باشگاه تی آر ایکس،پیلاتس،کاردیو پایگاه قهرمانی تنکابن مازندران

✨باشگاه بدنسازی پایگاه قهرمانی غرب مازندران توسط آقای حمیدرضا مرادخانی با مدرک فوق لیسانس فیزیوژی ورزشی (گرایش تغذیه)، رییس هیات پرورش اندام شهرستان تنکابن و قهرمان جهان بادی بیلدینگ اسپانیا در سال ۲۰۱۲، اداره میگردد.

❇️باشگاه بدنسازی پایگاه غرب استان مازندران ( تنکابن) آماده ارائه خدمات در زمینه ورزش های:

🔷بادی بیلدینگ،بادی کلاسیک،فیزیک کراس فیت،پیلاتس،بوکس و بدنسازی برای آقایان

🔰 ساعت باشگاه آقایان:13 الی 22:30

🔷کار با وزنه کاردیو،تی آر ایکس،فانکشنال،بوکس و پیلاتس برای خانم ها

🔰 ساعت باشگاه خانم ها:8 الی 12:30

💠بادی بیلدینگ یا پرورش اندام در واقع یکی از زیر شاخه‌‌‌های رشته بدنی سازی می‌باشد. این رشته‌ها را می‌توان بر اساس مسابقات آن‌ها تقسیم کرد. از لحاظ ظاهری نیز تفاوت هایی در رشته‌‌‌های بدنسازی وجود دارد.اگر بخواهیم با یک تعریف ساده بادی بیلدینگ را توضیح دهیم، بادی بیلدینگ به یک نوع بدنسازی گفته می‌شود که در آن ورزشکاران سعی می‌کنند اندازه عضلاتشان را به حداکثر برسانند.

🔴تفاوت تغذیه ورزشکاران بادی بیلدینگ و بادی کلاسیک

💪 ورزشکارانی که بادی بیلدینگ انجام می‌دهند، برای اینکه اندازه عضلات را به حداکثر برسانند، نیاز به دریافت کالری زیادی هستند که این کالری را تبدیل به عضله کنند. به همین دلیل در این نوع بدنسازان دوره حجم را مشاهده می‌کنید. دوره حجم در واقع بخشی از زندگی یک بدنساز بادی بیلدینگ است که در آن با تغذیه بیشتر و صحیح کالری خود را افزایش می‌دهد.

💪 از طرفی کسانی که بادی کلاسیک انجام می‌دهند، چون نیازی به حداکثر حجم بدن ندارند، از این کار خودداری می‌کنند. علاوه بر این داشتن کمری باریک یکی از اهداف بادی کلاسیک است و در صورتی که این نوع ورزشکاران دوره حجم گیری را انجام دهند در اصل خلاف اهداف عمل می‌کنند.

🔴نحوه تمرینات در بادی بیلدینگ

💪 بادی بیلدینگ نیازمند استفاده از وزنه‌‌‌های به شدت سنگین است. این وزنه‌‌‌های سنگین در تمرینات با فاصله زمانی زیادی تکرار می‌شود.از طرفی بدنسازان کلاسیک برای اینکه بدنی معمولی تر داشته باشند و کمری باریک، نیاز دارند در حین ورزش چربی سوزی نیز انجام دهند تا کالری کمتری را تبدیل به چربی کنند. به همین دلیل در این نوع از بدنسازی ورزشکاران حرکات را با وزنه‌‌‌های متوسط انجام می‌دهند و تعداد ان‌ها را در هر ست افزایش می‌دهند. از طرفی هم زمان استراحت بین ست‌ها را کاهش می‌دهند.

🔴تفاوت بادی بیلدینگ با فیریک و بادی کلاسیک

💪 همانطور که متوجه شدید که یک ورزشکار بادی بیلدینگ کسی است که حجم عضلانی خیلی بزرگ و گرد داشته باشد به گونه ای که از حالت طبیعی خارج شده باشند. علاوه بر این موارد باید بدانید در مسابقات این نوع ورزشکاران در معیار‌‌‌های وزن و تقارن با یک دیگر مقایسه می‌شوند. از ورزشکاران بادی بیلدینگ معروف می‌توان به آرنولد و رونی کلمن اشاره کرد.

💪 بدنسازانی که فیزیک کار کرده اند، در مسابقات معیار قد و حالت V شکل بدن قیاس می‌شود. هرچه این نوع ورزشکار عرض شانه‌‌‌های بیشتری داشته باشد و کمر باریک تر، در رقابت‌ها بیشتر مورد قبول داوران هستند. این نوع از ورزشکاران بر خلاف بادی بیلدینگ نباید از عضلات خیلی حجیم و بزرگ برخوردار باشند.جالب است بدانید در این نوع مسابقات داوران مدل مو، رنگ چشم‌ها، شلوارک، نحوه فیگور گرفتن و از این قبیل ویژگی‌ها را نیز معیار قرار می‌دهند.

🔴بادی کلاسیک

💪 در این شاخه بدنسازی، ورزشکار علاوه بر قد از لحاظ وزنی هم قیاس می‌شود. برای مثال برای قد 180 وزن ورزشکار باید حدود 86 کیلوگرم باشد. از معیار‌‌‌های دیگر مسابقات این نوع ورزشکاران باید به کشیدگی عضلات و کات مورد قبول اشاره کرد. ولی با این وجود باز هم نباید مانند بادی بیلدینگ از عضلات گرد و خیلی حجیم برخوردار باشند.

به مدیریت:حمیدرضا مرادخانی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

باشگاه , باشگاه بدنسازی , باشگاه بادی بیلدینگ در غرب مازندران , باشگاه بوکس , باشگاه پایگاه قهرمانی غرب مارندران , بادی کلاسیک , باشگاه بدنسازی آقایان در تنکابن , باشگاه بدنسازی خانم‌ها در تنکابن , پیلاتس , کار با وزنه , تی آر ایکس , کاردیو , انواع رسته‌‌‌های بدنسازی در تنکابن مازندران ,

Reviews

Leave a Review

captcha-input
قیمت
مکان
برخورد
خدمات
کیفیت
Publishing. ..
Your rating has been successfully sent
Please fill out all fields
Captcha check failed