Address & Contact

کاندیدای بهترین فرش فروشی های رشت

نمایشگاه و فروشگاه فرش قائم در رشت، کاندیدای بهترین فرش فروشی رشت

نمایشگاه و فروشگاه فرش قائم در رشت، کاندیدای بهترین فرش فروشی رشت

نمایشگاه و فروشگاه دریای فرش کاندیدای برترین فرش فروشی در رشت

نمایشگاه و فروشگاه دریای فرش کاندیدای برترین فرش فروشی در رشت


از آنجا که خرید یک تخته فرش کار چندان ساده ای نیست پس برای خرید فرش زمان کافی را در نظر بگیرید. فرش جزء لوازم اصلی و تاثیرگزار در منزل شماست. طرح و رنگ، کیفیت،‌ و اندازه فرش در دکوراسیون منزل شما نقش مهمی دارد.با این اطلاعات بهترین گزینه را انتخاب کنید.

1

با تار و پودها آشنا شوید

آن دسته از فرش هایی که در بافت شان نایلون به کار رفته است بادوام تر از نمونه های دیگر هستند و نسبت به دیگر فرش ها قیمت ارزان تری دارند. ایرادی که به اینگونه فرش ها می گیرند این است که گرد و خاک را به سادگی به اطراف منتقل می کنند.

فرش هایی که در بافت شان اولفین به کار رفته، در برابر رطوبت مقاوم بوده و به سادگی تمیز می شوند.

فرش های پشمی دارای ماندگاری زیادی هستند و در برابر عوامل محیطی مقاومت بالایی دارند و شست و شوی آنها خاص است.

فرش های اکریلیک و پلی استر از آن مدل فرش هایی هستند که حجم آنها به مرور کم شده و زیبایی خود را از دست می دهند.

چند قدم تا یک انتخاب مناسب

قبل از خرید ابعاد منزل را دقیقا اندازه‌گیری نمایید. اگر در اتاق شما ستونی یا زایده‌ای (مانند شومینه ) وجود دارد، محل آن را هم معین نمایید.
رنگ زمینه‌ی فرش‌ها عمدتا کرم، گردویی،‌ قهوه‌ای ، آبی، سرمه‌ای،‌و زرشکی است.

حالا فرش مورد نظرتان را از میان سه گروه فرش انتخاب نمایید: فرش‌های افشان،‌ فرش‌های ترنج‌دار و فرش‌های طرح ماهی!

%d9%84%d9%81%d8%b4%d8%a7%d9%86

*فرش‌های افشان به علت نداشتن ترنج، محیط خانه بزرگ‌تر دیده می‌شود. گل‌ها در فرش‌های افشان می‌تواند ریز یا درشت باشد. امروزه استقبال به این دسته‌فرش‌ بیشتر می‌باشد.

*فرش‌های ترنج‌دار تنوع بسیار زیادی دارند، و عمده فرش‌ها را شامل می‌شوند.فرش‌های ترنج‌‌دار در سالن‌هایی که ترنج آن در معرض دید باشد مناسب است، خصوصا اگر لوستر سالن پذیرایی بربالای ترنج فرش قرار گیرد.

*فرش‌های ماهی دارای طرح‌های ریز می‌باشند و لذا چرک‌تاب می‌باشند. رنگ‌های سرمه‌ای و گردویی این دسته فرش طرف‌دار بیشتری دارد.

%d8%b9%d8%a8%d8%a7%d8%b3%db%8c

نقش شاه عباسی نقشی متداول ومشهور در دوران صفوی است که ریشه درتاریخ هنروفرهنگ ایران دارد.گل شاه عباسی گل معروف وقسمت اصلی نقشه ی شاه عباسی ست که با لقب نیلوفر آبی یا لوتوس نامیده شده است.طرح های اولیه این گل از گل کارشده در نقش ماهی درهم/ هراتی و نیلوفرآبی ست که به آئین میترائیسم اشاره دارد. نقش مایه های شاه عباسی با طراحی های متنوع در انواع دستباف های ایران بکار می روند.

رنگ فرش در جهت خاب تیره‌تر به نظر می‌رسد و در جهت عکس خاب کم‌رنگ‌تر! لذا هنگام خرید فرش از فروشنده درخواست نمایید که فرش را بر روی زمین پهن نماید و آن را از زوایای مختلف ببینید. این حق مشتری است که بر روی فرش راه برود (البته بدون کفش!) و رنگ و طرح فرش را زیر پا ببیند.

به غیراز رنگ و اندازه فرش که به سلیقه و نیاز افراد بر‌می‌گردد، تعداد شانه و تراکم دو شاخصی است در کیفیت فرش اهمیت دارد که خریداران باید به آن توجه کنند.

به گفته برخی کارشناسان، هر چقدر تعداد شانه و تراکم فرش بالاتر باشد،‌آن فرش کیفیت، شفافیت و لطافت بیشتری دارد.

نخ های مصنوعی– نایلونی، پلی استر، اکریلیک و پلی پرولن و پشم و پنبه طبیعی بادوام، نرم و آسان برای تمیزکردن هستند.

همچنین باید فرش را از فروشگاه‌هایی که دارای جواز از اتحادیه فرش ماشینی می‌باشند تهیه نمایید.

2

باید به سبک زندگی تان توجه خاصی داشته باشید، اگر در خانه تان کودک دارید و یا اعضای خانواده تان ورزشکار هستند بهتر است از طرح ها و نقش هایی استفاده کنید که شلوغ و تیره هستند و کثیفی را نمایان نمی کنند. ولی اگر از آن دسته افرادی هستید که خانواده کم جمعیت دارید بهتر است از فرشی که دارای نقوش کم و به رنگ روشن است، استفاده کنید.

3

اگر فضای خانه تان بسیار بزرگ و کم اثاثیه جلوه می کند، بهتر است از فرش هایی استفاده کنید که دارای رنگ های تیره هستند، این نوع فرش ها فضایی دنج، گرم و صمیمی به وجود می آورند. فرش هایی که دارای چند رنگ مختلف هستند یا طرح هایی تو در تو دارند، ذرات کوچک، غبار و خاک را کمتر از دیگر فرش ها نشان می دهند. اگر خانه ای دارید که در معرض گرد و غبار و دوده قرار دارد، بهتر است یکی از همین انواع فرش ها را انتخاب کنید.

4

فرش های روشن باعث بزرگ نشان دادن اتاق می شوند و رنگ های تیره باعث دنج و کوچک نشان دادن فضا. این موضوع مهمی برای انتخاب نوع رنگ است.اگر برای دکوراسیون منزل مبلمانی با رنگ های روشن در نظر گرفته اید، پس بهتر است برای روح بخشیدن به دکوراسیون داخلی اتاق تان از رنگ های شاد برای پرده یا فرش استفاده کنید، اما دقت داشته باشید که فقط یکی از این دو عنصر را با رنگ های متضاد و خیلی چشم گیر انتخاب کنید.

فرش قائم , شهر فرش رشت , بازار فرش رشت , نمایندگی فرش پاتریس در رشت , شهر فرش گیلان , شهر فرش ایران رشت , نمایندگی فرش رشت , فروشگاه فرش در رشت , فرش فروشی های رشت , بهترین فرش فروشی های رشت , فرش در رشت , بازار فرش رشت , فرش فروشی رشت