Address & Contact

Our Address

بوشهر ، دشتستان ، بخش بوشکان ، شهر کلمه

Telephone

خرید مستقیم از باغدار بدون واسطه، فروش خرمای رضایی

 

_________________________________________________

خرمای کبکاب درجه یک???

_______________________________________________

خرمای زینی ????

_______________________________________________

خرما خشک گزی????


خرما خشک دیری ????

_____________________________________

خرما شکلاتی بریمی ????

_____________________________________________

سرشار از مواد معدنی

خارک علاوه بر آنتی اکسیدان‌ها حاوی ویتامین‌ها و مواد مغذی مختلفی است.

سرشار از فیبر است

فیبر موجود در خارک به جلوگیری از یبوست و کنترل سطح قند خون کمک می‌کند.
و

آنتی اکسیدان‌های مختلف

 

راستی عزیزان، خارک محبوبی و برهی خوردین تا حالا!؟
حتما امتحان کنید،و ببینید که چقد ترد و شیرین و خوشمزه هست

خواص خرما چیست؟

 

خواص مفید خرما که امروزه توسط اکثر محققان کشف شده است، این میوه کوچک را جایگزین بسیاری از مواد مضر دیگر مانند شکر کرده است. جالب است بدانید که حدود 50٪ میوه فقط در داخل کشور مصرف می شود، یعنی بیشتر خواص خرما توسط مردم خود ما استفاده می شود. ترکیب شیمیایی خرما حاوی ویتامین های A ، B ، C و E و سایر مواد مانند پروتئین، چربی، فسفر، سولفات پتاسیم، منیزیم، کلسیم، آهن و نیاسین استفاده می شود. بنابراین توصیه می شود روزانه حدود 2-3 خرما بخورید تا ویتامین های مورد نیاز بدن شما از این میوه، جذب بدن شما شود.

 

شگفت آور است که بدانید خرما یکی از مواد اصلی تشکیل دهنده هرم میوه است و خوردن آن همیشه توصیه می شود. خرما بهترین جایگزین برای شکر است زیرا انرژی کمتری نسبت به آن دارد. در حقیقت، 100 گرم خرما حاوی 125 کیلوکالری انرژی است ، اما همان مقدار قند حاوی 400 کیلو کالری انرژی است. بنابراین، مصرف مناسب خرما احتمالاً منجر به افزایش وزن می شود و به خصوص برای افرادی که می خواهند لاغر شوند توصیه می شود.

 

برای افرادی که مشکلات گوارشی دارند، خوردن خرما توصیه می شود. خرما به دلیل داشتن ویتامین ها غذایی عالی برای بهبود دستگاه گوارش و بیماری های آن مانند یبوست و مشکلات گوارشی است. خوردن خرما همچنین از سرطان روده و بواسیر جلوگیری می کند. ویتامین B6 یک گزینه عالی برای تقویت حافظه است.

 

پتاسیم همچنین برای افراد مبتلا به فشار خون مفید است. همچنین به دلیل دارا بودن منیزیم برای افرادی که بیماری روانی دارند توصیه می شود. فسفر موجود در خرما سلولهای عصبی را نیز قوی و زنده نگه می دارد. به دلیل اثر بازدارنده (و البته قند کمتر) یکی از عوامل جلوگیری از پوسیدگی دندان است. خرما همچنین به عنوان مسکن درد استفاده می شود و به زنان بارداری که می خواهند زایمان کنند بسیار توصیه می شود.

______________

تقویت سیستم ایمنی بدن با خرما
مصرف خرما بسیار خونساز است و برای افراد کم خون یا دارای فقر آهن توصیه می‌شود، اما افراد چاق باید به شدت از خوردن این خوراکی خوش طعم پرهیز کنند و افراد لاغر برای اثر گذاری مفید آن می‌توانند مصرف روزانه خرما را در لیست میان وعده خود قرار دهند.

درمان کمر درد با خوردن خرما
این متخصص طب سنتی با اشاره به درمان کمر درد با مصرف خرما اظهار کرد: افرادی که دچار کمر درد شدیدی هستند باید خرمای بدون هسته و دنبه گوسفندی را به یک اندازه با هم چرخ کرده و سپس به مدت ۱۰ شب برای کاهش درد و درمان کمر درد خود استفاده کنند.

☆ جوشاندن ۵ الی ۷ عدد خرما در یک لیوان شیر و سپس اضافه کردن نصف قاشق چایخوری دارچین به آن باعث تقویت سیستم ایمنی بدن مردان خواهد شد.

اگر می‌خواهید ضریب هوشی بالایی داشته باشید هر روز خرما میل کنید

این متخصص طب سنتی درباره تاثیر خرما بر افزایش هوش گفت: افرادی که خواستار ضریب هوشی بالایی هستند بهتر است به مدت ۱۲ شبانه روز روزانه یک عدد خرما مصرف کنند تا اثرات مطلوب و مفید آن را شاهد باشند.

●جوشاندن ۵ عدد خرما، ۵ عدد انجیر خشک، عناب زخمی شده و سه برابر کشمش در یک لیوان آب بزرگ و سپس رد کردن آن از صافی باعث نرم شدن گلو می‌شود و در تسکین سرفه و کاهش تب تاثیر فوق العاده‌ای دارد

_____________________________________________

 

طرز تهیه شیرینی خرما با مغز بیسکویت : یه شیرینی خوشمزه دارم براتون که با خرما درست میشه طرز تهیه ش هم آسونه و برای درست کردنش از مواد ساده و در دسترسه استفاده میشه راستی اینم بگم که یک شیرینی شیک و مدرن هستش انشالله که درست کنید و از این رسپی هم راضی باشید در آخر هم ویدیو طرز تهیه رو براتون میزارم که مراحل کار رو ببینید. بریم سراغ این خوشمزه خوشگل.

مواد لازم برای تهیه شیرینی خرما با مغز بیسکویت 

۵۲۰گرم خرما هسته گرفته شده.
کره:۶قاشق غذاخوری
پودر هل :۱قاشق چای خوری
پودر دارچین:۱قاشق چای خوری
بیسکوویت پتی پور ساده یک بسته
کنجد به میزان لازم

طرز تهیه شیرینی خرما با مغز بیسکویت

برای تهیه این خوشمزه ابتدا باید خرما رو قشنگ بشورید و هسته هاشو جدا کنید و داخل ماهیتابه بریزید و حرارت رو ملایم کنید و با پشت قاشق چوبی یا گوشت کوب اون رو خوب له کنیدو پس از این که یکم که له شد کره رو اضافه کنید و آنها را خوب مخلوط کنید پودر هل و دارچین رو اضافه کرده و از روی حرارت بردارید. یک نایلون فریزر رو سطح کار باز کنید و خرما رو روش قرار بدید و یک نایلون فریزر روش بزارید و با وردنه اون رو باز کنید تا شکل مستطیل بشه و طبق کلیپ بیسکوویتها رو روش بچینید و رول کنید و پشت و رویش را کنجد بزنید و تو همون نایلون پیچیده وبه مدت یک ساعت بزارید یخچال و بعد برش بزنید و با یه فنجون چای نوش جان کنید. دیدید چقدر آسون و راحت بود؟ پس تبلی رو کنار بذارید و درستش کنید.

_______________

خرما را به این ۷ دلیل هر روز بخورید?

۱. بهبود فعالیت مغز

خرما مقدار زیادی گلوکز در خود دارد و این امر موجب بهبود فعالیت‌های مغزی می‌شود و با خوردن چند عدد خرما تمرکز و توان تحلیلی افراد بالاتر می‌رود.

۲. ممانعت از مرگ سلولی

مقدار قابل توجه مواد آنتی‌اکسیدان از نوع ترکیب‌های پلیفیونلی موجود در خرما از مرگ سلول‌ها جلوگیری می‌کند.

۳. کاهش فشار خون

خوردن چند عدد خرما به صورت منظم فشار خون افراد را متعادل کرده و حال افرادی را که از فشار خون رنج می‌برند بهبود می‌بخشد.

۴. مقابله با بیماری‌های سرمایی

در بیماری‌های زمستانی یا در مناطق سردسیر، خرما می‌تواند بلغم را از بین برده و سرفه‌ها را متوقف کند.

۵. رفع خستگی

کسانی که دچار خستگی‌ شده و توان خود را از دست داده‌اند، می‌توانند با خوردن چند عدد خرما دوباره سرحال و قبراق شوند، زیرا خرما مملو از پتاسیم، مگنزیم و ویتامین ب۶ است و اعتماد به نفس و سطح سلامتی افراد را تقویت می‌کند.

۶. کاهش ورم

از آنجا که خرما در دفع مایعات بدن نقش فعالی ایفا می‌کند، در افرادی که از نارسایی‌های کلیوی رنج می‌برند، می‌تواند با دفع آب زائد، ورم آنها را بهبود بخشد.

۷. تامین اسیدهای آمینه

خوردن یک عدد خرما به همراه یک لیوان شیر می‌تواند حداقل اسیدهای آمینه اصلی برای یک فرد در طول روز را تامین کند. خرما همچنین می‌تواند سیستم ایمنی افراد را تقویت کند.

________________________

آف ویژه کبکاب 

پیج اینستگرام ما khorma__bu

واتساپ  09170863305

——————————–

نخلستان خرمای رضایی 

 

فروش خرمای کبکاب، زاهدی، برهی، خاصویی، پیارم

✨ قدمت کشت و پرورش نخل خرما (Phoenix dactylifera) به بیش از 7,000 هزار سال پیش باز می گردد و یکی از قدیمی‌ترین گیاهان کشت شده توسط انسان است. خرما به طور سنتی برای اهداف پزشکی مختلف مورد استفاده قرار گرفته و مطالعات جدید نیز نشان داده اند که برخی انواع این میوه به واسطه خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضد باکتری خود می توانند به پیشگیری از برخی بیماری ها و بهبود برخی شرایط سلامت انسان کمک کنند. در ادامه با برخی از شناخته شده‌ترین انواع خرما در جهان و ایران بیشتر آشنا می شویم.

♻️ خرمای زاهدی

✨ خرمای زاهدی (Zahidi) از انواع نیمه خشک و دارای عطر و طعمی شیرین است. این نوع خرما اندازه ای متوسط و پوستی نرم و براق دارد. پوست خرمای زاهدی قهوه ای روشن است و گوشت میوه آن زرد طلایی است. خرمای زاهدی بیضی شکل است.

♻️خرما شهابی

از ارقام مهم به فروش رسیده در منطقه دشتستان خرمای شهابی می باشد که با توجه به میزان برداشت شده در این مناطق می توان آن را جزء ارقام مهم تجاری نام برد.
دشتستان از مناطق مهم عرضه کننده خرما ایران می باشد که به دلیل گستردگی این منطقه وسعت نخلستان های آن نیز افزایش یافته و توانسته است ارقام مختلفی از خرما را در دل خود پرورش دهد.
یکی از مهمترین ارقام برداشت شده در این منطقه خرمای شهابی می باشد این خرما به واسطه چندین ویژگی توانسته در بازار های خرما با تناژ بالا به فروش برسد که می توان از نوع بافت و کمیت برداشت این میوه نام برد.
قیمت قابل عرضه خرما شهابی با توجه به جایگاه بسیار مناسب آن در مراکز فروش به نسبت رقم کبکاب در بعضی از نقاط بالاتر می باشد.

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:

♻️ خرمای پیارم

✨ از جمله گران‌ترین انواع خرمای ایران است. خرمای پیارم از انواع نیمه خشک و دیررس است. عمده قند موجود در این نوع خرما فروکتوز است. خرمای پیارم بیشتر در استان هرمزگان کشت می شود.

♻️ خرمای گنتار

✨ خرمای گنتار که به نام های قنطار یا قندی نیز شناخته می شود از انواع تر خرما با هسته ای کوچک است. این نوع از قابلیت نگهداری بالا برخوردار است و از ارقام مهم و صادارتی استان خوزستان محسوب می شود. خرمای گنتار بافتی نیمه خشک، ظاهری بیضی شکل و رنگی متمایل به قهوه ای دارد.

♻️ خرمای استعمران

✨ خرمای استعمران از نمونه های تولید شده در ایران و از انواع نیمه خشک خرما است. این محصول از محتوای قند بالایی برخوردار است و گزینه ای خوب برای ورزشکاران است.

♻️ خرمای کبکاب

✨ خرمای کبکاب در گروه خرماهای نیمه خشک قرار دارد. پوست این نوع نسبت به انواع دیگر ضخیم‌تر است. این خرما بیشتر در بهبهان کشت می شود و شیره فراوانی دارد.

♻️ خرمای خاصویی

✨ از انواع مرغوب خرما با قابلیت نگهداری بالا است. این خرما اندازه ای کوچک و ظاهری شبیه به بامیه دارد و بیشتر در استان خوزستان کشت می شود. این نوع خرما رنگ قهوه ای روشن دارد.

مدیریت:آقای قاسم رضایی

 

 

 

 

 

 

 

خارک نوبرانه برهی

 

تلیقیح ثمره نخل نر به درخت خرما

 

نهال پیارم و مجول

 

 

 

قیمت انواع خرما , خواص انواع خرما , بهترین خرمای ایران کجاست , انواع خرما , انواع خرمای عربستان , خرمای خارک , خرمای پیارم , خرمای عجوه , باغدار خرما , تولید و پخش خرما , فروش خرمای کبکاب , زاهدی , برهی , خاصویی , پیارم ,