یکی از معروف‌ترین و محبوبترین غذاهای مورد علاقه مردم خاورمیانه، به‌خصوص ایران و قفقاز است. در تهیه و پخت بیشتر کباب‌ها از گوشت قرمز بریده یا چرخ شده بره، گوسفند، گاو یا گوساله استفاده می‌شود. همچنین در مراحل تهیه اکثر کباب‌ها از پیاز و ادویهجات استفاده زیادی می‌شود. نوعی از آنچه در ایران با نام کباب چنجه نامیده می‌شود نیز در کشورهای غربی با نام شیش‌کباب شناخته شده و معروف است. همچنین آنچه در ایران با نام کباب کوبیده معروف است در قفقاز به نام کلی کباب یا در برخی نقاط به نام لوله‌کباب شناخته می‌شود. دنده کباب یکی از قدیمی‌ترین کباب‌ها در ایران است که عمدتاً در منطقۀ کرمانشاه،‌ ایلام و لرستان رواج دارد. این کباب دارای طعم بسیار عالی و یکی از بهترین کباب‌های جهان است.چربی فراوری نشده‌ای که در هنگام طبخ غذا از بافت‌های پرچربی یا استخوان‌های گوسفند یا گاو و نیز در هنگام کباب کردن از گوشت خارج می‌شود به «اشک کباب» معروف است.

.

طرز تهیه ۱۱ نوع کباب مجلسی و خوشمزه در منزل؛ طعم کبابی‌های محل | اکالا

کباب ایرانی

از معروفترین انواع کباب‌های ایران می‌توان ،دنده کباب کرمانشاهی، کباب بناب، کباب چنجه، کباب ترش، کباب کوبیده، کباب برگ، کباب سلطانی، کباب دوش، جوجه کباب، جوجه کباب دورنگ، کباب چوبی، کباب ترخونی، کباب حسینی، جوجه کباب بوقلمون، کباب شیشلیک، کباب بختیاری و… را نام برد.

.

کباب چنجه

از گوشت‌های تکه شده متوسط استفاده می‌شود.

.

.

.

.

کباب ترش

دستور پخت کباب ترش تابه ای | سرآشپز پاپیون که کباب مخصوص استان گیلان است از گوشت گوساله تازه و مواد ترش‌کننده استفاده می‌شود، این مواد از رب انار ترش یا رب نارنج و مغز گردو ساییده تهیه می‌شود.

.

.

.

.

دنده کباب

کبابی کرمانشاهی است و معمولاً از گوشت چرخ شده دنده گوسفند تهیه می‌شود.

.

.

.

.

کباب کوبیده

از مواد گوشت چربی‌دار چرخ کرده و پیاز تهیه میشود. خمین پایتخت کباب ایران است. کباب خمین کبابی خاص است که بسیار طرفدار دارد. در اغلب شهرهای ایران کبابی‌های خمین شعبه دارند.

.

.

.

.

کباب برگ و سلطانی

طرز تهیه کباب سلطانی با جزئیات کامل، هم برگ هم کوبیده، با یک تیر دو نشان بزنید! - دیجی فود  به دلیل برش‌های گوشت که پهن و بزرگ می‌باشند به این نام معروفند.

.

.

.

.

کباب دوش

بهترین رستوران رشت برای خوردن کباب ترش و دوش کجاست؟ + تصاویر | گیلان فود از پشت گردن و دوش گاو تولید می‌شود و به دلیل دارا بودن رگه‌ها چربی لذیذی که در آن موجود است لذت کباب را دوچندان می‌کند. اندازه‌های آن هم مانند چنجه دارای برش‌های متوسط است. این نوع کباب هم از سری کباب‌هایی است که در استان گیلان و شهرستان رشت بسیار تولید و مصرف می‌شود و به عنوان یکی از غذاهای کبابی شهر رشت معروف است.

.

.

.

.

جوجه کباب

 با دو نوع با استخوان و بدون استخوان تولید می‌شود که از گوشت مرغ یا جوجه استفاده می‌شود.

.

.

.

.

جوجه ترش

 شبیه جوجه کباب است، با رب انار، مغز گردو و سبزیجات خاص سرو می‌شود.

.

.

.

.

شیشلیک

در گروه پرطرفدارترین کباب‌ها قرار دارد، و از جمله کباب‌های مخصوص استان خراسان می‌باشد که برای تهیهٔ آن از دنده گوسفند، گوساله یا گاو جوان استفاده می‌شود که باید با استخوان به سیخ کشیده شود.

.

.

.

.

کباب بختیاری

 کبابی است که در سیخ آن یک در میان از تکه‌های گوشت و تکه‌های برش خورده مرغ استفاده می‌شود.

.

.

.

.

دنده کباب

 یکی از اصیل ترین غذا های کرمانشاهیان است که دنده به روشی خاص کباب می شود

.

.

.

.

بریانی 

طرز تهیه بریانی غذای سنتی اصفهان به صورت مرحله به مرحله

بریان اصفهان (بریون) یکی از غذاهای معروف ایران است که آوازه‌اش در کشورهای دیگر هم پیچیده و در میان ایرانیان نیز طرفداران زیادی دارد. این غذا متعلق به شهر اصفهان است و مشهورترین غذای سنتی اصفهان به‌شمار می‌آید.

.

.

.

.

بریان چیست؟

بریان که امروزه اصفهانی‌ها و گردشگران اصفهان آن را خوب می‌شناسند ، غذایی است چرب لذیذ و مخصوص نهار که از گوشت خالص گوسفند تهیه می‌شود. امروزه ابتدا گوشت با استخوان را در آب به همراه پیاز و نمک و کمی ادویه مثل زردچوبه (نیم پز ) و سپس از استخوان جدا ک

رده و به همراه چربی های خود گوشت چرخ می‌کنند و سپس در حجم‌های اندک همراه با دارچین و نعنا خشک، در کفگیرهای مسی پهن و روی آتش زیر سینی مسی مخصوص که بر روی فر گازی قرار دارد کمی تفت میدهند و سپس همراه مغز گردو یا خلال بادام لای نانی چرب شده از آب همان گوشت و با مقداری جگر سفید و دنبه ی پخته ی چرخ کرده که تزیین غذا بوده و به نام شش و دنبه شناخته میشود ، مصرف می‌کنند. ترکیبی بسیار لذیذ و دلچسب . نان نیز اگر سنگک یا خانگی باشد مطبوع‌تراست . هرکی بریون خوره جیگرش حال اومده به هر رو، غذای چرب و سنگینی محسوب می‌شود، به ویژه که برخی تلیت آبگوشت و کشک را نیز در کنار آن با دوغ و ریحان و پیاز اضافه می‌کنند. همه اینها در اصفهان، بسیار خواهان دارد. اما زمانی که بدانیم کیفیت طبخ آن در روزگاری نه چندان دور، بسیار متفاوت بوده و همچنین پدیده سرخ کردن -که ارزش غذایی آن را تنزل می‌دهد- در آن راه نداشته، بر این دگرگونی که مانند بسیاری از پدیده‌های زندگی در شکل شتاب زده و قهقرایی امروز، کاریکاتوری از شکل سنتی آن است، حسرت و افسوس می‌خوریم.

Showing 10 from 44 Items

Toggle Filters
Count
Sort by
Order

بریانی نقش جهان با غذاهای سنتی اصفهان در گیلان لنگرود 🥩 غذاهای سنتی اصفهان🥩 🥩 صبحانه ‌ حلیم 🥩 عدسی 🥩 ناهار و شام 🥩 بریان اصفهان 🥩 آبگوشت بریان 🥩 حلیم بادمجان اصفهان 🥩 کشک بادمجان اصفهان

پلوکبابی پل  ? گوشت تازه و کشتار روز ? کباب عالی ? با محیطی آرام و دلنشین ? یک طعم فراموش نشدنی با رستوران کبابی ? انواع غذاهای کبابی

نان داغ کباب داغ و کته کبابی مهدی  ? ارائه دهنده انواع غذاهای کیفیت بالا مانند انواع کباب همراه با برنج کته ? با محیطی آرام و دلنشین ? یک طعم فراموش نشدنی  کباب  ? نان داغ و تازه پخت شده