Address & Contact

Our Address

خراسان جنوبی ، شهرستان فردوس ، روستای گرشگری باغستان علیا ، خیابان ولیعصر 13 ، پلاک6

اقامتگاه بومگردی شریفی

? اقامتگاه بوم گردی شریفی در باغستان علیای فردوس در استان خراسان جنوبی واقع شده است

? گردشگران می توانند با اقامت در این اقامتگاه از جاذبه های گردشگری و تاریخی این شهر تاریخی در نزدیکی این اقامتگاه دیدن نمایند

? اقامت ، صبحانه ، نهار ، شام ، دمنوش 

? طبیعت گردی ، گردش در جاهای دیدنی و تفذیحی 

? آب گرم معدنی ، قنات جهانی بلده ، شهر تون ، آسیاب های آبی 

اقامتگاه بوم‌گردی شریفی در باغستان علیا واقع شده است. گردشگران می توانند با اقامت در این اقامنگاه از جاذبه های گردشگری و تاریخی این شهر تاریخی در نزدیکی این اقامتگاه دیدن نمایند:

? قنات بلده

این مجموعه قنات متشکل از ۱۵ رشته قنات و چهار دهنه چشمه است که از دیرباز در دل کوه های شرقی فردوس حفر شده، آب این قنات حدود ۳۵ کیلومتر مسافت را طی می کند. این قنات از زمان های دور دشت ها و باغ های این منطقه را سیراب می کند و با دانش سنتی مدیریت می شود. قنات بلده شامل ۱۵ مادر چاه و چهار دهنه چشمه است. تاریخ احداث آن به طور دقیق مشخص نیست اما مستندات تاریخی آمده است که احداث قنات بلده مربوط به قبل از اسلام و دوره ساسانی است. این قنات در تابستان سال ۱۳۹۵ در فهرست آثار جهانی ثبت شد.

? حمام خیروز

این اثر تاریخی در فردوس برای مکان ایجاد موزه مردم شناسی فردوس انتخاب شد و دارای دو بخش موزه حمام تاریخی و مشاغل سنتی و صنایع دستی می‌باشد. در سال ۱۳۸۴ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌ است. معماری این حمام، مانند حمام‌های سردشت و حمام کوشک فردوس منحصربه‌فرد است و نکتهٔ جالب توجه در ساخت آن، نوع طراحی است که آب قنات وارد حمام شده و از سمت دیگر آن خارج می‌شود.

? کوشک باغ حاجی آباد

کوشک باغ حاجی‌آباد از بناهای ارزشمند تاریخی متعلق به دوره قاجاریه است و در دوران پهلوی نیز ساخت و سازهایی در آن انجام شده است. این بنا دارای دو طبقه، دو ایوان و یک حیاط مرکزی است و این بنای تاریخی در دو سال گذشته مورد مرمت قرار گرفته است.

? آبگرم معدنی فردوس

آبگرم معدنی شهر فردوس از جمله جاذبه ها و قابلیتهای گردشگری که در فاصله ۲۰ کیلومتری شمال شرقی این شهر واقع شده است.
این آبگرم طبیعی با خواص درمانی اعجاب انگیزش همه سالانه پذیرای شمار عظیمی از گردشگران داخلی و خارجی می باشد. استفاده از آبگرم معدنی فردوس در درمان بسیاری از بیماری های پوستی و مفصلی مفید و توسط پزشکان این طب توصیه شده است.

? روستای ییلاقی باغستان

این روستای سرسبز به دلیل مستقر شدن در ناحیه کوهستانی اقلیمی معتدل دارد و فراوانی جاذبه های گردشگری آن باعث جذب گردشگران بسیاری به این منطقه شده است از جمله جاذبه های تاریخی گردشگری روستا می توان آسیاب تاریخی معروف به آسیاب حاجی خان در کنار مسیر جوی اصلی قنات بلده، رودخانه فصلی چهل و ارتفاعات کلات را نام برد.

مدیریت:آقای قطنی 

اقامتگاه بوم گردی , لیست اقامتگاه های بوم گردی , رزرو اقامتگاه , اقامتگاه بوم گردی چیست , معنی اقامتگاه ,