی باشد؟

شاید اصلی‌ترین مساله در رابطه با خرید فرش ماشینی خوب بافت فرش باشد. اگر بخواهیم اطلاعاتی را در این رابطه به دست آوریم در قسمت پشت فرش مورد نظر کیفیت بافت آن مشخص‌تر خواهد بود. از طریق مطالعه ویژگی‌هایی که در قسمت پشت فرش درج شده است. می‌توانیم اطلاعات زیادی را راجع به نحوه تراکم، شمارش دقیق گره‌ها، کوبیدگی و غیره به دست آوریم.

بهترین تراکم، جهت خرید فرش ماشینی خوب کدام است؟

چنانچه هنگام خرید فرش ماشینی خوب جزو خریدارانی باشیم که زیبایی فرش برای ما اهمیت زیادی داشته باشد. بهترین کار در این رابطه آن است فرش‌هایی را که شانه و تراکم بیشتری دارند برای استفاده در خانه خود خریداری نماییم. اما اگر در نظر داشته باشیم فرشی که برای استفاده در خانه خود تهیه می‌کنیم از دوام بیشتری برخوردار باشد. می‌توان گفت فرش ۵۰۰ شانه‌ای که تراکم ۱۰۰۰ یا ۱۲۰۰ داشته باشد انتخاب مناسب‌تری برای ما به شمار می‌رود. دلیل دوام کمتر فرش ۷۰۰ شانه این است که نخ مورد استفاده در این نوع از فرش‌ها، جنس لطیف‌تری دارد و کمی نازکتر می‌باشد. البته باید یادآور شد میزان کاهش ضخامت آن چندان زیاد نیست.

برای خرید فرش ماشینی خوب بهتر است به کجا مراجعه کنیم؟

در راستای خرید فرش ماشینی بهتر است آن را از مراکزی خریداری کنیم که خرید ما را مورد ضمانت قرار می‌دهند. همچنین می‌توان فرش ماشینی را از تجارتخانه‌هایی که اعتبار بالایی دارند تهیه نمود. گفتنی است در رابطه با موضوع خرید فرش، نمایشگاه‌های فرش بسیاری وجود دارند. اما مساله مهم در این زمینه خرید فرش از تولیدکننده اصلی آن و وجود ضمانت خرید برای خریدار می‌باشد.

برای خرید فرش ماشینی خوب فرش ارزان بهتر است یا گران؟

بدیهی است در هنگام خرید هر کالایی از جمله در زمان خرید فرش ماشینی مهم‌ترین مساله‌ای که به ذهن می‌رسد. کیفیت کالایی است که قصد خرید آن را داریم. این مساله جدا از این که فرش با قیمت ارزان یا گرانی به دست ما برسد اهمیت بسیار زیادی در زمان خرید فرش دارد. در نهایت انتخاب این موضوع که فرش ارزان بخریم یا گران، در اختیار خود ما که مشتری آن هستیم خواهد بود. نکته‌ای که در این خصوص می‌تواند به ما کمک زیادی کند .

این است که نسبت به یک حقیقت اذعان داشته باشیم و آن این که هیچ گرانی قیمتی بدون حکمت و هیچ ارزانی قیمتی بدون علت نمی‌باشد.

نکات مهم در رابطه با خرید فرش ماشینی خوب

نکته اول

یکی از انواع فرش‌هایی که علاقه‌مندان بسیاری را در میان دیگر فرش‌ها به خود اختصاص می‌دهد فرش گل‌برجسته است. این فرش از نظر طرح و رنگ از تنوع بالایی برخوردار است و قیمت مناسبی هم دارد. در زمان خرید فرش ماشینی خوب باید توجه داشت که این نوع فرش‌ها برای استفاده در دفتر کار مناسبند. گفتنی است که قیمت فرش‌های ماشینی گل‌برجسته پایین است. دوام طرح‌های برجسته‌ای که بر روی این نوع فرش‌ها وجود دارد تا زمان اولین شستشوی آن‌ها ادامه خواهد داشت.

باید توجه داشت تهیه فرش گل‌برجسته برای اتاق کودک اقدام مناسبی نیست. زیرا تمیز‌کردن آن کار دشواری است و راه‌رفتن و نشستن بر روی آن‌ها نیز سبب آزار کودکان می‌شود. از همین رو به‌منظور خرید فرش ماشینی خوب برای اتاق کودک خود بهتر است فرش‌هایی را تهیه کنیم که طرح‌های ساده‌ای دارند و به‌آسانی و با سرعت بیشتری قابلیت تمیز‌شدن دارند. همچنین یکی دیگر از معایب فرش‌های گل‌برجسته آن است که وقتی این گونه فرش‌ها پا می‌خورند هم‌سطح می‌گردند. درنهایت به علت این که سطوح توخالی آن‌ها از میزان برجستگی فرش بیشتر می‌شود نازک می‌شوند .پس فرم اولیه‌ای را که داشته‌اند از دست می‌دهند.

نکته دوم

فرش‌های تزئینی کاربردی دکوری دارند. چنانچه در منزل از آن‌ها استفاده شود به این علت که تار‌و‌پود آن‌ها از نخ ضخیم و باریک است. موقع راه‌رفتن به‌آسانی کنده می‌شوند. همچنین جارو‌کردن آن‌ها نیز بسیار دشوار است. باقی‌مانده غذا و خرده‌های نان در داخل تار‌و‌پود این فرش‌ها گیر می‌کند و به این دلیل تمیز‌کردن آن‌ها کار چندان آسانی نمی‌باشد.

نکته سوم

وقتی که قصد خرید فرش ماشینی خوب داریم می‌بایست در نظر داشته باشیم که یک فرش رنگی طرح‌دار اغلب ترکیبات نامرغوبی دارد و وزن آن نیز بسیار زیاد است. این نوع فرش‌ها برای استفاده در اتاق‌های خواب در نظر گرفته می‌شوند در حالی که استفاده از آن‌ها در اتاق خواب کار درستی نیست و ممکن است باعث ایجاد حساسیت برای کودکان گردد.

ویژگی‌های یک فرش خوب و ایده‌آل کدام است؟

در زمان خرید فرش ماشینی خوب برای خانه خود لازم است چند نکته مهم را در نظر داشته باشیم تا در نهایت به نتیجه‌ای مطلوب و ایده آل در این زمینه دست پیدا کنیم:

  • فرش خوب، فرشی خواهد بود که از نظر کاربرد آن در فضای مورد نظر خریدار تناسب‌های لازم را داشته باشد.
  • فرش خوب، فرشی خواهد بود که با سلیقه خریدار خود همسویی داشته باشد.
  • فرش خوب، فرشی خواهد بود که با قدرت خرید خریدار هماهنگی داشته باشد.
  • فرش خوب، فرشی خواهد بود که با فضای دکوراسیون خانه‌ای که قرار است فرش در آنجا مورد استفاده قرار گیرد هماهنگی لازم را داشته باشد.
  • فرش خوب، فرشی خواهد بود که اصول بافت فرش در آن به‌درستی رعایت شده باشد.
  • فرش خوب، فرشی خواهد بود که برای خریدار خود اضطراب و نگرانی ایجاد نکند.

Showing 10 from 124 Items

Toggle Filters
Count
Sort by
Order