Address & Contact

Our Address

گیلان،تالش،بعداز پمپ بنزین،جنب شهرداری

Telephone

آموزشگاه گلیم بافی و تابلو فرش مانیا

✅آموزش تصویری گلیم بافی با دار

?گلیم بافته ای تخت پود نما می باشد. گلیم بافته ای دو روست و پشت و روی آن درست شبیه به هم است. تار یا چله ها در گلیم کاملا موازی و بدون زاویه کنار هم قرار می گیرند. در کل بافته های داری را می توان در سه دسته جای داد.

?یک: بافته های تار نما که طرح و رنگ آن توسط چله چله ها ایجاد می شود و جاجیم و پلاس از این دسته هستند.

?گلیم یا پَلاس یکی از انواع صنایع دستی زیراندازی و پوششی است که از ابریشم، موی بز، پشم گوسفند و یا دیگر چهارپایان اهلی بافته می‌شود.

?گلیم به شکل سنتی‌اش، معمولاً برای پوشاندن زمین، دیوار و یا رواندازی برای حیوانات باربر استفاده می‌شود ولی امروزه به عنوان یک پوشش مدرن برای خانه‌های شهری نیز خریداری می‌شود.

?تابلو فرش به فرش هایی گفته می‌شود که معمولاً جنبه تزیینی دارند. این فرش‌ها همانند تابلو قاب شده و بر روی دیوار نصب می گردد. و به دو نوع دست بافت و ماشینی تقسیم می گردد. ایران در زمره یکی از بزرگترین تولید کنندگان تابلو فرش در دنیا میباشد.

به مدیریت:مریم پورورن

 

 

گلیم ,  گلیم بافی ,  آموزشگاه گلیم بافی ,  آموزش بافت گلیم ,  آموزش بافت تابلو فرش ,  آموزشگاه گلیم بافی در تالش ,  نحوه بافت گلیم ,  آموزش تصویری گلیم بافی با دار ,  قیمت انواع گلیم ,  قیمت انواع تابلو فرش ,  صنایع دستی ,  انواع تابلو فرش ,