Address & Contact

Our Address

گلستان ، کلاله ، روستای زاو بالا ، ابتدای روستا ، خیابان حافظ ، انتهای خیابان

Telephone

اقامتگاه بومگردی حافظ

اطلاعات اقامتگاه

اقامتگاه بوم گردی حافظ در استان گلستان، شهرستان کلاله، روستای زاو بالا، خیابان حافظ، انتهای خیابان واقع شده است. این خانه بومی با معماری بسیار زیبا و کاملا سنتی در بهمن ماه سال 1397 افتتاح شد و پذیرای گردشگران و علاقمندان به طبیعت و زندگی روستایی می باشد.

درباره اقامتگاه

خانه بومی حافظ با ظرفیت اسکان و پذیرش 40 گردشگر دارای یک حیاط بزرگ با فضایی دلنشین و روح نواز، چهار سوئیت 10 نفره و یک خانه ترکمنی – یورت است، هر سوئیت دارای سرویس بهداشتی ( توالت ایرانی و فرنگی ) و حمام اختصاصی می باشد. اجرای زنده موسیقی محلی با هزینه مسافر از برنامه های ویژه ست که این بوم گردی برای مهمانان خود تدارک دیده است. از ویژگی های منحصر به فرد این اقامتگاه می توان به فاصله کوتاه تا چشمه زاو، کوه بیلی ( کوهی که بالای آن تالابی از زالو قرار دارد، معروف به تالاب سولوکلی ) و کوه صخره ای چیشد که در کنار اقامتگاه قرار دارد، اشاره کرد.

امکانات و خدمات ارائه شده

از جمله امکانات و خدماتی که اقامتگاه بوم گردی حافظ برای رفاه مسافران گرامی در نظر گرفته می توان به پارکینگ غیرمسقف، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی جهت راهنمایی مهمانان غیر ایرانی، راهنمای محلی تورهای گردشگری و سیستم گرمایشی و سرمایشی ( بخاری گازی، شومینه هیزمی، پنکه سقفی و اسپیلیت ) اشاره کرد.
لازم به ذکر است مهمانان عزیز در صورت تمایل با هماهنگی قبلی با پرسنل این بوم گردی می توانند از انواع غذاهای لذیذ محلی و سنتی این منطقه نظیر چکدرمه، بورگ، قطاب، قیش، سوپ، آش رشته و … سفارش دهند و میل نمایند.

موقعیت جغرافیایی

روستای بسیار زیبا و دیدنی زاو بالا ازتوابع شهرستان کلاله استان گلستان می باشد که در فاصله 40 کیلومتری شمال شرقی کلاله واقع شده است. زاو بالا از آب و هوای مطلوبی برخوردار است و تمام فصول سال به ویژه فصل بهار زیبایی منحصر به فردی دارد.

جاذبه های گردشگری

روستای زاو بالا دارای آثار دیدنی و طبیعی بسیاری است که همواره مورد توجه علاقمندان به طبیعت و گردشگران قرار دارد. چشمه زاو، کوه بیلی، کوه صخره ای چیشد، منطقه گردشگری خالد نبی، منطقه حفاظت شده عزیزآباد و پارک ملی گلستان از مهم ترین جاذبه های گردشگری این منطقه هستند

فاصله (تقریبی) این اقامتگاه تا جاذبه های گردشگری و مکان های مهم

فاصله تا مرکز شهر کلاله –> 42.6 کیلومتر ( 47 دقیقه )

فاصله تا فرودگاه کلاله –> 46.1 کیلومتر ( 52 دقیقه )

فاصله تا ایستگاه راه آهن گرگان –> 166 کیلومتر ( 2 ساعت و 33 دقیقه )

فاصله تا پایانه مسافربری کلاله –> 42.5 کیلومتر ( 46 دقیقه )

فاصله تا کوه صخره ای چیشد –> ( در نزدیکی اقامتگاه )

فاصله تا چشمه زاو –> 2 کیلومتر ( 7 دقیقه )

مدیریت:خانم سعدی

 

لیست اقامتگاه های بوم گردی گلستان , اقامتگاه بوم گردی , اقامتگاه بوم گردی گنبد کاووس , اقامتگاه بوم گردی در گرگان ,