فروش عمده برنج به سراسرکشوربازرگانی برنج قمردرمازندران، نمایندگی درمرکزی یزد کرمان مشهد تهران – 09111127199

✳️معرفی برنج فریدونکنار

⚜️قبل از اینکه به معرفی برنج فریدون کنار بپردازیم مختصری در مورد این شهر زیبا توضیح می دهیم. شهرستان ساحلی فریدونکنار، شهر درنا، دریا و برنج، در استان زیبای مازندران واقع شده است. از شمال با دریای خزر ، از شرق با بابلسر، از غرب با سرخرود و محمود آباد و از طرف جنوب با بابل و آمل همسایه است. ساحل فریدونکنار از بهترین سواحل مازندران محسوب می شود و مورد اقبال گردشگران ایرانی و خارجی نیز میباشد.

✳️چرا برنج فریدون کنار مرغوب است؟

⚜️یکی از بهترین برنج های جهان در منطقه ی شمال کشت می شود. که در این میان برنج طارم محلی فریدون کنار بهترین محصول در نوع خود محسوب می شود. خاک زمین های کشاورزی فریدون کنار سرشار از میکرو ارگانیسم هاست. خوب است بدانید در زمین های حاصلخیز فریدونکنار بیشتر از شهر های دیگر استان موجودات ریز در خاک وجود دارند که موجب تهویه ی خاکی میشوند. همین امر موجب مصرف کمتر کود های شیمیایی در این خاک می شود و مصرف کمتر کودهای شیمیایی به مرغوبیت برنج کمک می کند.

⚜️شالیزار های فریدونکنار پس از فصل برداشت و در فصل زمستان اقامتگاه پرندگان مهاجر از کشور های همسایه می شوند که در این میان تک درنای سیبری نیز در این فصل به فریدون کنار مهاجرت میکند. تعداد پرندگانی که در فصل پاییز و زمستان به شالیزارهای فریدونکنار مهاجرت می کنند آنقدر زیاد است که مناظری شگفت انگیز در منطقه ایجاد می کند. این پرندگان زیبا زمین های کشاورزی فریدونکنار را برای اقامتگاه خود انتخاب می کنند. این زمین ها در فصل پاییز و زمستان خالی از محصول می باشد و به دلیل تجمع آب فراوان تبدیل به تالاب می شوند.

⚜️این پرندگان مهاجر که تعداد آنها به میلیون ها پرنده می رسد، به مدت۶ تا ۷ماه در شالیزارهای فریدونکنار می مانند. حضور آنان موجب تزریق مقادیر زیادی فضله وکود های پرندگان وحشی در زمین ها می شود.  این کودهای طبیعی رها شده توسط پرندگان به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی ازت و فسفر موجب غنی شدن خاک شالیزارهای منطقه می شود. بنابر این مصرف انواع کودهای شیمیایی را به حداقل ممکن می رساند. از این رو محصولاتی که در منطقه کشت می شود  بسیار ارگانیک تر از برنج های سایر مناطق می باشد. از سویی دیگر این پرندگان معمولا از انواع حشرات و کرم های زمین های فریدونکنار تغذیه می کنند. به همین دلیل مصرف سموم  جهت دفع آفات در شالیزارهای فریدونکنار را به حداقل می رسانند.

⚜️همه ی این عوامل دست در دست هم داده است و برنج فریدونکنار توانسته است مود قبول هموطنان عزیز و مردم کشور های دیگر قرار گیرد.

برنج اصيل ايراني تاسيس ١٣٣٨

نمایندگی در استان های مرکزی ، یزد ، کرمان ، مشهد

 توزیع و ارسال عمده به سراسر کشور

 برنج جزء جدا نشدنی سفره‌های ایرانی است، اما مردم سایر نقاط دنیا نیز به این ماده غذایی علاقه زیادی دارند. برنج تنوع و کیفیت متفاوتی دارد. بنابراین، دانستن ویژگی‌های یک برنج با کیفیت می‌تواند هنگام خرید در تشخیص برنج مرغوب و نا مرغوب به شما کمک کند. برنج با کیفیت هم طعم بهتری دارد، هم برای سلامتی مفیدتر است.

 شناسایی برنج با کیفیت از میان سایر برنج‌ها کار سختی نیست. توجه به مواردی مانند ظاهر، بافت، رنگ و عطر برنج می‌تواند در تشخیص برنج مرغوب به شما کمک کند. یکدست و یک رنگ بودن برنج نشان دهنده کیفیت خوب برنج است. یک برنج با کیفیت زیر دندان به راحتی خرد نمی‌شود و خوش پخت است.

 انتخاب برنج کهنه یا تازه سلیقه‌ای است، اما اگر به تازگی و عطر برنج اهمیت می‌دهید، در نظر گرفتن موارد ذکر شده می‌تواند برایتان مفید باشد. در حال حاضر، برنج ایرانی یکی از مرغوب‌ترین وسالم‌ترین انواع برنج است و در مقایسه با برنج‌های دیگر، عطر بیشتر و طعم بهتری دارد.

برنج نو بهتر است یا برنج کهنه؟

ایرانیان برنج را یکی از مهم ترین غذاها می دانند و از این نوع غذا بیشتر استفاده می کنند. در بازار نیز برنج های مختلفی وجود دارد که یکی از بهترین نوع برنج ها برنج ایرانی می باشد. اما باید گفت که برنج کهنه با نو تفاوت هایی دارند که باید در هنگام خرید به آن ها دقت نمایید و بدانید چه نوع برنجی خریداری می کنید. ما در این مطلب می خواهیم شما را با برنج کهنه و نو آشنا کنیم تا در هنگام خرید دچار مشکل نشوید و بدانید که کدام یک از این برنج ها بهتر است و کیفیت خوبی دارد. در ادامه با ما همراه باشید و این مطالب مفید را مطالعه نمایید.

برنج کهنه چیست؟

هنگامی که برنج برداشت می شود مقداری آب در دانه آن های وجود دارد که با ماندن در انبار آب دانه های آن تبخیر می شود. بعد از تبخیر شدن دانه های آن فشرده و سخت می شود. هنگام پختن برنج کهنه حجم آن زیاد می شود و با پختن یک پیمانه برنج، حدود سه پیمانه برنج بدست می آید.

فرآیند برنج کهنه

زمانی که برنج را در انبار نگهداری می کنند برخی از تغییرات فیزیکی و شیمیایی رخ می دهد که باعث می شود برنج کهنه شود. معمولا کهنه شدن برنج قبل از برداشت آن شروع می شود و به برخی از شرایط مانند دما، زمان و … بستگی دارد.
میزان آمیلوز یکی از مهم ترین مشخصه های برنج می باشد که در هنگام پخت خود را نشان می دهد. باید گفت که میزان آمیلوز در هنگام پخت برنج با میزان جذب آب، پف کردن برنج، نرمی، چسبندگی و … رابطه مستقیم دارد و در برنج کهنه این میزان کمتر است. زمانی که برنج در انبار نگهداری می شود از حالت چسبندگی آن هم کم می شود و سختی دانه های آن افزایش می یابد.

 از جمله عواملی که در کهنه شدن برنج تاثیر زیادی دارد دما، رطوبت و مدت نگهداری در انبار است. به عنوان مثال برنجی که در ابتدا رطوبت آن 12 درصد است از برنجی که رطوبت 18 درصد دارد بهتر است زیرا بافت سخت تری دارد. به طور کلی مدت زمانی که برای نگهداری برنج در انبار نیاز است حدود 4 الی 6 ماه است. به دلیل اینکه این محصول در انبار جای زیادی را اشغال می کند و همچنین مدت زمان زیادی در انبار می ماند قیمت برنج کهنه بیشتر می شود. برای نگهداری این محصول باید برخی از نکات را رعایت کرد تا در این مدت برنج ها دچار آسیب نشوند و به حالت طبیعی باقی بماند.

مزایای برنج کهنه

یکی از مهم ترین مزایای برنج کهنه این است که خوش پخت می باشد.

به دلیل اینکه رطوبت اضافی خود را از دست داده است به راحتی می توان با هر تکنیکی آن را پخت.

برنج کهنه ای که از نوع عطری باشد با کهنه شدن بخشی از عطر آن کم می شود و با پختن دوباره منتشر می شود.

تفاوت برنج تازه و برنج کهنه

یکی از مهم ترین تفاوت هایی که برنج کهنه با برنج تازه یا نو دارد عطر برنج می باشد. باید گفت که هر چه برنج کهنه تر باشد عطر کمتری نسبت به برنج تازه خواهد داشت.

یکی دیگر از تفاوت هایی که با هم دارند در میزان شفافیت برنج می باشد. معمولا برنج های تازه شفاف تر از برنج های کهنه می باشند و اگر آن ها را کنار هم قرار دهید کاملا قابل تشخیص می باشد.

میزان خشکی برنج کهنه بیشتر از میزان خشکی برنج تازه می باشد.

برنج تازه به دلیل اینکه تازه است شفته و شل می شود و خوش پخت نمی باشد اما برنج کهنه خوش پخت است.

برنج های کهنه قیمت بالاتری نسبت به برنج های تازه دارند.

برنج های کهنه اگر روی دست قرار گرفته شود حالت خشکی آن احساس می شود.

زمانی که برنج های کهنه را در دست بگیرید شاهد برخی از گرده های برنج خواهید شد در حالی که برنج تازه دارای گرده نمی باشد.

راه های تشخیص برنج کهنه از برنج تازه

معمولا تشخیص برنج کهنه از برنج تازه بسیار سخت است. به همین دلیل توصیه می شود اگر می خواهید برنج تازه خریداری نمایید از تولیدکنندگان برنج بخرید اما اگر می خواهید برنج کهنه خریداری کنید ابتدا مقداری از برنج را به عنوان تست به خانه بیاورید و بعد از پخت و اطمینان از کیفیت برنج آن را خریداری نمایید. معمولا برنج هایی که کیفیت بالایی دارند خوش پخت می باشند و عطر بهتری دارند. همچنین برنج کهنه نسبت به برنج های تازه بیشتر قد می کشد و دلیل آن این است که دانه های برنج کهنه خشک شده است و در هنگام پخت دانه ها از هم جدا می شوند و به خوبی قد می کشند.

نکات مهم در نگهداری و انبار کردن برنج

❇️بهتر است کیسه های برنجی که می خواهید در انبار قرار دهید خشک باشد و از هر گونه رطوبت به دور باشد.

❇️برای اینکه برنج ها دچار آسیب نشوند بهتر است بین آن ها فاصله بگذارید و از روی هم قرار دادن آن ها خودداری نمایید. زیرا باید هوا به همه قسمت های برنج ها بخورد تا به خوبی خشک شوند.

❇️برای اینکه برنج ها در طول این مدت دچار آفت نشود بهتر است در بین آن ها نمک و یا حبه سیر قرار دهید.

❇️در طول این مدت مرتب به برنج ها سر بزنید تا مطمئن شوید که هوا به خوبی از بین آن ها رد می شود و دچار آسیب نشده است.

بازرگانی برنج قمر با بیش از نیم قرن سابقه درخشان مفتخر است که برنج اعلای ایرانی را بر سر سفره های شما عزیزان بیاورد در تمامی این سالها شعار اصلی بازرگانی یونسی کیفیت بالا و رضایت مشتریان عزیز بوده است

مدیریت:آقای حاج یونس یونسی

شماره های تماس :

09111138770

09111127199

01135653461

https://www.instagram.com/hoseinmalekan.vila

 

 

 

تشخیص برنج مرغوب , تشخیص برنج مرغوب از نامرغوب , قیمت برنج فریدونکنار , برنج هندی قیمت , قیمت برنج محسن , قیمت برنج تایلندی , برنج مرغوب در جدول , قیمت برنج طارم , برنج فریدونکنار , بهترین برنج ایرانی , برنج مرغوب ایرانی , برنج اصيل ايراني , بازرگانی برنج قمر , برنج , برنج تازه , بازرگانی برنج در مرکزی , بازرگانی برنج در یزد , بازرگانی برنج در کرمان , بازرگانی برنج در مشهد ,  بازرگانی برنج در مازندران , بازرگانی برنج قمر حاج یونس یونسی , قیمت برنج , نگهداری برنج , برنج کهنه , برنج فریدونکنار در مازندران , برنج فریدونکنار در مشهد , برنج فریدونکنار در کرمان , برنج فریدونکنار در یزد , برنج فریدونکنار در مرکزی , برنج مرغوب , برنج قمر , بازرگانی برنج درمازندران , برنج فریدون کنار , عمده فروشی برنج ,بازرگانی برنج درمرکزی , بازرگانی برنج در یزد , بازرگانی برنجدرکرمان , بازرگانی برنجدرمشهد , بازرگانی برنجدرتهران, بازرگانی برنجدرمازندران , بازرگانی برنجدرفریدون کنار , بازرگانی برنج قمر , برنج حاج یونس , کارخانه برنج درفریدون کنار ,