ننه کلو بابا کلو

تور گردشگری ، طبیعت گردی ، کوه نوردی ، دهگردی ، همرا با نمایش های آیین سنتی

اقامتگاه ننه کلو بابا کلو در کوی سلمانهای روستای طبس واقع شده است. سلمانها طایفه ای بودند اهل ذوق و هنر و همه فن حریف. آنها سه برادر و دو خواهر بودند . برادران به کار سلمانی مشغول بودند و همگی اهل موسیقی و مجالس شادمانه روستا را برگزار می کردند. ننه کلو دختر سلمانها بود که نه پسر و دختر داشت. پسرها برخی حرفه دایی ها را دنبال کردند و دخترها هم فرت بافی می کردند. بابا کلو داماد سلمانها، آشپز مجالس نذری، عروسی و مذهبی بود.
مجموعه دارای کارگاه فرت بافی، کارگاه شیره انگور، آبغوره، رب، عرقیات، دو تنور هیزمی تابستانه و زمستانه، کبوتر خانه، مرغدانی، سکوی آفتاب نشین، مطبخ می باشد.
از فعالیت های این اقامتگاه می توان به اجرای موسیقی زنده محلی، شاهنامه خوانی، نمایشهای آئینی، طبخ غذاهای محلی ارگانیک، نان های محلی، راه اندازی نمایشگاه و فروشگاه محصولات بومی ( از تولید به مصرف)، برگزاری مجالس شادمانه (دور همی های خانوادگی و دوستانه، شب نشینی ها و…) در فضایی کاملا سنتی با لباس محلی اشاره نمود.
بیوگرافی مدیر اقامتگاه:
ابوالفضل طبسی مدیر اقامتگاه بوم گردی” ننه کلو باباکلو” طبس سبزوار به عنوان پژوهشگر فرهنگ عامه و نویسنده و کارگردان نمایشهای آئینی سنتی تا کنون در چندین جشنواره ملی و بین المللی تئاتر و فیلم کوتاه حضور داشته است و حائز رتبه هایی شده است. کسب مقام اول کارگردانی و طراحی فضا از یازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان و جایزه ویژه کارگردانی بخش محیطی از جشنواره بین المللی تئاتر فجر ۹۵ از دست آوردهای اخیر ایشان می باشد

 

اقامتگاه در خراسان رضوی , بوم گردی خراسان رضوی , لیست اقامتگاه های بوم گردی ,