Address & Contact

Our Address

اصفهان،اردستان،خاتون آباد،پشت کارخانه قند

گروه ساختمانی جاده ابریشم

✨اجرای انواع سازه های بتنی فولادی زیر نظر گروه مهندسی مجرب

✨استخر مخازن

✨اجرای انواع سقف و تیرچه بلوک

✨عرشه فولادی

✨دال کوبیاکس

❇️مشاوره و متراژ سازه رایگان انجام می شود
?آرماتور بندی چیست؟

?فرایندی است که در آن میلگردها و سایر محصولات فولادی با ترتیب خاص کنار هم چیده می‌شوند و به کمک جوشکاری سرد یا بست فلزی به هم وصل می شود.آرماتوربندی یکی از اصلی ترین شیوه ها برای ایجاد ساختمان‌های مدرن است که باعث می‌شود ساختمان از لحاظ مهندسی مقبولیت داشته باشد.

?در واقع ترکیب آرماتور و بتون باعث ایجاد یک نوع سنگ مصنوعی می‌شود که از لحاظ مختلف مناسب می باشد.بتن ماده ای خمیری است که به هر شکلی در می آید اما آرماتور به بدن کمک می‌کند تا به شکل دلخواه مهندسین سفت شود و استحکام لازم را بگیرد.آرماتوربندی گاه به شکل قرار گرفتن چندین میلگرد ساده و راست بر روی یکدیگر می باشد که در سقف معمولاً انجام می‌گیرد.

?و گاه به صورت میله‌های در هم تنیده و خمیده که در ستونها و فونداسیون استفاده می‌شود می‌باشد .آرماتور بندی باید مطابق با اصول مهندسی صورت گیرد.قطر میلگردها ابعاد چشمه ها و تعداد شبکه های آرماتور با توجه به نوع کاربری و میزان بارگذاری توسط مهندسین محاسب، محاسبه شده و به مجری اعلام می گردد.

?مزایای آرماتور بندی در اجرای سازه های بتنی

?بتن دارای آرماتور از قدرت فشرده سازی و تراکم سازی بیشتری نسبت به سایر مصالح ساختمانی برخوردار است

?با توجه به نوع آرماتور بندی صورت گرفته بتن آرمه ممکن است افزایش چشمگیری در استحکام کششی تجربه کند

?در حضور آرماتور مقاومت سازه های بتنی در برابر آب و آتش قابل توجه خواهد بود

?سیستم ساختمانی دارای آرماتور نسبت به سیستم سایر ساختمانها پایدارتر است

?به کمک آرماتوربندی می‌توان بتن را به شکل های مختلف و متنوع شکل دهی کرد

?هزینه نگهداری بتن دارای آرماتور بسیار کم است

?آرماتوربندی مانع انحراف ساختمان از حالت اولیه می شود

?در مقایسه با سازه های فلزی سازه های بتنی نیاز کمتری به مهارت دارند

?قالب بندی چیست ؟

❇️یکی از مهم ترین عملیات اجرای سازه های بتنی، قالب بندی است. قالب بندی تاثیر گذارترین بخش از فرآیند اجرای سازه بتنی از نظر اقتصادی و زمان اجرا به حساب می آید. بنابراین رعایت نکات اجرایی ، نگهداری ، کیفیت اجرا ، و استفاده از بهترین نوع قالب و هماهنگ با نوع پروژه، تاثیر زیادی بر پروژه دارد. قالب بندی نقش زیادی در اجرای ساختمان خصوصا در ساخت ساختمان های بتنی دارد.

❇️قالب ها وزن بتن خیس قبل از سفت شدن را برعهده دارند. معمولا جهت ساخت قالب و قالب بندی و ریختن بتن در قالب ها هزینه زیادی می شود چون مرحله قالب بندی حساس است و اگر درست انجام نشود، باعث خسارت و شکل نگرفتن درست بتن و در نتیجه اتلاف هزینه می گردد .

❇️قالب بندی نقش مهمی در اجرای ساختمان به خصوص در ساخت ساختمان های بتنی دارد. قالب ها وظیفه تحمل وزن بتن خیس ( قبل از گیرش و سفت شدن ) و آرماتور ها را بر عهده دارند. معمولا برای ساخت قالب و قالب بندی و ریختن بتن در قالب ها هزینه زیادی می شود زیرا بخش قالب بندی حساسیت خاصی دارد. اگر به درستی صورت نگیرد موجب خسارت و شکل نگرفتن درست بتن و در نتیجه اتلاف هزینه ها می شود .

?شرایط قالب‌بندی :

? قالبها بایدبه شیوه ای ساخته و نصب گردند تا شکل، اندازه، وضعیت و نمای بتن مورد نظر به دست آید.

? قالبها باید به میزان کافی محکم باشند تا فشار یا وزن بتن تازه و دیگر بارها را تحمل نمایند، بدون آنکه دچار تابیدگی، نشت شیره، گسیختگی یا به مخاطره انداختن کارگران شوند.

? قالبها باید طوری طراحی و ساخته شوند که به آسانی و با سرعت، قابل نصب و باز کردن باشند، تا از اتلاف وقت و پول جلوگیری گردد.

? قالبها باید تا جایی که امکان دارد با وسایل و امکانات موجود قابل حمل و جابجایی باشند .

? قالبها باید درزبندی شده باشند، تا از نشت شیره بتن جلوگیری گردد .

به مدیریت:شفیعی

 

 

 

قالب بندی , آرماتوربندی , گروه ساختمانی جاده ابریشم در اصفهان , استخر مخازن , اجرای قالب بندی و آرماتوربندی در اصفهان , مزایای آرماتوربندی , اجرای انواع سازه های بتنی , اجرای انواع سقف و تیرچه بلوک , عرشه فولادی , اجرای انواع خدمات ساختمانی در اصفهان ,